Producția de serie a Mercedes-Benz eActros 600, camionul electric pentru transport pe distanțe lungi, a fost lansată oficial la fabrica din Wörth, marcând un nou pas în electrificarea gamei de produse Daimler Truck.
Modelul eActros 600 este al treilea camion electric produs de companie, după eActros 300/400 și eEconic, și primul asamblat complet într-o singură hală de producție. Componentele pentru sistemul de propulsie electric sunt furnizate de fabricile Daimler Truck din Mannheim, Gaggenau și Kassel. Pentru a sprijini tranziția tehnologică, în 2023 au fost organizate aproximativ 3.300 de sesiuni deinstruire pentru angajații fabricii din Wörth, axate pe tehnologii legate de baterii, sisteme de înaltă tensiune și hidrogen. Aceste programe pregătesc forța de muncă pentru asamblarea camioanelor electrice și susțin procesul de transformare industrială.
Fabrica din Wörth este neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 din 2022, folosind energie regenerabilă și promovând soluții proprii de generare a energiei, cum ar fi panourile fotovoltaice. De asemenea, Daimler Truck colaborează cu parteneri locali pentru a explora utilizarea energiei geotermale. Aceste inițiative fac parte dintr-un plan mai amplu care poziționează Wörth ca un centru pentru producția sustenabilă de camioane electrice și cu celule de combustie cu hidrogen, în conformitate cu acordul pentru viitor semnat în 2021.
Mercedes-Benz eActros 600, lansat la sfârșitul lui 2023, oferă o autonomie de 500 km fără încărcare, datorită bateriei de peste 600 kWh și axei electrice eficiente. Acesta poate rula peste 1.000 km zilnic prin încărcare în pauzele șoferilor și a demonstrat performanțe remarcabile în teste reale, câștigând titlul “InternationalTruck of the Year 2025”.
Torc Robotics, o filială independentă a Daimler Truck și un pionier în tehnologia vehiculelor care se conduc singure, a anunțat recent că a finalizat cu succes o validare avansată a camioanelor sale fără șofer într-un mediu închis cu mai multe benzi în Texas, SUA.
Testul de acceptare a produsului, care a fost efectuat la o viteză maximă de până la 105 km/h, subliniază progresul Torc în ceea ce privește conducerea autonomă și pregătește compania pentru extinderea și comercializarea unor soluții sigure și robuste de camioane autonome până în 2027. Spre deosebire de o demonstrație, această etapă evidențiază intrarea Torc în lansarea de produse scalabile, reunind tehnologia de inteligență artificială aplicată, arhitectura de sistem, hardware-ul încorporat cu intenția de fabricație și ingineria de siguranță pentru a forma un produs care prioritizează cele mai bune practici software reale și drumuri mai sigure pentru toți.
Această etapă de validare a produsului ilustrează angajamentul Torc față de standardele riguroase de siguranță și maturitate și marchează un pas esențial de la inginerie și dezvoltare avansată la producția completă pe o platformă unificată și integrată.
„Freightliner Cascadia pregătit pentru conducerea autonomă cu funcții de siguranță redundante este o premieră în industrie și pune bazele conducerii autonome. Atingerea capacităților de «driver-out» pe un circuit închis este o realizare remarcabilă a echipelor Torc și Daimler Truck. Aceasta arată progresul și dezvoltarea integrată pentru a face din conducerea autonomă o realitate pe scară largă.”, a precizat Joanna Buttler, Head Autonomous Technology Group la Daimler Truck.
„Acesta este un moment important în misiunea noastră de a construi o afacere profitabilă și scalabilă ca lider mondial în soluții autonome”, a remarcat Peter Vaughan Schmidt, CEO Torc. „Am observat o fiabilitate impresionantă în timpul călătoriilor noastre repetate fără șofer folosind platforma încorporată și integrată de neegalat a Torc pe Freightliner Cascadia de la Daimler Truck. Așteptăm cu nerăbdare să deblocăm întreaga valoare a software-ului de conducere autonomă pentru clienții care apreciază siguranța, costurile operaționale, ușurința de utilizare și fiabilitatea.”
Atingerea capacității de a conduce un camion fără un șofer de siguranță în cabină reprezintă o etapă majoră în comercializarea conducerii autonome. Până în prezent, Daimler Truck și Torc au testat și dezvoltat conducerea autonomă cu un șofer de siguranță și un operator la bord. Sarcina acestora este să monitorizeze în permanență autocamionul în timpul tuturor operațiunilor și să fie pregătit să preia controlul șoferului autonom în orice moment. Daimler Truck și Torc au demonstrat că software-ul de conducere autonomă Torc poate naviga în siguranță pe autostrăzi, străzi, alei și viraje la intersecții controlate.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit