Dacia a prezentat pe 13 și 15 septembrie la „Le Bourget”, lângă Paris, un eveniment intitulat „Brand Manifesto”, noua gamă a reunit sute de ziariști din presa internațională. Cu noua abordare a modernității, Dacia a reafirmat cele trei valori care vor îndruma acțiunile mărcii și designul modelelor sale pentru următorii ani.
Hotărâtă să devină mai atractivă, rămâne însă fidelă poziționării sale „value for money”. Începând din primăvară, Dacia a început un amplu proces de transformare. În acest scop, a primit o nouă identitate, un nou logo, un nou design și o gamă nouă de culori. De asemenea, aspectul showroom-urilor sale au fost transformate.
În 2021, când Renault Group, sub numele Renaulution, își prezenta noul plan strategic, Dacia își propunea să devină liderul mobilități accesibile și anume, de a fi marcă esențială. Astfel, de la lansarea modelului Logan din 2004, Dacia a vândut 7,5 milioane de vehicule, iar în prezent, fiind a treia marcă din Europa în vânzările către clienții particulari.
Clienți Dacia apreciază libertatea și plăcerile simple, în plus, refuzând supraconsumul. Marca Dacia își propune să exploreze noi teritorii și să ofere valorile și calitățile în segmentul C care i-au asigurat deja succesul în segmentul B.
De 18 ani, Dacia le propune clienților ceea ce este esențial pentru un automobil, însă odată cu trecerea timpului noțiunea de „esențial” evoluează și demonstrează ceea ce este pur și simplu suficient. Spre exemplu, aerul condiționat, care nu era esențial acum 18 ani, în prezent, a devenit obligatoriu. În plan practic, ecranele disponibile în număr de două sau trei s-au înlocuit cu un simplu smartphone integrat, în mod ingenios, în vehicul asigurând toate funcțiile esențiale, așa cum o face sistemul Media Control. Un alt exemplu sunt barele de pavilion modulare care înlocuiesc barele transversale tradiționale fiind vândute ca accesoriu. Potrivit companiei esențial nu reprezintă nici rustic și nici auster.
În materie de creativitate utilă, Dacia oferă o funcție care va sugera momentul și locul potrivit pentru o pauză pe aplicația sa de pe smartphone. Noua soluție este dezvoltată de echipele Dacia în colaborare cu ecosistemul Software République, care include Renault Group.
Succesul Dacia a prins trăsăturile „esențiale”, precum fiabilitatea și robustețea. Acest lucru se poate observa datorită gradului de fidelitate al clienților, astfel în Franța clienții își păstrează mașina timp de opt ani, iar 60% dintre ei aleg tot un vehicul Dacia. În momentul revânzării, valoarea reziduală a unui automobil Dacia este cu aproximativ 10 puncte superioară față de valoarea reziduală medie a unei alte mărci concurente.
Vehiculele Dacia sunt ideale pentru activitățile outdoor, atât în timpul liber, cât și în interes profesional. Dacia continuă să își consolideze gama de modele destinate special traseelor off-road, precum și transmisiile integrale și echipamentele dedicate activităților în aer liber.
Anul viitor, modelul Jogger va avea disponibil un kit care va permite instalarea în câteva minute a unui pat adevărat pentru 2 persoane, fără a afecta capacitatea de încărcare a spațiului pentru bagaje. Totodată, o familie de patru persoane va putea atașa un cort în prelungirea compartimentului pentru pasageri.
Dacia a eliminat tot ceea ce este superfluu, tehnologii sau unele elemente estetice pentru a permite reducerea greutății mașinilor, și prin urmare economisirea de carburant, atât pentru portofelul clienților, cât și pentru planetă. Spre exemplu, Jogger este cu 300 kg mai ușor față de principalii săi concurenți cu 7 locuri.
Dacia combină interesul clienților cu cel al planetei, astfel plasticul reciclat va fi utilizat nu doar pentru piesele ascunse, așa cum este cazul de cele mai multe ori în prezent, ci și pentru piesele de aspect. Obiectivul său este ca 20% din plasticul utilizat pe viitoarea generație Duster să provină din reciclare. Această abordare va fi extinsă în viitor, datorită utilizării unui nou material conceput de inginerii mărcii cu denumirea Starkle®, ecologic, robust și elegant, alcătuit din plastic reciclat.
Dacia a înmatriculat în cursul anului 2020 un număr de 47.380 de vehicule pe piața din România. Cota de piață a mărcii a urcat la finele anului 2020 la 32,4%, față de 30% la sfârșitul anului precedent.
Pentru al zecelea an consecutiv, podiumul celor mai vândute autoturisme din România a fost ocupat și în 2020 de trio-ul Logan, Duster, Sandero, fiecare dintre acestea înregistrând și o creștere a cotei lor în segmentul de piață respectiv. Astfel, Logan a rămas cel mai popular model de pe piața autohtonă, cu 18.627 unități comercializate. Lansată în urmă cu doar un an, versiunea Stepway a reprezentat aproape un sfert din totalul înmatriculărilor Logan. Duster a reușit performanța de a depăși volumele de înmatriculări din anul precedent (12.161 unități în 2020, față de 11.736 unități în 2019), consolidându-și poziția de lider autoritar al segmentului SUV din România.
În mod similar, Sandero (9.420 de unități înmatriculate) a înregistrat o creștere de peste 1% a cotei sale în segmentul B-Hatch. Peste 90% din vânzările modelului Sandero au fost reprezentate de versiunea Stepway. Rezultatele înregistrate atât Logan cât și de Sandero (cu versiunea Stepway) sunt cu atât mai remarcabile, cu cât ambele se află la sfârșitul carierei. Ștafeta lor este preluată de la sfârșitul anului trecut de o nouă generație de modele care aduce progrese majore în materie de design, echipare și calitate percepută. Noile modele Logan și Sandero au fost recompensate recent cu titlul „Mașina Anului 2021 în România”.
Vânzări pe piețele externe
Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 520.765 de unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 385.674 de autovehicule.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit