Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DACHSER Olanda pune în funcțiune primele sale camioane electrice – un pas important pe drumul către livrări cu emisii zero în viitoarele „zone cu emisii zero” pentru logistica urbană (zone ZES) din Olanda, care vor fi introduse în această țară începând cu 1 ianuarie 2025.

Primul e-camion pe care DACHSER Olanda îl folosește acum în Waddinxveen este Volvo Electric FL 4×2. Cu acest camion electric pe baterii, furnizorul de servicii logistice testează utilizarea tehnologiilor cu emisii zero în operațiunile zilnice. Autocamionul a fost utilizat la Rotterdam timp de câteva săptămâni.

Cu 18 spații pentru paleți și o sarcină utilă de șase tone, Volvo Electric oferă o capacitate suficientă. Autonomia de până la 220 km, combinată cu o stație de încărcare electronică la sucursala DACHSER din Waddixveen, face ca acest camion electric să fie ideal pentru deplasările în oraș. În plus, datorită propulsiei electrice, nu numai că nu produce emisii, dar este și practic silențios pe șosea, ceea ce reduce semnificativ poluarea fonică în zonele urbane.

La începutul lunii iulie, un camion electric galben-albastru a fost lansat, de asemenea, la sediul DACHSER din Zevenaar. Acest al doilea camion, un Renault Trucks D Z.E. 16t cu autonomie și capacitate similare, se ocupă de livrările în oraș în Arnhem și în împrejurimi.

Șoferii și operatorii camioanelor electrice pe baterii au o vedere completă asupra împrejurimilor, fără a fi nevoiți să se confrunte cu unghiurile moarte. Acest lucru este posibil datorită camerelor moderne montate în jurul vehiculelor. De asemenea, aceștia au fost supuși unor cursuri speciale de formare pentru a asigura siguranța, a crește eficiența și a dobândi cunoștințe tehnice.

Pregătiți pentru viitor

Odată cu introducerea celor două e-camioane, DACHSER Olanda se pregătește pentru viitor: Toate camioanele fabricate după 1 ianuarie 2025 trebuie să fie cu emisii zero pentru a avea acces la zonele cu emisii zero din multe dintre marile orașe olandeze. Pentru camioanele existente, există o perioadă de tranziție în care camioanele Euro VI, cu o vechime de până la 5 ani în Olanda de la 1 ianuarie 2025, vor putea circula în zonele cu emisii zero până la 1 ianuarie 2030. Același lucru este valabil și pentru camioanele Euro VI cu o vechime mai mică de 8 ani până la acea dată.

„Strategia de protecție a climei pe termen lung a DACHSER merge mână în mână cu accentul tot mai mare pus pe sustenabilitate de către guverne, municipalități, clienți și industrie. Odată cu introducerea primelor noastre camioane electrice, noi, ca DACHSER Olanda, facem încă un pas spre atingerea obiectivelor noastre comune pentru a completa diferitele inițiative de sustenabilitate pe care le implementăm de mulți ani”, a declarat Stefan Raimondo, Country Manager al DACHSER Olanda.

Obiectivul pe termen lung este de a crește numărul de vehicule cu emisii zero în Olanda și în întreaga rețea europeană DACHSER, pentru a obține emisii nete de gaze cu efect de seră zero.
În prezent, conceptul DACHSER de livrare fără emisii este utilizat pentru livrarea locală fără emisii în 12 regiuni metropolitane din Europa. Cel puțin alte 10 orașe vor urma până în 2025. În Țările de Jos, utilizarea camioanelor electrice reprezintă un pas important. „Pe lângă camioanele electrice, camioanele cu hidrogen ne interesează și pentru livrările pe distanțe mai mari În prezent, efectuăm cercetări intense în acest sens, ca parte a strategiei noastre de protecție a climei”, a declarat Aat van der Meer, director general al DACHSER Benelux.

Până la sfârșitul anului 2025, numărul de orașe deservite de DACHSER cu livrare fără emisii se va dubla și crește la 24

DACHSER își extinde în mod semnificativ livrarea fără emisii a transporturilor de grupaje nerefrigerate în zone definite din centrul orașului. Până la sfârșitul anului 2025, furnizorul de servicii logistice intenționează să lanseze DACHSER Emission-Free Delivery în încă 12 orașe europene: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Hamburg, Köln, Londra, Malaga, Rotterdam, Stockholm, Toulouse, Varșovia și Viena. În plus, compania își va extinde zona de livrare fără emisii existente în Paris.

„Ne-am stabilit în mod deliberat obiectivul ambițios de a dubla numărul de orașe deservite de DACHSER Livrare fără emisii până la sfârșitul anului 2025″, spune Alexander Tonn, COO Logistică rutieră la DACHSER. “Locațiile rețelei noastre sunt foarte motivate să răspundă dorinței clienților noștri de a avea livrări mai durabile în orașe. Atingerea obiectivului nostru se bazează pe așteptările noastre conform cărora camioanele electrice ușoare vor deveni mult mai ușor de procurat, iar extinderea infrastructurii de încărcare va accelera ritmul în întreaga Europă”, a declarat Alexander Tonn, COO Logistică rutieră la DACHSER.

DACHSER Livrare fără emisii DACHSER: Transformarea a 12 în 24

Datorită sistemului său modular, DACHSER Emission-Free Delivery este, teoretic, potrivit pentru orice oraș european. DACHSER Emission-Free Delivery este deja disponibil în douăsprezece zone de livrare definite în centrul orașelor, și anume în Berlin, Copenhaga, Dortmund, Freiburg, Madrid, München, Oslo, Paris, Porto, Praga, Strasbourg și Stuttgart. Cele douăsprezece zone din centrul orașelor anunțate astăzi vor fi adăugate până la sfârșitul anului 2025. Cu ajutorul unui sistem modular adaptat la cerințele locale, sucursalele DACHSER implementează furgonete și camioane electrice cu baterii, precum și biciclete de marfă cu asistență electrică.

Bicicletele sunt special concepute pentru grupaje și mărfuri grele paletizate. În funcție de cerințele specifice ale unei locații, acest concept implică, de asemenea, utilizarea unor mici terminale de tranzit – cunoscute sub numele de microhuburi – în apropierea centrelor orașelor În astfel de cazuri, bicicletele cargo își încep turul de la microhub și transportă mărfurile în zonele pietonale aglomerate. La rândul lor, e-camioanele aprovizionează microhuburile cu mărfuri sau, în cazul coletelor și paleților care sunt prea mari sau prea grei pentru transportul cu bicicleta, livrează mărfurile direct destinatarilor.

„Geografie, structură socială, administrație: fiecare oraș are un profil unic, de care ținem cont atunci când planificăm și implementăm o zonă de livrare cu emisii zero”, explică Tara Li, manager de proiect DACHSER Emission-Free Delivery. „În același timp, ne putem baza pe experiența noastră dobândită în douăsprezece orașe europene pentru a identifica sinergiile și potențialul de optimizare.”

Efecte pozitive asupra mediului și pentru șoferi

Livrările DACHSER în centrul orașelor cu zero emisii locale ajută administrațiile municipale să îmbunătățească calitatea aerului și să reducă zgomotul din trafic. Deoarece camioanele electrice cu baterii și bicicletele de marfă nu emit niciun poluant atmosferic, acestea joacă un rol important în menținerea aerului curat. DACHSER achiziționează numai energie electrică generată din resurse regenerabile pentru a-și încărca flota. Astfel, emisiile operaționale de gaze cu efect de seră pentru ultimul kilometru ajung la zero. De asemenea, reduce considerabil emisiile de zgomot, în timp ce utilizarea bicicletelor cargo înseamnă mai puțină aglomerație legată de camioane. Vehiculele electrice pe baterii sunt o veste bună și pentru șoferi, care nu mai sunt expuși la vibrațiile motorului în cabină. Livrarea fără emisii DACHSER sprijină strategia de protecție a climei pe termen lung a furnizorului de servicii logistice. Promovând dezvoltarea durabilă a afacerilor și concentrându-se pe eficiența proceselor și a energiei, pe inovație și pe responsabilitatea incluzivă, compania de familie deschide calea pentru o logistică durabilă împreună cu clienții și partenerii săi.