Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile de vehicule de salubrizare nu au fost in ultimii ani chiar la nivelul dorit de furnizori, dar vor continua sa creasca la noi in tara, nemaiavand unde sa scada, deoarece nici acum nu sunt volume prea mari, iar multi operatori au masini vechi sau foarte vechi. Oferta de sasiuri si suprastructuri este bogata, numerosi producatori oferind si vehicule mai ecologice, cu propulsii alternative, pentru care insa infrastructura din Romania nu este inca pregatita. Cu mici exceptii, importatorii de sasiuri nu comercializeaza astfel de vehicule rulate – desi cereri mai exista – tendinta generala fiind ca ele sa fie folosite pana la finalul vietii si apoi casate.
 

In opinia lui Valeriu Zaharia, managing director Truck & Bus Mercedes-Benz Romania, piata locala a autovehiculelor grele de salubrizare a cunoscut in ultimii ani o tendinta de crestere, mai ales datorita necesitatii de a ne alinia la standardele UE in ceea ce priveste dezvoltarea durabila si sustenabila a acestor servicii. „Si ne asteptam ca in 2018 sa continue ritmul de crestere, mai ales in contextul in care in 2017 au fost initiate o serie de proiecte de salubritate aflate acum in curs de desfasurare.“
 

Un prim verdict a fost emis de o instanta germana, mai precis cea regionala de la Hanovra, cu privire la cererea de despagubire adusa de cumparatorii de camioane impotriva producatorilor, sanctionati deja de UE, cu o amenda record in istoria UE, a carei valoare s-a ridicat la circa 3 miliarde de euro.
 

In acest caz, cele doua parti au fost MAN, constructorul bavarez ce apartine grupului VW, acuzat ca a fost parte din acest cartel al producatorilor, dar care a scapat de amenda pentru ca a dezvaluit cartelul catre autoritati, si municipalitatea orasului Gottingen, care a cumparat mai multe camioane in perioada in care cartelul era in vigoare. Tribunalul de la Hanovra nu a cuantificat inca repararea daunelor sau dobanda aferenta, dar a folosit un fel de prezumtie, sustinand ca au existat daune. In realitate, exista o trecere a sentintei in care i se da indirect un detaliu util, de asemenea, pentru a determina prejudiciul si este cel in care se considera valabila o clauza a conditiilor generale ale contractului stipulate intre orasul Göttingen si MAN in care o o compensatie de 15% in cazul in care achizitiile au fost afectate de incalcarile regulilor antitrust. Acest procent a fost considerat de Curte drept echitabil sau, in orice caz, nu este excesiv in comparatie cu amploarea daunelor evaluate in instanta. In realitate, noteaza revista Uomini e Trasporti, exista un pasaj in sentinta care ofera indirect un detaliu util pentru a determina pagubele, fiind acela in care se considera valida o clauza din contractul dintre municipalitate si MAN prin care se acorda o compensatie de 15% in cazul in care achizitiile au fost afectate de incalcarile regulilor antitrust. Iar Tribunalul a judecat acest procent ca fiind echitabil sau, in orice caz, nu atat de mare comparativ cu amploarea daunelor evaluate in instanta. In ultimele saptamani, procese in care se discuta cereri de despagubire impotriva producatorilor de camioane gasiti vinovati de catre Comisia Europeana (MAN, Daimler, Iveco, Volvo/Renault, DAF si Scania) au inceput in Spania, Germania, Marea Britanie si Tarile de Jos.