Aquila (simbol bursier AQ) a investit, conform strategiei de sustenabilitate lansate în 2022, peste șase milioane de euro pentru reînnoirea flotei de vehicule de distribuție, și a recepționat în 2023 toate cele 196 de unități, inclusiv 25 de camioane DAF cu motor Euro 6. În plus, pentru a crește eficiența operațiunilor logistice și a reduce cantitatea de deșeuri rezultate din înfoliere și sigilare, a achiziționat și utilaje de înfoliere semi-automată și de bandare automată a paleților și dispenser automat de bandă de hârtie pentru sigilarea cutiilor. Iar pentru anul în curs a prevăzut investiții de 12,7 milioane de euro, din care 7,6 milioane de euro pentru cumpărarea de vehicule de transport.
Cele 25 de camioane DAF cumpărate recent sunt modele FT NGD XF480 ST și XF480 LD din Clasa 1 de emisii de CO2, iar în afară de ele au mai fost livrate în 2023 autoturisme, autoutilitare din clasa mică și medie și camioane de 16 t.
În prezent Aquila deține peste 1.600 de utilitare pentru transport de bunuri din toate categoriile de temperatură (ambiental, refrigerat, congelat).
Atât prin modernizarea flotei auto, cât și prin investițiile în echipamente pentru depozite, compania și-a propus reducerea amprentei de carbon și a deșeurilor generate în cadrul operațiunilor curente. Și va continua să implementeze și alte măsuri în vederea atingerii țintelor de decarbonizare stabilite pentru 2026 – reducerea cu 20% a amprentei de carbon la nivelul flotei de vehicule și cu 3% a depozitelor – printre care înlocuirea treptată vehiculelor vechi din flotă cu vehicule cu emisii scăzute, creșterea eficienței energetice și respectarea standardelor de mediu și sustenabilitate.
Compania a făcut și în anii anteriori pași în direcția reducerii emisiilor poluante, astfel că, potrivit raportului de sustenabilitate pe 2022, amprenta totală de carbon a Aquila a înregistrat o scădere de 6,5%, însumând 36.837 t CO2 echivalente (tCO2e), conform metodei de calcul pe bază de locație. Intensitatea emisiilor (calculată pe baza locației) raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 18,4%, iar cea calculată la numărul de kilometri parcurși cu 4,6%. La nivelul companiei consumul de energie a scăzut cu 3,1%, iar eficiența energetică raportată la cifra de afaceri s-a îmbunătățit cu 15,4%. În privința gestionării deșeurilor, cantitatea generată s-a redus cu 19% prin metode mai eficiente de ambalare și gestionare. Raportul de sustenabilitate al Grupului Aquila pentru 2022 a fost elaborat pe baza standardului de raportare al Global Reporting Initiative (GRI) 2021, iar companiile incluse în raport sunt Aquila Part Prod Com S.A. (România), Trigor AVD S.R.L. (Republica Moldova) și Printex S.A. (România).
Special concepute pentru transportul de mărfuri de volum mare și ușoare
Pentru a adapta perfect DAF XD la sarcinile și cerințele individuale ale operatorilor, modelul XD cu motor PACCAR PX-7 de 6,7 litri este acum disponibil cu ampatamente de până la 6,9 m și cu o suită completă de cabine, inclusiv cabină de dormit și cabină înaltă de dormit. „Camionul internațional al anului 2023″ cu motorizare PX-7 este disponibil în varianta rigidă 4×2.
Datorită caracteristicilor sale de siguranță activă și pasivă de top din clasă, a vizibilității directe și indirecte de neegalat și a confortului excelent al șoferului, DAF XD este camionul de distribuție de ultimă generație de peste 19 tone. Acesta poate fi echipat cu motorul PACCAR MX-11, eficient din punct de vedere al consumului de combustibil (220 kW/300 CP până la 330 kW/450 CP) și – pentru aplicațiile de până la 19 tone – cu transmisia economică PACCAR PX-7 de 6,7 litri. Aceasta din urmă are o greutate cu încă 600 kg mai mică și oferă puteri de 167 kW/230 CP până la 227 kW/310 CP.
Poziția șoferului este mult mai confortabilă în cabinele DAF
Alături de cabina de zi spațioasă deja disponibilă, DAF a adăugat acum cabina de dormit și cabina înaltă de dormit la programul XD PX-7. Ambele cabine oferă și mai mult confort la volan și spațiu de locuit pentru șofer și fac posibile rutele de distribuție pe mai multe zile. Patul cu o lățime de 70 cm este prevăzut cu salteaua groasă ultra-confortabilă de la DAF XF.
Toate cabinele XD oferă o accesibilitate superioară și intervale de reglare remarcabile pentru scaun și volan, garantând cea mai bună poziție a șoferului din segment. Călătoria și manevrabilitatea beneficiază de o proiectare optimă a părții frontale a șasiului, a suspensiei cabinei și a suspensiei punții spate. La confortul șoferului se adaugă noile ampatamente extra-lungi, cu lungimi de până la 6,9 m, acestea sunt ideale în special pentru aplicațiile axate pe distribuția (condiționată sau nu) de mărfuri voluminoase, dar relativ ușoare, către supermarketuri și puncte de vânzare cu amănuntul.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit