TH Trucks a încheiat în 2021 contracte cu finanțare PACCAR, „dar avem mult de lucru cu clientul român, să mă accepte în calitate de consultant și să înțeleagă că PACCAR este un finanțator scump, însă care poate oferi leasing operațional extern în euro, asigurare și înmatriculare în județul clientului. Nu e la fel de ieftin ca un leasing financiar sau un credit din România, dar costul de închiriere deductibil 100% nu apare în balanță. În plus, nu presupune TVA, iar livrarea nu se face în România, așa cum și vor mulți clienți de la noi. Și dacă transportatorii fac un calcul corect văd cu cât se îmbunătățesc EBITDA și cu cât scade gradul de îndatorare“, detaliază Adrian Gorcea, COO TH Trucks.
Asta în condițiile în care presiunea asupra finanțatorilor a dus la scăderi semnificative ale dobânzilor oferite de societățile de pe piață, iar tendința va continua.
… provenite atât din buy back, cât și de la DAF Used din Olanda, Germania, Italia sau Ungaria, de pe stocul cărora s-au adus modele „decente, cu an de producție minim 2017, cu un kilometraj bun, dar nu atât de multe câte aș fi vrut“.
Firmele românești care au comandat camioane noi și le-au primit cu întârziere le-au păstrat pe cele vechi și le-au returnat mai târziu și au fost și clienți care au denunțat contractele de buy back din cauza exploziei prețurilor la modelele second-hand și a faptului că DAF a acordat buy back deschis, opțional, prin care ei pot beneficia de prețul garantat de producător, pot păstra camioanele sau le pot vinde pe cont propriu. „Dar cei mai mulți le-au păstrat, nu au făcut speculații pentru că nu au timp de asta“, mai arată Adrian Gorcea, COO TH Trucks.
În ceea ce privește producătorul, acesta a beneficiat de faptul că, după câțiva ani în care a pierdut bani din vânzarea de camioane rulate, a putut în 2021 să țină prețurile sus și să obțină profit.
TH Trucks va continua să ofere contracte de buy back, deși politica DAF este foarte restrictivă în privința lor – nu acordă buy back pentru orice client și pentru orice valoare în cazul noului model – „mai ales că și peste trei ani va fi aceeași lipsă de camioane rulate ca acum“.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit