Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DACHSER câștigă majoritatea acțiunilor comune pentru contractul de logistică și grupaj din Italia. Începând din data de 28 martie, DACHSER a achiziționat 80% din acțiunile comune pentru a se fuziona în DACHSER & Fercam Italia. 

În urma competiției legislative și a aprobării obținute din partea Comisiei Europene în noiembrie 2023, Fercam a început procesul de tranziționare a două divizii – Distribuție și Logistică, cu aproximativ 1.000 de angajați și 43 de locații în Italia – pentru ca restul companiei să formeze o organizație independentă pentru grupaj și contracte de logistică în Italia. Fuziunea, cunoscută sub numele de DACHSER & Fercam Italia, și-a început operațiunile la începutul acestui an. După perioada de tranziție, DACHSER s-a alăturat companiei în 28 martie anul acesta, iar tranzacția a fost completă.

Pe lângă cei 20% din acțiunile împărțite, Fercam S.p.A rămâne unic acționar asupra diviziei Fercam Transport (transport  național și internațional terestru și pe cale ferată), Fercam Air & Ocean și Fercam Special Services (Artă, Evenimente, Târguri, Relocări, Arhivă, Managementul Documentației), inclusiv subdiviziile internaționale. Aceste unități nu vor deveni parte din noua fuziune

“DACHSER & Fercam Italia au completat rețeaua noastră europeană de transport și depozitare a bunurilor industriale și ale consumatorilor” spune Burkhard Eling, CEO DACHSER. “Această achiziție întărește expertiza noastră în servirea clienților din Europa cu o calitate uniformă și standarde de performanță. Până acum, noi vom investiga și capacitatea de logistică, digitalizare, acțiune asupra încălzirii globale și în special alături de angajații noștri din Italia.”

Începe integrarea totală în rețeaua DACHSER

DACHSER și Fercam se uită în spate la un parteneriat de 20 de ani în care compania italiană distribuie livrări de grupaj industrial și bunuri din rețeaua DACHSER în Italia și se ocupă de livrări din Italia în rețeaua europeană. Integrarea totală în sistemul și procesele DACHSER poate începe acum.

“DACHSER & Fercam Italia se poziționează foarte bine în piața italiană de grupaj și contract logistic, mulțumită echipei de management făcută de către directorul Dr. Gianfranco Brillante, care este foarte bine pregătit și care motivează constant angajații, dar și un alt motiv este reprezentat de facilitățile și sistemele logistice.” explică Alexander Tonn, COO Road Logistics la DACHSER.

Rețeaua Europeană este completată

Rețeaua Fercam și contractele de logistică cu această companie reprezintă a treia cea mai mare achiziție DACHSER care a determinat extinderea în transport și rețeaua de logistică în Europa. Rețeaua europeană de logistică DACHSER nu are încă nicio locație în Italia, deci nu există încă o structură duplicată. Toți angajații diviziilor Fercam Distribution și Logistics au fuzionat și au fost transferați către DACHSER. În linia de business pentru logistica alimentară, care manipulează transportul și depozitarea alimentelor înghețate, DACHSER reprezintă Italia încă din 2017 cu trei locații și aproximativ 270 angajați.

Timp de mulți ani, unitatea de afaceri Food Logistics a fost o sursă de creștere pentru DACHSER. Este o tendință care se reflectă în statisticile privind piața alimentară: analiștii de la Statista Market Insights se așteaptă ca vânzările pe piața alimentară europeană să ajungă la aproximativ 1,936 trilioane de euro în 2024. Până în 2028, se așteaptă ca volumul să ajungă la 2,424 trilioane de euro, pentru o creștere anuală a vânzărilor de 5,78%. Statista preconizează că în 2024 se va consuma în medie 533,1 kg de alimente pe cap de locuitor.

În pofida unor crize precum pandemia Covid-19 sau războiul de agresiune al Rusiei asupra Ucrainei și a pierderii asociate a livrărilor de cereale, activitatea de logistică alimentară a rămas relativ stabilă. Creșterile de prețuri cauzate de inflație și-au lăsat și ele amprenta, dar într-o măsură mai mică decât în alte sectoare ale economiei.

“DACHSER Food Logistics se așteaptă la o creștere moderată a volumului în 2024. Deși economia slabă continuă să atenueze sentimentul în Germania, creșterea inflației, care, în opinia noastră, a fost cea mai mare frână pentru piața alimentară anul trecut, a scăzut recent în mod semnificativ. Ne așteptăm la un stimulent suplimentar de creștere din partea evenimentelor sportive majore, cum ar fi Campionatul European de Fotbal, și a evenimentelor de catering asociate, aici, în Germania”, spune Alexander Tonn, COO DACHSER Road Logistics, care a preluat conducerea afacerii Food Logistics la începutul anului.

DACHSER Food Logistics are întotdeauna în vedere serviciile de logistică transfrontalieră și internațională. Germania, de exemplu, este al treilea cel mai mare exportator de produse alimentare din lume. Principalele sale exporturi includ carne, produse de cofetărie, produse lactate și mâncăruri gata de consum. Aproximativ 70% din aceste exporturi sunt destinate clienților din Uniunea Europeană, în special din Olanda, Franța și Italia.

Această mentalitate la nivel european joacă un rol special în povestea de succes a Rețelei alimentare europene. În 2013, companii de logistică alimentară din întreaga Europă și-au unit forțele pentru a-și sincroniza serviciile sub conducerea sistemului DACHSER. În prezent, 23 de membri ai rețelei conectează piețele din 34 de țări. O etapă importantă a fost momentul în care, în 2016, a intrat în funcțiune hub-ul alimentar european de la DACHSER Erlensee, lângă Frankfurt pe Main. Cu locația sa centrală în regiunea Rin-Main și operațiunile de manipulare a mărfurilor care se desfășoară de luni până sâmbătă, DACHSER Erlensee este un hub important pentru transporturile alimentare transeuropene. Aceasta a permis optimizarea timpilor de tranzit, ceea ce înseamnă că mărfurile se află pe drum în medie cu o zi mai puțin – o economie de timp semnificativă pentru produsele proaspete.

În ultimii ani, DACHSER și-a extins, de asemenea, propria rețea internațională de logistică alimentară. Compania a achiziționat liderul de piață olandez Müller Fresh Food Logistics la începutul anului 2023; în prezent o filială a DACHSER, aceasta a devenit partener în cadrul Rețelei alimentare europene începând cu 1 ianuarie 2024. Este un câștig pentru toată lumea. În trecut, Müller a generat în Olanda un procent bun de 80% din veniturile sale, restul de 20% fiind reprezentat de celelalte țări din Benelux și de Regatul Unit. O astfel de integrare deblochează multiple sinergii, consolidează rețeaua și oferă avantaje pentru clienți. De exemplu, tehnologia informației. În viitor, compania va putea pune la dispoziția clienților săi de export din Țările de Jos portalul DACHSER eLogistics, care oferă informații complete de urmărire și localizare și dovada digitală a livrării.