Compania lituaniana Girteka Logistics, cel mai mare operator de transport FTL din Europa, a cumparat la inceputul acestui an 500 de camioane DAF XF, in urma unor cercetari de piata amanuntite, si, pentru ca ele „au functionat chiar mai bine decat m-am asteptat, sunt extrem de fiabile, asigura o eficienta de neegalat a combustibilului si sunt foarte confortabile pentru soferi“, asa cum a declarat CEO-ul Edvardas Liachovicius, au mai fost comandate alte 1.500, „cu care ne putem urma in continuare planul de a ne extinde si mai mult activitatea in toata Europa“.
Cele 1.500 de camioane XF vor fi echipate cu motor PACCAR MX-13 de 480 CP si cu noua transmisie automata TraXon si dispun de cele mai recente tehnologii DAF, printre care Controlul predictiv al vitezei de croaziera, Schimbarea predictiva a treptelor de viteza, Avertizarea la parasirea benzii, AEBS si Avertismentul pentru coliziune frontala. Iar pentru durata maxima de functionare Girteka a optat pentru intervale de service de cel putin 200.000 km.
Noua comanda de camioane DAF ii face pe reprezentanti producatorului olandez sa fie incantati de acest parteneriat, iar „faptul ca decizia este determinata de experientele excelente ale Girteka ilustreaza calitatea, fiabilitatea, eficienta si confortul pentru soferi pe care le ofera camionul si este si o recunoastere extraordinara a retelei noastre de distribuitori profesionisti din toata Europa“, asa cum puncteaza Richard Zink, membru in Consiliul de Administratie si director de marketing si vanzari DAF.
Eurospeed, dealer de camioane Tatra, Iveco, Astra si a semiremorcilor Magyar si Wielton estimeaza o crestere a afacerilor de vanzari si after-sales de peste 18% in primul semestru al anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Potrivit lui Razvan Ursu, director executiv, cele mai multe cereri pe autotractoare vin de pe segmentul de distributie internationala si locala, in timp ce pentru autobasculante, ponderea cea mai mare o reprezinta segmentul forestier.
„Am vandut sase autobasculante Tatra in judetul Suceava, majoritatea pentru aplicatii forestiere, iar un procent scazut pe segmentul de constructii. In judetul Suceava, dar si in judetele adiacente cererea este preponderent pe segmentul forestier, partea de constructii fiind mai mult dezvoltata in Cluj si Bucuresti, de unde am mai primit cereri“, a declarat Razvan Ursu, director executiv Eurospeed, in cadrul evenimentului de prezentare al unei autobasculante Tatra 8×8, cu bena VS-Mont basculabila pe trei parti.
In ceea ce priveste partea de vanzari, oficialul estimeaza un 2018 mai productiv decat 2017, cel putin in prima parte, acolo unde a estimat o crestere a vanzarilor de peste 16%. „Cele mai multe cereri vin pentru segmentul de distributie, atat locala, cat si internationala. Pe international, adica autotractor, avem 34 de unitati vandute si inca o comanda pentru 25 de unitati care se vor livra in iunie (DAF si Iveco, cat si semiremorci), in timp ce pe plan local avem 33 de camionete deja vandute. “Pe segmentul after sales, gradul de ocupare al service-urilor Eurospeed este de circa 80-90%, compania fiind specializata pe reparatii pentru autovehicule Iveco, DAF, Tatra, Astra si semiremorci de transport marfuri generale, cat si cisterne specializate Magyar.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit