Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul serviciu vamal Smart Border Connect permite perioade de tranzit pentru mărfurile generale comparabile cu cele de dinainte de Brexit

Cu noul său serviciu vamal Smart Border Connect, furnizorul de logistică DACHSER oferă exportatorilor britanici un acces mai ușor la piața UE. Soluția logistică inteligentă simplifică și accelerează vămuirea și reduce astfel costurile de export.

În 2023, doar rețeaua europeană de logistică DACHSER a transportat mai mult de 64 de milioane de expedieri în Europa – fără frontierele pieței interne, ceea ce înseamnă fără vămuire și fără cheltuielile administrative și de reglementare considerabile aferente. Pentru țările membre ale UE, logistica de grupaj fără întreruperi în întreaga Europă pare cel mai natural lucru din lume. Cu toate acestea, de la ieșirea Regatului Unit din UE în urmă cu patru ani, nu mai este cazul. O provocare majoră pentru care DACHSER UK a dezvoltat acum propria sa soluție: Smart Border Connect.

„Smart Border Connect este o soluție personalizată pe care DACHSER a dezvoltat-o pentru a ajuta exportatorii britanici să minimizeze efectele Brexit-ului pentru clienții lor din UE. Datorită preclearance-ului, aceștia pot oferi acum piețelor lor țintă europene timpi de tranzit similari cu cei de dinainte de Brexit”, declară Alexander Tonn, COO Road Logistics.

„Smart Border Connect oferă un cadru pentru ca DACHSER să transporte mărfuri în numele clienților din Regatul Unit, în principal prin granița franceză și spre restul Europei – rapid, fiabil și fără probleme, gestionând totodată toate aspectele legate de vamă, taxe și impozite. Acesta este un mare avantaj pentru exportatorii britanici și îi ajută să își mențină competitivitatea față de concurenții lor europeni”, comentează Mark Rollinson, director general al DACHSER UK.

Curățarea prealabilă pentru a minimiza timpul de tranzit

Cele două opțiuni diferite de servicii Smart Border Connect – Connect40 și Connect42 – se bazează pe utilizarea Incoterms-ului DDP (delivered duty paid). Deoarece DDP face expeditorul responsabil pentru taxele de vămuire și TVA, clientul nu mai trebuie să plătească pentru a primi transportul. Mărfurile pot fi apoi livrate în liberă circulație, la fel ca un transport intern, și integrate perfect în rețeaua europeană a DACHSER, cu conexiunile sale la toate țările UE – fără nicio creștere a timpului de tranzit sau a efortului administrativ. Serviciile nu asigură doar plecări zilnice din fiecare colț al Regatului Unit, ci și o conexiune rapidă către toate destinațiile din UE.

„De când am introdus Smart Border Connect, am înregistrat o creștere a cererii din partea clienților existenți și noi deopotrivă. Mulți au decis să adopte DDP Incoterms pentru expedierile lor pentru a beneficia de timpii de tranzit ai DACHSER, care sunt cei mai scurți de pe piață”, adaugă Mark Cosgrove, Sales and Commercial Manager pentru Regatul Unit și Irlanda. Potrivit lui Alexander Tonn, „Smart Border Connect nu prezintă interes doar pentru Regatul Unit, ci și pentru țările terțe – de exemplu, pentru integrarea unor țări suplimentare din afara UE, precum Elveția și Norvegia.” Situația va deveni cu adevărat interesantă atunci când DACHSER își va integra și mai strâns domeniile de activitate Logistică europeană și Logistică aeriană și maritimă, cu scopul de a oferi o soluție globală de grupaj door-to-door. „Cu Smart Border Connect în setul de instrumente, aceste cunoștințe au potențialul de a apropia și de a eficientiza piețele de creștere vechi și noi din întreaga lume”.

O analiză recentă a pieței europene de transport rutier de marfă, realizată de Transport Intelligence (Ti), arată că în ultimii ani nu au existat fuziuni și achiziții majore. DB Schenker și DHL au făcut câteva achiziții, dar minore, pentru a-și consolida prezența în țările importante pentru operațiunile lor. Activitatea de fuziuni și achiziții din Europa este moderată, explică analiștii TI, deoarece piața este saturată, majoritatea jucătorilor de top având deja prezență în cele mai multe țări.

