Dachser construiește un nou depozit pentru logistică contractuală în Dettelbach. Compania de logistică intenționează să utilizeze hala, care se întinde pe o suprafață de aproximativ 10.000 m2 și 15.000 de locuri pentru paleți în zona Würzburg, pentru servicii de logistică contractuală în sectoarele produselor industriale și alimentare. Potrivit companiei, acestea includ transportul, depozitarea și serviciile suplimentare specifice clienților, cum ar fi pregătirea comenzilor, ambalarea și construcția de vitrine. Pe lângă sală, în incinta acesteia se construiesc birouri și săli de instruire.
Depozitul este situat între autostrăzile A3 și A7, la intersecția Biebelrieder Dreieck, unde compania a achiziționat un fost teren industrial dezafectat. Dachser este deja reprezentată în zona Würzburg din 2001 cu centrul său logistic de 7.200 m2 din Kürnach. Aici, aproximativ 170 de angajați se ocupă de 574.200 de transporturi pe an, inclusiv pentru servicii din sectorul produselor industriale și alimentare.
Noua locație este programată să se deschidă în 2023 și va oferi până la 100 de locuri de muncă, precum și oportunități de formare profesională.
Unul dintre primele camioane de serie Mercedes-Benz eActros cu baterii va intra în operare în flota Dachser, din Stuttgart, Germania. Compania de logistică intenţionează să îşi suplimenteze parcul auto cu vehicule având zero emisii, ca parte a strategiei sale de protecție a climei.
Conceptul Dachser Emission-Free Delivery urmează să fie extins în 11 regiuni metropolitane europene, a declarat Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) și membru al Consiliului de Administrație Dachser.
În Stuttgart, Dachser livrează mărfuri generale, în special transporturi paletizate, care nu se pretează la transportul cu vehicule utilitare uşoare. eActros, împreună cu Fuso eCanter (7,5 t), alimentează un „microhub” din interiorul orașului, de unde comenzile sunt distribuite apoi pe ultimul kilometru cu biciclete cargo electrice. Transportul în zonele definite Dachser Emission-Free Delivery este astfel integral electrificat, fără emisii de CO2 și oxizi de azot la nivel local.
eActros – configurat 4×2 și carosat de Spier – este alimentat numai cu electricitate „verde” la filiala Dachser din Kornwestheim. Camionul de 19 t a fost fabricat anul trecut, după începerea producției de serie, şi are o autonomie de până la 400 km. De precizat că bateriile eActros pot fi alcătuite din 3 sau 4 pachete (eActros 300 sau 400), fiecare dintre ele având o capacitate instalată de 112 kWh și o capacitate de utilizare de aproximativ 97 kWh.
Mercedes-Benz eActros 400 este propulsat de o axă electrică rigidă, cu două motoare electrice integrate, ce oferă o putere continuă de 330 kW și putere maximă de 400 kW, plus o transmisie cu două trepte. Energia electrică eliberată la frânare este recuperată, vehiculul fiind încărcat astfel cu până la 160 kW.
Alimentarea de la o stație de încărcare rapidă DC convențională durează puțin peste o oră, pentru o încărcare a bateriilor de la 20 la 80% din capacitate. Cele două motoare electrice integrate au o eficiență ridicată și livrează o putere constantă. Cuplu de pornire ridicat asigură o accelerație puternică, confort la manevrare şi dinamică sporită comparativ cu un camion diesel convențional. În plus, centrul de greutate scăzut îmbunătățește virajele. Nivelul de zgomot din interior a fost redus cu 10 dB – ceea ce corespunde aproximativ cu o reducere la jumătate a nivelului de zgomot perceptibil. Crește astfel confortul în funcționarea cu sarcină maximă, iar livrările de noapte sunt posibile, datorită nivelului scăzut de zgomot şi vibraţii.
eActros este achiziţionat în leasing, prin Mercedes-Benz Bank, în cadrul programului „Vehicule comerciale prietenoase cu clima”, subvenţionat de Ministerului Federal pentru Digital și Transport (BMDV). Oferta este limitată și este valabilă până la epuizarea fondurilor puse la dispoziție, dar cel târziu la comenzile efectuate până pe 23 martie 2022, cu livrare până la 23 decembrie 2022. Bugetul pentru finanțarea de camioane electrice se ridică la 10,77 milioane de euro, ca parte a directivei privind promovarea vehiculelor comerciale ușoare și grele cu unități alternative, ecologice și realimentarea și încărcarea asociate. infrastructură (KsNI).
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit