Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La finalul lui 2024 firmele mari trebuie să își raporteze emisiile de CO2 pe tot lanțul de producție, de la aprovizionare până la distribuția către clientul final. Dacă unii producători au băgat deja mâna în buzunar și au investit în automatizare, camioane electrice și capacități de producție de energie verde, alții și-au pierdut elanul după un an de criză și după proteste masive ale fermierilor și transportatorilor în toată Europa, una dintre principalele probleme ridicate de protestatari fiind costul uriaș pe care trebuie să îl suporte pentru a asigura decarbonizarea agriculturii și a transporturilor. Astfel că, până la un suport clar din partea autorităților la nivel european și asigurarea infrastructurii de alimentare a autovehiculelor cu energie electrică sau hidrogen, cei mai mulți producători și retaileri nu vor să cheltuie mai mult, chiar dacă momentul raportării emisiilor de CO2 vine după colț.

Din dorința de a fi pregătiți pentru aplicarea legilor deja implementate și în România, și transportatorii români au făcut investiții în autocamioane electrice, cu toate că Statul român nu oferă niciun fel de facilitate celor care investesc în reducerea emisiilor de CO2.

Conferința Tranzit de la Oradea de pe 4 aprilie prilejuiește o discuție despre contextul legal – cine, când, cum trebuie să raporteze progresele făcute în decarbonizarea lanțului de producție și a supply-chain-ului – cât și despre ce înseamnă să investești cu adevărat în măsuri de reducere a emisiilor de Carbon în cazul unui producător. Ana-Maria Iordache, Partener Baiaș & Asociații din cadrul PricewaterhouseCoopers va explica modul în care trebuie abordată problema decarbonizării și a incluziunii sociale din punct de vedere legal, iar Florin Stan (Transport Manager Pepsico) și Nicușor Pisică (Head of Separtment Inbound Operation Renault Group) vor exemplifica modul în care cei doi producători importanți din România se pregătesc pentru îndeplinirea obligațiilor legale din Uniunea Europeană, implementate deja și în țara noastră.

Iar managerii BlueRiver și Routier European Transport, Alexandru Păun și Rareș Retegan, își vor împărtăși experiențele de utilizare a camioanelor electrice: care sunt punctele care trebuie avute în vedere înainte de a face investiția în camioane electrice și tipul de aplicații la care pot fi folosite, precum și costul de exploatare comparativ cu vehiculele diesel. Blue River folosește de 1-2 ani deja trei camioane electrice aparținând unor mărci diferite și cu configurații diferite, acumulând deja o experiență bogată în operarea cu autocamioane electrice.

Iar Routier European Transport, pe lângă exploatarea a două camioane electrice de aproape un an, oferă de mai mulți ani clienților și transport intermodal, în viitorul căruia crede atât de mult încât de la 1 ianuarie 2025 va începe operarea pe cont propriu a unui terminal intermodal nou construit de Primăria Oradea la Episcopia Bihor.

Dar cât de pregătiți sunt producătorii să apeleze la transport intermodal, câtă vreme acest tip de transport este mai scump decât cel rutier?

După scumpirea taxelor de drum în Ungaria, Austria și Germania, costul transportului intermodal se aproprie de cel rutier, dar nu este la fel de rapid și clienții au un nou motiv de ezitare.

Numai la Oradea există trei terminale intermodale, unul care a făcut pionierat în transportul intermodal în România și chiar în Europa, cel al Transmec, și altele două, nou-construite, ambele la Gara Episcopia Bihor, între Oradea și Borș. Iar participanții la evenimentul Tranzit din 4 aprilie vor avea posibilitatea de a le vizita pe amândouă și de a înțelege cum funcționează acest mod de transport combinat în cazul ambilor administratori de terminal: EBIT și Routier European Transport.

Vă așteptăm alături de noi la Oradea pe 4 aprilie pentru a discuta despre problemele actuale și oportunitățile existente pe piața de transport și logistică din România, dar și din Uniunea Europeană, despre costuri și modalități de a fi mai eficienți.

Puteți consulta la linkul de mai jos programul complet al evenimentului, care prilejuiește și premierea celor mai eficienți operatori de logistică și de expediții care operează pe piața românească (premii distincte pentru firmele cu capital românesc și cele cu capital strain).

Citiți și:

Noul Duster, modelul emblematic SUV al mărcii, va fi expus în premieră la Salonul Auto de la Geneva 2024. De asemenea, modelul SUV aduce în prim-plan a treia generație a acestui vehicul, dezvoltată pe platforma CMF-B. Caracterizat prin designul său robust, Duster se face remarcat și prin oferta sa variată de motorizare, care include opțiuni, precum GPL ECO G100, HYBRID 140 și TCe 130 mild hybrid.

De-a lungul celor 14 ani de carieră, Duster a fost vândut în peste 2,2 milioane de exemplare și a rămas un model de familie cu un raport preț/prestații excelent, având un preț de plecare de 18.800 de euro în România.

Noul Spring, model electric, impresionează cu designul său nou atât la exterior, cât și la interior, fiind singurul model electric în Europa sub o tonă. Spring oferă o capacitate de încărcare generoasă și dispune de numeroase echipamente ingenioase, inclusiv un tablou de bord digital personalizat și un ecran central multimedia de 10″. Cu motorizări de 45 CP pe versiunile Essential și Expression și 65 CP pe versiunile Expression și Extreme, Dacia Spring rămâne accesibilă, consolidându-și poziția drept modelul electric cu cel mai bun raport preț/prestații pe piața europeană.

De asemenea, la Salonul Auto de la Geneva, Dacia va expune prototipul Sandrider, care va participa din 2025 la raliul Dakar și în Campionatul mondial de Rally-Raid.

Dacia continuă să redefinească esența sa, concentrându-se pe cele trei elemente cheie ale identității de brand: Essential but Cool, Robust & Outdoor și Eco-Smart.

Aderând la o strategie perfect aliniată cu participarea la raliul Dakar, un veritabil laborator tehnologic, Dacia își consolidează angajamentul în promovarea mobilității cu emisii reduse de carbon. Prototipul Sandrider ilustrează acest angajament, utilizând combustibil de sinteză de la Aramco și inspirându-se din experiența echipei care va concura la Dakar, menținându-se fidel ADN-ului mărcii Dacia.

De asemenea, Sébastien Loeb va fi prezent la standul Dacia în ziua de 26 februarie 2024, între orele 10:00 și 10:30. În plus, la Salonul Auto de la Geneva, Dacia va prezenta gama sa completă, adaptată la noile reglementări GSR2.