Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dupa doua runde de schimbare a actionarilor, EVW Holding a terminat faza de reasezare si repozitionare, urmand investitiile, menite sa pregateasca si sa dezvolte si mai mult compania cu sediul central la Cluj pentru provocarile pietei actuale de vehicule comerciale in paralel cu negocierea cu producatorul olandez a unor pachete competitive de vehicule, importatorul DAF in Romania lucreaza la „Impachetarea” ofertelor comerciale cu servicii cu valoare adaugata: finantare customizata, care poate merge de la credit pana la inchiriere chiar, contracte de service etc., gratie apartenentei la un grup cu experienta din acest punct de vedere. „Culorile” noului actionar vor schimba fata actualelor centre de vanzari si service din Romania, alte trei centre noi urmand sa se construiasca in 2020, direct la standardele grupului Turbos Hoet, la Bors, Iasi si Chisinau.

Importatorul DAF in Romania a traversat o perioada cu multe transformari anul trecut dupa rascumpararea, de catre Gheorghe Chita, a actiunilor detinute de Ad van Wijk si Mircea Muresan si revanzarea unui pachet de 50% din actiuni catre grupul belgian TH Group.
In paralel cu schimbarea actionariatului si analiza amanuntita a tuturor activitatilor, departamentul comercial si-a facut treaba, punctand in planul vanzarilor bune din prima parte a anului, gratie stocului de camioane 4×2 – un avantaj competitiv traditional al importatorului DAF – si efervescentei simtite in randul operatorilor de transport. Din pacate, in a doua parte a lui 2019, mai ales pe segmentul de transport international, „am simtit o precautie a transportatorilor din cauza incertitudinii aduse de Brexit si Pachetul Mobilitate“, a declarat Adrian Gorcea, COO EVW Holding.

Gabriel Benga are 45 de ani si conduce camioane din 1997, cand a inceput sa practice aceasta meserie la volanul unui DAF 3300. In 2003 el a pus bazele unei firme de transport, impreuna cu un cumnat de care s-a separat ulterior, cand a infiintat o alta firma, cu un var, pentru ca in 2011 sa infiinteze Yunga Logistics, din Brasov, in care este unic actionar. Aceasta detine 12 camioane, toate DAF, marca preferata pentru cabina spatioasa, dar si pentru ca managerul firmei le cunoaste deja bine, stie ce sa faca atunci cand apare o problema si mai ales ce sa faca pentru a preveni aparitia unor probleme, dar si pentru ca are o relatie foarte buna cu EVW Holding, de la care, cu o exceptie, a cumparat toate camioanele pe care le are. In plus, Gabriel Benga a participat la toate evenimentele organizate pana acum de dealerul DAF in Romania si chiar a castigat la o tombola o vizita la fabrica de cabine din Belgia. „E drept ca in timp am testat si alte marci. Dar inima mea ramane la DAF.“

Yunga Logistics si-a inceput activitatea cu un singur vehicul, avandu-l la volan chiar pe Gabriel Benga, dar pe masura ce flota s-a extins – numai prin achizitia de camioane second-hand, „pentru ca, la cum merge piata, nu mi-am permis niciodata un camion nou“ – acesta a inceput sa se ocupe mai putin de condus si mai mult de gestionarea ei si de incarcarea/descarcarea vehiculelor care sunt in Brasov, astfel incat soferii sa poata pleca imediat in cursa. La international nu a mai iesit de mai bine de un an, desi firma sa are curse spre Italia sau in Scandinavia, iar in Romania conduce cam o data pe saptamana.
„Transportul s-a schimbat foarte mult fata de 2003 si este mult mai greu“, este de parere Gabriel Benga, „deoarece se lucreaza mai ales prin intermediari si in Romania, si in strainatate, dar si pentru ca sunt multi operatori si competitia este foarte puternica, iar clientii nu pun pret nici pe calitatea serviciilor, nici pe starea tehnica a camioanelor, ci isi aleg furnizorii doar in functie de tarifele oferite, care trebuie sa fie cat mai mici. De aceea e foarte greu sa te mentii, mai ales daca esti la inceput si nimeni nu vrea sa te finanteze. Nici noua la inceput nu ne oferea nimeni finantare, dar acum ma cauta bancile sa imi faca propuneri.“
Gabriel Benga nu se astepta neaparat sa castige finala nationala a DAF Driver Challenge si nici nu prea a avut timp sa se pregateasca pentru cea internationala, „ci am aplicat numai cunostintele proprii si ceea ce fac in viata de zi cu zi. In plus, in Luxemburg a fost pentru a treia oara cand am condus noul model DAF – cea mai noua masina a mea este din 2016 – cu care nu cred ca am parcurs in total mai mult de 150 km. Dar daca voi mai avea posibilitatea de a participa la alte competitii poate voi fi mai pregatit.“
Cele mai grele probe i s-au parut Interviul si cea de Abilitati sociale, managerul Yunga Logistics declarand ca ar prefera oricand sa schimbe o transmisie decat sa vorbeasca prea mult.