Primii 20 de furnizori europeni de transport rutier de marfă analizați de Ti au făcut 10 achiziții în 2023. Cel mai activ expeditor în ultimii 10 ani din acest punct de vedere a fost Rhenus, cu 11 achiziții, urmat de DB Schenker și DACHSER, fiecare cu opt.

Deși DB Schenker are o prezență puternică în principalele țări europene, și-a diversificat expunerea regională și fluxurile de venituri prin achiziții și în alte zone geografice. Europa reprezintă încă centrul activității sale, dar veniturile provenite din alte regiuni continuă să crească pe baza achizițiilor de acolo. Cele opt achiziții ale companiei din ultimii 10 ani i-au permis să-și îmbunătățească abilitățile și competențele și să consolideze legăturile comerciale în Europa pentru desfășurarea unor operațiuni durabile. În 2022, DB Schenker a achiziționat furnizorul de software logistic Bitergo, pentru a-și consolida strategia digitală și a intra pe piața de software bazat pe cloud pentru clienții mici și mijlocii.

Unul dintre cele mai importante astfel de evenimente a fost achiziția TNT în 2016 de către FedEx, pentru 4,4 miliarde de euro, care a permis combinarea punctelor forte ale celor două companii și îmbunătățirea semnificativă a amprentei globale a FedEx prin rețelele rutiere cu costuri reduse ale TNT Express din Europa, Orientul Mijlociu și Asia.

O altă achiziție importantă este cea a Panalpina de către DSV, aceasta din urmă având în strategia sa de bază fuziunile și achizițiile, deși numărul celor pe care le-a făcut în Europa a fost mai mic din 2013 încoace.

O altă tranzacție notabilă a fost achiziția GEFCO de către Ceva Logistics în 2023, pentru a-și dezvolta rețeaua de transport terestru. Fosta divizie de logistică a autovehiculelor finite a GEFCO a transportat aproximativ patru milioane de unități/pe an folosind flota de 1.600 de camioane și aproape 3.000 de vagoane și cele peste 100 de compound-uri, iar soluțiile CEVA din zone geografice limitate au fost integrate în noua organizație de produse.

Rhenus a achiziționat Trans Integral, pentru a-și consolida poziția în Balcani, dar și-a extins rețeaua și în Danemarca prin achiziționarea Modul Transport, un specialist danez în transport care oferă o gamă largă de soluții rutiere în regim de grupaj, dar și servicii aeriene și oceanice. În 2022 Rhenus a achiziționat specialistul în depozitare DKI, iar în 2023 a achiziționat Pesenti Trasporti & Logistica, o companie specializată în transport național și internațional și logistică integrată, având 25 de autotractoare și 50 de suprastructuri pentru diverse tipuri de mărfuri, care consolidează prezența Rhenus Overland Transport Italy într-o zonă importantă din punct de vedere strategic, considerată joncțiunea naturală dintre principalele rute de transport atât pentru nordul Italiei, cât și pentru traficul internațional de import și export.

DHL a achiziționat în 2021 transportatorul german de dimensiuni medii J.F. Hillebrand Group, specializat mai ales în transport de lichide – vin și alte băuturi alcoolice – o activitate complementară serviciilor DHL, care să-i permită o creștere profitabilă pe termen lung prin extinderea acoperirii și ofertei de servicii în segmente specializate.

Analiza Ti amintește că, în afară de scopul lor principal, acela de a îmbunătăți strategiile de expansiune, achizițiile și fuziunile au și obiectivul ca firma care le face să fie recunoscută și în alte domenii de activitate. Așa cum se poate vedea din graficul alăturat, sectorul agricol, alimentar și al bunurilor perisabile este cel mai atractiv pentru consolidare în rândul transportatorilor rutieri de mărfuri, urmat de industrie și producție. De exemplu, în 2023 DACHSER a achiziționat Frigoscandia AB și Transportgroep A. Müller B.V. (Müller), cu scopul a-și îmbunătăți logistica, transporturile și distribuția de alimente în BeNeLux și în Europa de Nord.