Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Odată cu achiziționarea companiei suedeze Frigoscandia AB, DACHSER și-a extins propria rețea europeană de logistică alimentară în Suedia, Norvegia și Finlanda la începutul anului. Cu venituri de aproximativ 300 de milioane de euro, Frigoscandia este principalul furnizor de logistică cu temperatură controlată din Suedia, Norvegia și Finlanda. Este partener în cadrul Rețelei alimentare europene din 2019.

Achiziția a fost finalizată în martie 2024 și a început integrarea completă a Frigoscandia. Cu toate acestea, internaționalizarea este doar o provocare pentru industria alimentară în general. O alta este faptul că piața și legiuitorii impun cerințe din ce în ce mai mari în ceea ce privește proiectarea lanțurilor de aprovizionare pentru a se asigura că acestea sunt durabile și mai prietenoase cu clima. 

Ca răspuns, DACHSER testează semiremorci frigorifice fără emisii pentru a ajuta clienții să obțină o mai mare sustenabilitate. Patru remorci electrice pe baterii de la Krone sunt în funcțiune la depozitele de aprovizionare din Erlensee, Hamburg și Langenau. Răcirea trebuie să funcționeze în mod fiabil și pe distanțe mai lungi și în ambuteiaje. O baterie plină poate răci remorca timp de cinci până la șase ore fără o sursă de alimentare externă.        

Remorcile sunt încărcate direct la porțile de încărcare sau prin intermediul unui generator de axă, similar cu un dinam de bicicletă: odată ce remorca se deplasează cu 20 km/h sau mai repede, generatorul de axă furnizează suficientă energie pentru a răci și încărca bateria. Rezultatele preliminare au fost promițătoare: nu numai că remorcile electrice pot îmbunătăți amprenta de carbon a transportului de alimente, dar sunt, de asemenea, mult mai silențioase decât remorcile cu unități de refrigerare alimentate cu motorină. Pe lângă problemele legate de mediu și climă, o altă problemă cu care se confruntă industria este creșterea digitalizării. Inteligența artificială în procesarea imaginilor și tehnologiile de automatizare în manipularea coletelor grupate fac parte la fel de mult ca și geamănul digital @ILO. Acesta din urmă creează o imagine digitală a tuturor bunurilor, activelor și proceselor din terminalul de tranzit și pune la dispoziție datele în timp real. După o fază pilot de succes la Unterschleißheim, lângă München, și la Öhringen, lângă Heilbronn, premiata geamăn digital a fost introdusă la începutul anului și la sucursala cheie a DACHSER Food Logistics din Erlensee.

Anul trecut, piața de logistică a revenit la o stare de normalitate, după perioada de boom economic generată de ieșirea din pandemie și disfuncționalitățile lanțurilor de aprovizionare de la nivel global. Dachser a fost una dintre companiile afectate de scăderea cererii pentru serviciile logistice, din cauza unei supracapacități semnificative, și de cea a tarifelor de transport aerian și maritim.

Veniturile grupului au înregistrat o scădere de 12,5%, ajungând la aproximativ 7,1 miliarde de euro, volumele de mărfuri transportate s-au diminuat cu 4,6%, ajungând la 77,4 milioane de expedieri, în timp ce tonajul s-a micșorat cu 6,5%, aproximativ 40 de milioane de tone cub.

„Pe fondul unei economii globale în declin și al unui mediu de piață dificil, lanțurile de aprovizionare au fost mult mai puțin tensionate în 2023, ceea ce ne-a permis să ne concentrăm pe îmbunătățirea productivității, a utilizării capacităților și a calității. În același timp, am făcut investiții considerabile în extinderea rețelelor noastre.”,

a declarat Burkhard Eling, CEO al Dachser.

Cu toate acestea, cifra de afaceri a companiei Dachser în 2023 a crescut cu 25% față de nivelul din 2019, înainte de criză, când a generat o cifră de afaceri de circa 5,7 miliarde de euro.

În 2023, Dachser a investit peste 244 de milioane de euro

Anul trecut, compania Dachser a realizat achiziții strategice și a încheiat noi parteneriate în mai multe regiuni cheie, inclusiv Olanda (Müller Fresh Food Logistics), Australia și Noua Zeelandă (ACA International), Japonia (50% joint venture Dachser Japan), Italia (80% joint venture Dachser – Fercam Italia), Africa de Sud (preluarea a 100% din acțiunile Dachser Africa de Sud) și Suedia (Frigoscandia). Totuși, doar achizițiile din Olanda și Oceania din prima jumătate a anului au fost incluse în veniturile raportate pentru 2023.

