Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În primul trimestru din 2023 s-au înmatriculat pentru prima dată în România 2.088 de autotractoare noi de peste 16 t, față de 1.717 în perioada similară din 2022.

Lider de piață este Mercedes-Benz, cu 484 de unități (față de 360 în 2022), urmat de Volvo Trucks, cu 419/323, și DAF, cu 354/269. La mare distanță vin MAN (244 de autotractoare în 2023 și 281 în 2022), Scania (150/89), Renault Trucks (139/141), Iveco (130/92), Ford Trucks (129/162) și ATP Trucks (39).

Din categoria autoșasiurilor noi de peste 16 t s-au înmatriculat 134 de vehicule noi, față de 126 în perioada similară din 2022. Lider de piață este Ford Trucks, cu 74 de unități (71 de gunoiere și 3 vehicule de curățat străzi/canale), față de 58 în perioada similară din 2022, urmat de Iveco (32 de gunoiere și 1 vidanjă). În afara podiumului s-au clasat Mercedes-Benz (6 pompe, 1 gunoieră și 1 vehicul pentru alte activități), Liebherr (5 macarale mobile și 1 macara SG99), MAN (1 pentru pompieri, 1 gunoieră, 1 vidanjă și 2 pentru alte activități), Volvo Trucks (2 vehicule pentru curățat străzi/canale și 1 vidanjă), DAF (1 vidanjă și 1 vehicul de curățat străzi/canale), Astra (1 pompă), Scania (1 macara mobilă) și XCMG (1 macara mobilă).

În total deci piața de camioane noi de peste 16 t (autotractoare plus autoșasiuri) s-a ridicat la 2.222 de unități, față de 1.843 în perioada similară din 2022, deci înregistrează o creștere de 20,5%.

… la care se adaugă circa 250 de DAF-uri înmatriculate la clienți multinaționali, comparativ cu 680, respectiv 150 în 2021.

Transportul pe distanțe lungi constituie în continuare principalul generator de volume al producătorului olandez, cu o pondere de 85% în România, restul fiind autoșasiuri. Dar de la 2023 se așteaptă o pondere mai mare, de aproape 25%, a vehiculelor specializate, mai ales de construcții, XDC și XFC. „Obiectivul stabilit cu DAF este de 20%, dar obiectivul meu personal este de 25“, detaliază COO-ul companiei, Adrian Gorcea.

Dintre vehiculele livrate în 2022, aproape 70% au fost modele din generația lansată în 2017, iar restul au fost din generația nouă (NGD). Dintre acestea, 220 sunt XG și 20 sunt XG+, dar până la final de ianuarie urmau să mai fie livrate 60 de camioane XG+, modelul de top al producătorului olandez. „Vedeta“ rămâne însă XG, „un camion cu un raport calitate-preț corect și cu dimensiunile generoase ale noii game, care permit menținerea sau atragerea șoferilor“.

Din noua generație mai există modele (XD, pentru distribuție) care încă nu au ajuns în România decât ca demo, dar contracte au fost semnate, iar în 2023 se vor face primele livrări.

Printre cumpărătorii din 2022 s-au numărat și clienți care nu au mai avut DAF în flotă, așa cum declară Sandu Stoica, CEO TH Trucks, și care au ales să testeze noua gamă, care este construită în jurul șoferului, ceea ce este important în această perioadă de criză de forță de muncă, dar care aduce și un consum redus, confort și siguranță suplimentară.