Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Truck AG, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, Hino Motors Ltd. și Toyota Motor Corporation au prezentat pe 29 februarie o actualizare a progreselor înregistrate în ceea ce privește colaborarea bazată pe Memorandumul de înțelegere (MoU).

În mai 2023, Daimler Truck, Toyota, MFTBC și Hino au încheiat un Memorandum de înțelegere (MoU) privind accelerarea dezvoltării tehnologiilor avansate și fuziunea dintre MFTBC și Hino. Colaborarea planificată vizează atingerea neutralității emisiilor de dioxid de carbon și crearea unei societăți de mobilitate prospere prin dezvoltarea tehnologiilor CASE (Connected / Autonomous & Automated / Shared / Electric) și consolidarea afacerii cu vehicule comerciale la scară globală.

Conform memorandumului de înțelegere, MFTBC și Hino intenționează să fuzioneze pe picior de egalitate și să colaboreze în domeniile dezvoltării, achiziției și producției de vehicule comerciale. Planul este de a construi un producător japonez de vehicule comerciale competitiv la nivel mondial, Daimler Truck și Toyota urmând să investească în mod egal în holdingul (cotat la bursă) al MFTBC și Hino rezultate în urma fuziunii.

În timp ce Acordul definitiv pentru fuziunea dintre MFTBC și Hino urma să fie semnat până la sfârșitul lunii martie 2024 și integrarea să fie finalizată până la sfârșitul anului 2024, procesul de obținere a avizelor și aprobărilor de reglementare necesare în temeiul legislației în materie de concurență și al altor legi și reglementări, precum și investigațiile în curs legate de problemele de certificare a motoarelor Hino sunt încă în curs de desfășurare.  Ca atare, calendarul inițial a fost prelungit.

Calendarul preconizat pentru executarea acordului definitiv și punerea în aplicare a integrării afacerilor va fi anunțat imediat ce va fi disponibil un calendar fiabil pentru investigațiile în curs. Odată ce toate părțile implicate vor ajunge la un acord, acestea vor merge mai departe pe baza aprobării consiliilor de administrație, a acționarilor și a autorităților relevante. Pe baza dorinței comune de a “contribui la o societate prosperă prin mobilitate”, cele patru companii au discutat despre modul în care MFTBC și Hino pot lucra împreună pentru a îmbunătăți eficiența afacerii și a spori competitivitatea, precum și despre modul în care Daimler Truck și Toyota pot colabora pentru a-și spori în continuare capacitățile de dezvoltare tehnologică și pentru a promova tehnologia CASE, pentru a contribui la clienții și părțile interesate din Japonia și Asia, precum și la industria auto japoneză.  Prin discuțiile bazate pe integritate, respect reciproc și diversitate și prin înțelegerea punctelor forte și a culturii corporative ale fiecăruia, părțile confirmă că discuțiile privind fuziunea progresează într-o notă pozitivă și că obiectivele strategice și logica tranzacției propuse continuă să fie valabile.

Daimler Truck AG și filiala lor japoneză Mitsubishi Fuso Bus and Truck Corporation anunță lansarea pe piață a noii generații eCanter în Hong Kong. Cea mai recentă versiune a versatilului autocamion ușor complet electric va fi disponibilă începând cu luna ianuarie în diferite variante între 5 și 8,55 tone.

Datorită aplicațiilor versatile ale caroseriei și dimensiunilor compacte, FUSO eCanter este ideal pentru transportul în interiorul orașului în zonele urbane dense. Cu peste 7 milioane de locuitori pe o suprafață de 1.100 km2, Hong Kong este una dintre cele mai dens populate metropole din lume.

Vehiculele destinate pieței din Hong Kong sunt produse la uzina MFTBC din Kawasaki și echipate local în Hong Kong cu caroserii care îndeplinesc cerințele pieței. eCanter este echipat cu funcții de siguranță precum Active Sideguard Assist 1.0 și Active Attention Assist, sporind astfel siguranța șoferului și a celorlalți participanți la trafic. eCanter va fi distribuit de partenerul Universal Cars Ltd., care vinde exclusiv vehicule marca FUSO din 1976.

În prezent, Hong Kong are standarde de emisii Euro VI pentru camioane, iar orașul își propune să fie complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050. Având în vedere că traficul din Hong Kong reprezintă aproximativ 20% din emisiile de CO2 ale orașului, răspândirea vehiculelor electrice, cum ar fi eCanter, ar trebui să aducă o contribuție importantă la neutralitatea climatică. Pentru a promova răspândirea vehiculelor comerciale electrice, guvernul din Hong Kong a înființat un fond de 1,1 miliarde de dolari HDK (aproximativ 117 milioane de euro) pentru transporturi cu energie nouă, pentru a promova integrarea vehiculelor electrice în flotele existente. Se așteaptă ca eCanter să se afle pe lista vehiculelor eligibile care se califică pentru subvenții guvernamentale.