„În 2023, am avut în mod deliberat o abordare anticiclică și cumpătată în ceea ce privește investițiile: ne-am completat rețeaua europeană de grupaj din Italia cu a treia cea mai mare achiziție din istoria companiei noastre. Am exploatat piețe cheie de logistică alimentară din Benelux și din țările nordice. În plus, acum avem propriile noastre locații pe marile piețe din Japonia și Australia.”,

a declarat Burkhard Eling.

Având în vedere previziunile economice conservatoare, Dachser preconizează pentru acest an că va înregistra în continuare volume scăzute și o ușoară creștere a veniturilor.

În 2023, Dachser a investit peste 244 de milioane de euro, iar pentru anul 2024, compania intenționează să mărească această cifră la peste 500 de milioane de euro.

„În urmărirea obiectivului nostru de a deveni cel mai integrat furnizor de servicii logistice din lume, continuăm să investim în extinderea și îmbunătățirea rețelelor noastre, în digitalizare, în acțiuni climatice și, bineînțeles, în angajații noștri”,

a completat Burkhard Eling.

Evoluția afacerii Dachser în 2023 arată că domeniul de activitate al Logisticii Rutiere a generat o creștere a veniturilor cu 1,8%, ajungând la 5,8 miliarde de euro. Această creștere a fost susținută de segmentele de transport și depozitare a bunurilor industriale și de consum (Logistica Europeană) și a produselor alimentare (Logistica Alimentară). Cu toate acestea, numărul de expedieri a scăzut cu 4,7%, iar tonajul transportat s-a micșorat cu 6,5%.

În ceea ce privește linia de afaceri Logistică Europeană, veniturile au fost de aproximativ 4,4 miliarde de euro, aproape la fel ca în anul record 2022. Performanța a fost solidă în toate unitățile de afaceri europene, cu Iberia pe primul loc, marcând o creștere a veniturilor de peste 2%. Cu toate acestea, numărul de transporturi și tonajul au scăzut în generale din cauza situației economice slabe din Germania, care a avut, de asemenea, un impact negativ asupra țărilor învecinate din regiunea Europei Centrale și de Nord.

Logistica Alimentară a companiei Dachser a raportat un an financiar de succes în 2023, generând o creștere a veniturilor cu 9,7%, atingând suma de 1,4 miliarde de euro. Această creștere substanțială a veniturilor a fost alimentată de performanța pozitivă a afacerilor în sucursalele din Germania, în timp ce achiziționarea Müller Fresh Food Logistics în Olanda și preluarea acțiunilor rămase la Dachser Ungaria au contribuit, de asemenea, la această evoluție favorabilă. În total, Dachser Logistică Alimentară a efectuat 10,9 milioane de transporturi, înregistrând cu puțin mai mult față de anul precedent, în timp ce tonajul a scăzut cu 3,8%.

În domeniul de activitate Logistică Aeriană și Maritimă, combinarea unei cereri scăzute cu o capacitate mult mai mare de transport aerian și maritim a avut un impact semnificativ. Această situație a determinat o scădere dramatică a tarifelor de transport de marfă, ceea ce a condus la o reducere a veniturilor cu 46,3% în comparație cu 2022, ajungând la 1,3 miliarde de euro. În ciuda acestui declin, numărul de transporturi a crescut cu 2,4%, însă tonajul a înregistrat o scădere de 7,9%.

În 2023, Logistica Contractelor – o combinație de servicii de transport, depozitare și servicii cu valoare adăugată specifice clienților – a experimentat o extindere considerabilă la nivel global. Dachser a investit în capacități suplimentare și a crescut numărul de spații pentru paleți la aproape 400.000. Astfel, compania oferă acum un total de peste 3 milioane de spații pentru paleți în 164 de depozite de pe cinci continente.

Privind spre viitor, Eling a precizat că Dachser se va concentra și mai mult pe integrarea domeniilor de activitate Logistică rutieră și Transport aerian și maritim.

„În anii următori, un impuls semnificativ de creștere va veni de pe piețele din afara Europei. Pentru a continua să ne deservim clienții din întreaga lume cu servicii de încredere și înaltă calitate, legăm și mai strâns procesele și sistemele celor două domenii de activitate, pentru a dezvolta o soluție integrată de grupaj global, door-to-door, pe care o numim «Global Groupage».”,

a adăugat Burkhard Eling.

În 2023, forța de muncă a Dachser a generat o creștere de peste 1.100 de persoane, ajungând la un total de aproximativ 34.000 de angajați. Această creștere reflectă extinderea echipelor de vânzări și IT, precum și achizițiile recente ale companiei, așa cum Müller Fresh Food Logistics și ACA International.