In 2018, DACHSER si-a majorat veniturile nete consolidate cu 5,5%, pana la 5,57 de miliarde de euro. Ca si anul trecut, numarul expedierilor a crescut cu 2,5%, pana la 83,7 milioane; tonajul a crescut cu 3%, ajungand la 41,3 milioane de tone metrice. Cu 30.609 angajati in total, mai mult cu 1.511 fata de anul precedent, forta de munca a DACHSER a atins un nivel record.
Dezvoltarea a fost din nou amplificata de conditiile economice. Anumite provocari au devenit din ce in ce mai evidente: lipsa soferilor profesionisti si a operatorilor logistici; potentialele blocaje de capacitate derivate din varfurile sezoniere pronuntate si lipsa capacitatii de incarcare; incertitudinea crescanda privind interzicerea motoarelor diesel, Brexit si viitorul relatiilor comerciale internationale. „Pana in 2018, era clar ca logistica trebuia sa se concentreze asupra disciplinei de gestionare a resurselor limitate“, explica Bernhard Simon, CEO DACHSER SE. „In acest context, este important sa ne ocupam de dezvoltare si sa o gestionam astfel incat sa mentinem un echilibru sanatos intre calitate, procese si costuri. Numai cresterea durabila va aduce beneficii angajatilor si clientilor nostri.“
Domeniul de afaceri DACHSER Road Logistics – care cuprinde transportul si depozitarea bunurilor industriale (European Logistics) si alimentelor (Food Logistics) – a generat o crestere dinamica in 2018, pentru a-si spori veniturile nete consolidate cu 6,6%, pana la 4,47 de miliarde de euro.
Din perspectiva European Logistics (EL) s-a inregistrat cea mai puternica crestere, cu venituri nete cu 7,0% mai mari, pana la 3,55 de miliarde de euro. Livrarile si tonajul au crescut fiecare cu 3,1%. „Toate cele patru unitati de afaceri regionale au contribuit la consolidarea substantiala a retelei. Efectele retelei asupra afacerilor de export asigura o crestere continua si un sprijin reciproc al unitatilor de afaceri EL“, spune Simon.
Si domeniul Food Logistics a inregistrat o crestere a venitului net consolidat de 5,3%, ajungand la 917 milioane de euro. Numarul practic de transporturi in comparatie cu anul precedent a fost compensat cu o crestere a tonajului de 2,0%. „Continuam sa ne urmarim strategia de calitate, iar acest lucru da roade. DACHSER Food Logistics se dezvolta de multi ani si genereaza o crestere din punct de vedere al transporturilor nationale si al logisticii”, afirma Simon. „Un dezavantaj ar fi lipsa capacitatilor de transport si a soferilor, precum si fluctuatiile sezoniere ale volumului.“
Ca urmare a efectelor cursului de schimb valutar, a scaderii tarifelor de transport si a volumului pe ruta China-Europa, veniturile nete consolidate Air & Sea Logistics au stagnat la aproximativ 1,19 miliarde de euro. O scadere cu 2,9% a numarului de expedieri a fost compensata de cresterea tonajului – in special in transportul maritim – plus 6,6%. „Pana in 2020, ne propunem sa inlocuim toate solutiile izolate cu sistemul nostru de management al transportului Othello, pe care l-am dezvoltat in-house. In 2018, am finalizat lansarea sistemului in China, pentru a marca o reusita majora in acest proiect. Cheia cresterii durabile a transportului aerian si maritim consta in stapanirea si gestionarea unor interfete complexe si integrarea profunda a sistemelor noastre de logistica. Dupa cum am vazut si in transportul rutier european, investitiile noastre in integrare si standardizare vor da roade si aici.“
In 2018, Dachser a investit 126 de milioane de euro in locatii, sisteme informatice si echipamente tehnice. Pentru 2019, compania a alocat 234 de milioane de euro in acest scop. DACHSER pune un accent deosebit pe formare, o abordare care s-a dovedit a fi foarte reusita, in special pentru soferii profesionisti. „In prezent, avem 207 persoane instruite pentru a deveni soferi profesionisti prin DACHSER Service & Ausbildungs GmbH, ceea ce ne face unul dintre cele mai mari centre de formare a conducatorilor auto din Germania. Urmatorul pas este sa ne extindem atentia asupra operatorilor de logistica din terminalele si depozitele de tranzit“, spune Simon.
In 2018, DACHSER si-a majorat veniturile nete consolidate cu 5,5%, pana la 5,57 miliarde de euro. Asa cum au facut si anul trecut, numarul expedierilor a crescut cu 2,5%, pana la 83,7 milioane; tonajul a crescut cu 3% ajungand la 41,3 milioane de tone metrice. Cu 30.609 angajati in total, mai mult cu 1,511 fata de anul precedent, forta de munca a lui DACHSER a atins un nivel record.
Dezvoltarea furnizorului global de logistica a fost din nou amplificata de conditiile economice. Cu toate acestea, anumite provocari au devenit din ce in ce mai evidente: lipsa soferilor profesionisti si a operatorilor logistici; potentialele blocaje de capacitate derivate din varfurile sezoniere pronuntate si lipsa capacitatii de incarcare; incertitudinea crescanda privind interzicerea motoarelor diesel, Brexit, si viitorul relatiilor comerciale internationale. „Pana in 2018, era clar ca logistica trebuia sa se concentreze asupra disciplinei de gestionare a resurselor limitate“, explica Bernhard Simon, CEO DACHSER SE. „In acest context, este important sa ne ocupam de dezvoltare si sa o gestionam astfel incat sa mentinem un echilibru sanatos intre calitate, procese si costuri. Numai cresterea durabila va aduce beneficii angajatilor si clientilor nostri.“
Domeniul de afaceri DACHSER Road Logistics – care cuprinde transportul si depozitarea bunurilor industriale (European Logistics) si a alimentelor (Food Logistics) – a generat o crestere dinamica in 2018 pentru a-si spori veniturile nete consolidate cu 6,6%, pana la 4,47 miliarde de euro.
Din perspectiva European Logistics (EL) s-a inregistrat cea mai puternica crestere, cu venituri nete cu 7,0% mai mare, pana la 3,55 miliarde de euro. Livrarile si tonajul au crescut fiecare cu 3,1%. „Toate cele patru unitati de afaceri regionale au contribuit la consolidarea substantiala a retelei. Efectele retelei asupra afacerilor de export asigura o crestere continua si un sprijin reciproc al unitatilor de afaceri EL“, spune Simon.
Domeniul Food Logistics a inregistrat, de asemenea, cifre robuste pentru anul 2018. Venitul net consolidat a crescut cu 5,3%, ajungand la 917 milioane EUR. Numarul practic de transporturi in comparatie cu anul precedent a fost compensat cu o crestere a tonajului de 2,0%. "Continuam sa ne urmarim strategia de calitate, iar acest lucru da roade. DACHSER Food Logistics a inregistrat o dezvoltare pozitiva de multi ani si genereaza o crestere din punct de vedere al transporturilor nationale si al logisticii contractelor. Am observat, de asemenea, rate incurajatoare de crestere in transporturile transfrontaliere ", afirma Simon. „Un dezavantaj ar fi lipsa spatiului de transport si a soferilor, precum si fluctuatiile sezoniere ale volumului“.
Domeniul de afaceri Air & Sea Logistics s-a dovedit din nou volatil. Ca urmare a efectelor cursului de schimb valutar, a scaderii ratelor de transport si a scaderii volumului pe ruta China-Europa, veniturile nete consolidate au stagnat la aproximativ 1,19 miliarde EUR. O scadere cu 2,9 la suta a numarului de expedieri a fost compensata de cresterea tonajului – in special in transportul maritim – plus 6,6%. „Pana in 2020, ne propunem sa inlocuim toate solutiile izolate cu sistemul nostru de management al transportului Othello, pe care l-am dezvoltat in-house. In 2018, am finalizat lansarea sistemului in China pentru a marca o reusita majora in acest proiect“, explica Simon. „Cheia cresterii durabile a transportului aerian si maritim consta in stapanirea si gestionarea unor interfete complexe si integrarea profunda a sistemelor noastre de logistica. Dupa cum am vazut si in transportul rutier european, investitiile noastre in integrare si standardizare vor da roade si aici. "
In 2018, Dachser a investit 126 milioane EUR in locatii, sisteme informatice si echipamente tehnice. Pentru 2019, compania a alocat 234 milioane EUR in acest scop. DACHSER pune de asemenea un accent deosebit pe formare, o abordare care s-a dovedit a fi foarte reusita, in special pentru soferii profesionisti. „In prezent, avem 207 persoane instruite pentru a deveni soferi profesionisti prin DACHSER Service & Ausbildungs GmbH, ceea ce ne face unul dintre cele mai mari centre de formare a conducatorilor auto din Germania. Urmatorul pas este sa ne extindem atentia asupra operatorilor de logistica din terminalele si depozitele de tranzit“, spune Simon.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit