La începutul lui octombrie, DAF Trucks Vlaanderen a produs axa cu numărul 3.000.000, eveniment care a coincis cu a 50-a aniversare a fabricii din Westerlo (Belgia) dedicate axelor, unde de curând s-a făcut și o investiție majoră într-o facilitate ce a permis lansarea unei noi generații de axe spate, foarte eficiente.
DAF a produs în mare parte a existenței sale aproape toate axele din componența camioanelor proprii, pentru a garanta performanțe optime și eficiența trenului de rulare, iar în 1971 producția axelor a fost mutată la centrul din Westerlo, unde se fac și cabinele.
În fiecare zi aici, pe E313, care leagă Liège de Anvers, se fabrică peste 600 de axe față și spate, adaptate pentru aplicații specifice, așa cum sunt și camioanele. Oferta include axe față, axe motoare, tractoare, împingătoare, tandem simple și duble, directoare, cu sau fără butuc reducător. În plus, ca și în fabricile DAF din Eindhoven și Leyland, unde se produc camioane personalizate, și la Westerlo se fac axe personalizate. În afară de axele pentru camioane, DAF fabrică aici câteva mii de axe pe an pentru autobuze și autocare, de obicei în combinație cu motoare PACCAR.
Tehnicienii DAF explică faptul că din exterior axele arată cam la fel dintotdeauna, dar ele au cunoscut o evoluție spectaculoasă în ultimele decenii, devenind mult mai ușoare, dar și mai robuste și mai rigide, pentru a garanta operare optimă. În plus, eficiența a fost sporită, datorită procesului nou de prelucrate, astfel încât roțile dințate ale diferențialului să se interblocheze mai precis și mai eficient.
Tot în ceea ce privește eficiența, axele spate ale noilor generații DAF XF, XG și XG⁺ – care au intrat deja în producție în octombrie și sunt destinate transportului pe distanțe lungi – sunt un nou pas înainte, fiind mai ușoare și mai robuste decât predecesoarele lor și cu 3% mai eficiente, datorită reducerii pierderilor la frecare prin folosirea de noi lagăre de pinion și sigilii și prin nivelul mai scăzut de ulei.
În afară de aceste dezvoltări, DAF investește în prezent zeci de milioane de euro în fabrica de axe, astfel încât să poată controla întregul proces, de la sudură și sablare la producerea reductoarelor, ceea ce va aduce avantajul faptului că axele și camioanele se vor potrivi întotdeauna perfect, pentru durată de viață și performanță mari și pentru un cost/km cât mai mic.
Deoarece investiția presupune mașini mult mai silențioase și deoarece operațiile grele vor fi realizate de roboți hi-tech, mediul și cei 500 de angajați vor fi mai bine protejați, iar creșterea sustenabilității proceselor de producție a dus deja până acum la o reducere de 98% a pierderilor de produse chimice.
Conform statisticilor DRPCIV, în primele trei trimestre din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România 4.731 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t, cu aproape 40% mai multe decât cele 3.381 din perioada similară a lui 2020.
Dintre acestea, 4.523 de autoutilitare noi de peste 16 t, față de 3.078 în perioada similară din 2020. Lider de piață la categoria autoutilitarelor grele este Mercedes-Benz, cu 1.135 de unități (față de 613 în 2020), iar podiumul este completat de DAF, cu 693 de unități (346 în 2020) și Volvo, cu 686 de unități (592 în 2020). Clasamentul continuă cu MAN (594/599, singura scădere de anul acesta), Ford Trucks (428/289), Scania (406/209), IVECO (293/207), Renault Trucks (245/202), ATP Trucks (42/17) și Tatra, cu o autoutilitară de peste 16 t.
Iar din cele 208 autospeciale de peste 16 t (în scădere față de cele 303 din primele trei trimestre ale lui 2020), aproape jumătate (98) sunt Ford Trucks, care în perioada similară din 2020 a vândut 119 autospeciale grele noi. Pe podium mai urcă MAN (cu 32 de autospeciale în 2021 și 74 în 2020) și Mercedes-Benz (24/16). Clasamentul continuă cu IVECO (16/24), DAF (11/6), Liebherr (10/17), Scania (7/25), Renault Trucks (2/6), Volvo (4/6), Schwing (2/1) și Demag, cu on autospecială de peste 16 t înmatriculată în primele trei trimestre din 2021.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit