Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prin semnarea unui contract de închiriere pentru un nou depozit și o nouă locație de cross-dock pentru logistica alimentară în Waddinxveen, DACHSER face încă un pas important în creșterea sa continuă în Țările de Jos. Noua locație va fi operațională în al treilea trimestru al anului 2025 și va crea aproximativ 50 de noi locuri de muncă.

Noua clădire din zona industrială Waddinxveen de lângă Rotterdam are o suprafață de 16.330 mp, la care se adaugă 1.311 mp de spații de birouri, oferind astfel spațiu suficient pentru integrarea în continuare a serviciilor logistice ale DACHSER. Depozitul are trei zone de temperatură: depozitare nerefrigerată, depozitare refrigerată și depozitare congelată. De asemenea, este dotat cu 45 de porți de încărcare și descărcare răspândite pe trei laturi ale clădirii, asigurând procese eficiente de încărcare și descărcare. Amplasamentul are o suprafață totală de 33.000 mp.

„Această nouă clădire vine mai repede decât ne așteptam”, spune Aat van de Meer, Managing Director Benelux. „Datorită relocării Lekkerland, am avut marea oportunitate de a deschide o a cincea clădire pe același amplasament la scurt timp după deschiderea celei de-a patra clădiri”, adaugă el. Odată cu această extindere, filialele DACHSER European Logistics și Food Logistics pot fi găzduite sub același acoperiș și se află în imediata apropiere a celorlalte depozite.

Jan-Peter Müller, director general al Müller Fresh Food Logistics, adaugă: „Pentru prima dată, liniile de afaceri European Logistics și Food Logistics din Olanda lucrează împreună dintr-o singură locație. Acest lucru nu numai că oferă noi oportunități operaționale, dar consolidează și cooperarea dintre colegii de la Müller și DACHSER. Ne așteptăm ca aceste sinergii să ne permită să ne servim clienții și mai bine și, în același timp, să învățăm din piețele și procesele fiecăruia. Este special faptul că acest pas a fost posibil atât de repede, ceea ce ne oferă o mare oportunitate de a ne consolida în continuare colaborarea.”

Centrul de distribuție, construit în 1997, este complet renovat și mobilat în conformitate cu identitatea corporativă a DACHSER. Accentul nu este pus doar pe aspectul vizual, ci și pe sustenabilitate și eficiență energetică. Clădirea este deja dotată cu panouri solare pe acoperiș, dar tot iluminatul din birouri și depozite va fi, de asemenea, înlocuit cu lămpi LED eficiente din punct de vedere energetic.

Odată cu achiziționarea companiei suedeze Frigoscandia AB, DACHSER și-a extins propria rețea europeană de logistică alimentară în Suedia, Norvegia și Finlanda la începutul anului. Cu venituri de aproximativ 300 de milioane de euro, Frigoscandia este principalul furnizor de logistică cu temperatură controlată din Suedia, Norvegia și Finlanda. Este partener în cadrul Rețelei alimentare europene din 2019.

Achiziția a fost finalizată în martie 2024 și a început integrarea completă a Frigoscandia. Cu toate acestea, internaționalizarea este doar o provocare pentru industria alimentară în general. O alta este faptul că piața și legiuitorii impun cerințe din ce în ce mai mari în ceea ce privește proiectarea lanțurilor de aprovizionare pentru a se asigura că acestea sunt durabile și mai prietenoase cu clima. 

Ca răspuns, DACHSER testează semiremorci frigorifice fără emisii pentru a ajuta clienții să obțină o mai mare sustenabilitate. Patru remorci electrice pe baterii de la Krone sunt în funcțiune la depozitele de aprovizionare din Erlensee, Hamburg și Langenau. Răcirea trebuie să funcționeze în mod fiabil și pe distanțe mai lungi și în ambuteiaje. O baterie plină poate răci remorca timp de cinci până la șase ore fără o sursă de alimentare externă.        

Remorcile sunt încărcate direct la porțile de încărcare sau prin intermediul unui generator de axă, similar cu un dinam de bicicletă: odată ce remorca se deplasează cu 20 km/h sau mai repede, generatorul de axă furnizează suficientă energie pentru a răci și încărca bateria. Rezultatele preliminare au fost promițătoare: nu numai că remorcile electrice pot îmbunătăți amprenta de carbon a transportului de alimente, dar sunt, de asemenea, mult mai silențioase decât remorcile cu unități de refrigerare alimentate cu motorină. Pe lângă problemele legate de mediu și climă, o altă problemă cu care se confruntă industria este creșterea digitalizării. Inteligența artificială în procesarea imaginilor și tehnologiile de automatizare în manipularea coletelor grupate fac parte la fel de mult ca și geamănul digital @ILO. Acesta din urmă creează o imagine digitală a tuturor bunurilor, activelor și proceselor din terminalul de tranzit și pune la dispoziție datele în timp real. După o fază pilot de succes la Unterschleißheim, lângă München, și la Öhringen, lângă Heilbronn, premiata geamăn digital a fost introdusă la începutul anului și la sucursala cheie a DACHSER Food Logistics din Erlensee.