Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noua generație DAF a câștigat titlul de Camionul Internațional al Anului 2022 (IToY) cu un scor net de 150 de puncte. Este o victorie a confortului absolut pentru șoferi și a îmbunătățirii funcționalității în fața robusteții unui model de construcții (Iveco T-Way), a primului camion electric în producția de serie (MB e-Actros), a unei generații împrospătate a Renault Trucks (T Evolution) și a unor versiuni adiacente ale gamelor înnoite Volvo (FM și FMX) și MAN (TGS), care au participat și anul trecut în competiție cu modelele de vârf.

Juriul International Truck of the Year, format din 24 de editori și jurnaliști cu experiență de la tot atâtea reviste de specialitate din toată Europa (din care face parte, din 2006, și revista Tranzit), a acordat cele mai multe puncte noii generații de camioane DAF, pentru prima cabină care profită de noile mase și dimensiuni permise în Europa și oferă un spațiu cu mai bine de 30 cm în plus pe adâncime, ceea ce duce confortul pentru șofer la un nou nivel.

Potrivit regulamentului IToY, titlul este oferit camionului prezentat pe piață în ultimele 12 luni care a avut cea mai mare contribuție la eficiența în transportul rutier, ținând cont de inovație tehnologică, siguranță, confortul șoferului, manevrabilitate și ușurință în condus, economie de combustibil, grijă față de mediu și, nu în ultimul rând, Cost Total de Proprietate (TCO).

În pregătirea noii generații formate din trei versiuni de cabină, DAF a profitat de noile reglementări UE privind masele și dimensiunile și a lansat un camion ce îmbunătățește semnificativ aerodinamica, eficiența consumului de carburant, siguranța și confortul pentru șofer. În timpul recentelor teste de conducere din Spania și BeNeLux, am putut aprecia nivelul excepțional de vizibilitate directă oferit de parbrizul mare și curbat, de geamurile laterale cu suprafață vitrată mai mare și chiar cu fereastră cu vedere la bordură la ușa din dreapta, care, combinat cu „cinema seat” (un scaun rabatabil produs de Grammer după modelul scaunului de la cinematograf), oferă o vizibilitate totală în jurul autovehiculului. La acest lucru contribuie și sistemul de camere care înlocuiește oglinzile retrovizoare tradiționale și noua cameră de vizualizare a colțului, toate aceste caracteristici contribuind la reducerea accidentelor care implică pietonii și bicicliștii.

Juriul IToY a apreciat, de asemenea, și performanța noilor sisteme de propulsie bazate pe motoarele Paccar MX-11 și MX-13, cuplate la cutia de viteze automată TraXon, și caracteristicile avansate ale sistemului Cruise Control predictiv cu funcționalități extinse Eco-roll.

„Odată cu prezentarea noii generații, DAF a oferit un camion greu de înaltă tehnologie, care stabilește un nou reper în industria camioanelor și este orientat spre viitor, reprezentând o platformă completă pentru noile generații de transmisii alternative”, a declarat Gianenrico Griffini, președintele IToY.

Premiul International Truck of the Year (IToY) a fost lansat inițial în 1977 de jurnalistul britanic Pat Kennett, editorul legendarei reviste Truck Magazine. Astăzi, cei 24 de membri ai juriului reprezintă reviste de vehicule comerciale de top din toată Europa. Mai mult, în ultimii ani, grupul IToY și-a extins sfera de influență prin numirea de membri asociați pe piețele în creștere din China, India, Africa de Sud, Australia, Brazilia, Japonia, Iran și Noua Zeelandă.

„2021 ar fi devenit cu uşurinţă un an în care am fi înregistrat un record de vânzări dacă nu am fi avut problemele legate de aprovizionarea cu materii prime, care au început în aprilie-mai”, a spus Harry Wolters, preşedinte DAF Trucks NV. Acesta a analizat cererea și vânzările de camioane în funcție de evoluția economică în general în Europa și evoluția volumelor de transport.

Astfel, potrivit analizelor Eurozone Economic Sentiment Index, după scăderea bruscă a economiei în 2020, în contextul pandemiei, 2021 a adus o creştere accentuată a cererii de produse şi servicii şi o creştere implicită a PIB de la -5% la +5%.

Volumele de transport nu au cunoscut o scădere accentuată în 2020, dacă e să ne raportăm la nivelul kilometrilor taxaţi în Germania, datele arătând o scădere uşoară în primăvara-vara lui 2020, după care traficul pe autostrăzile germane a crescut peste nivelul maxim înregistrat la finalul lui 2019.

Cu toate acestea, sunt şi factori care împiedică creşterea economică, precum scumpirea motorinei şi criza de componente.

În ceea ce priveşte vânzările de camioane, acestea au crescut constant în ultimii zece ani, de la circa 220.00 pe an (2012) la 320.000/an în 2019. După o scădere accentuată în 2020 – cca 235.000/an – 2021 se va încheia probabil cu 260.000-280.000 de vehicule grele vândute. Pe segmentul de vehicule de tonaj mediu, volumele sunt aproape constante din 2012 (cca 51.000 de unităţi) şi până în prezent (48.000).

DAF deţine 16,8% cotă de piață pentru autovehicule grele pe primele 6 luni din 2021, fiind pe locul al treilea după Mercedes-Benz (19%) şi Scania (17%) şi urmat de MAN (16%) şi Volvo (15%), Renault Trucks şi Iveco, cu 8 şi respectiv 7%.

În ceea ce priveşte vânzările de autotractoare de peste 16 t, DAF continuă să fie lider cu o cotă de piaţă de 20,2%, fiind urmat de Volvo (18,2%), Scania (17,5%), Mercedes-Benz (16%), MAN (13%) şi Renault Trucks şi Iveco cu câte 7% fiecare.

DAF este lider pe piaţa autotractoarelor din 2017, fiind depăşit, pentru o scurtă perioadă de timp, de Scania, în 2019, după care a revenit în topul clasamentului.

“Au fost vremuri provocatoare, dar avem toate motivele pentru a fi mândri, deoarece producția a continuat chiar și în condițiile coronavirusului și a lipsei de materii prime din cauza inundațiilor și a incendiilor în uzinele furnizoare din Malayezia și Vietnam”, a mai spus Harry Wolters.

DAF a sărbătorit producția axei cu numărul 3.000.000, cu ocazia aniversării a 50 de ani de producție de axe în Westerlo. Anul acesta s-au sărbătorit și 20 de ani de Paccar Financial Services în Europa, crescând de la 8 la 16 piețe din 2001 până în prezent, precum și cel de-al 10.000-lea camion construit local în Taiwan și lansarea modelului LF electric în UK.

Până la mijlocul lui octombrie, DAF Trucks NV vânduse 11.600 de camioane DAF din noua generaţie, majoritatea XF (43%) şi XG (41%). Circa 16% din totalul comenzilor a vizat XG+.