Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accelera by Cummins, unitatea de afaceri cu emisii zero a Cummins Inc., Daimler Trucks & Buses US Holding LLC și PACCAR se asociază pentru a accelera și localiza producția de celule de baterii și lanțul de aprovizionare cu baterii în Statele Unite. Întreprinderea comună planificată va produce celule de baterii pentru vehicule comerciale electrice și aplicații industriale, creând astfel locuri de muncă de înaltă ținută în domeniul producției din SUA în sectorul în creștere al tehnologiilor curate. Se preconizează că investiția totală va fi cuprinsă între 2 și 3 miliarde de dolari pentru fabrica de 21 GWh.

„Avem responsabilitatea de a ne decarboniza într-un mod care este cel mai bun pentru toate părțile interesate și pentru planetă. Acest lucru necesită o colaborare strânsă cu partenerii-cheie. Anunțul de astăzi reflectă această acțiune. Nu numai că avansăm o soluție tehnologică cheie pentru clienții noștri, dar accelerăm tranziția energetică în Statele Unite”, a declarat Jennifer Rumsey, președinte și director executiv al Cummins.

Accelera by Cummins, Daimler Truck și PACCAR vor deține fiecare câte 30% și vor controla în comun societatea mixtă, care se va concentra inițial pe familia de tehnologii de baterii litiu-fier-fosfat (LFP) pentru camioanele comerciale electrice cu baterii. Celulele de baterii LFP produse de societatea mixtă vor putea oferi mai multe avantaje în comparație cu alte chimii de baterii, inclusiv costuri mai mici, durată de viață mai lungă și siguranță sporită, fără a fi nevoie de materii prime de nichel și cobalt. Accelera by Cummins, Daimler Truck și PACCAR se așteaptă la o creștere a cererii pentru tehnologia bateriilor pe parcursul acestui deceniu, iar clienții din SUA vor beneficia de o fabrică de celule de baterii de ultimă generație dedicată. EVE Energy va fi partenerul tehnologic în cadrul societății mixte, cu o participație de 10%, și va contribui cu know-how-ul său de vârf în materie de proiectare și producție de celule de baterii. EVE Energy este lider mondial în fabricarea de celule de baterii LFP pentru industria vehiculelor și este cotată la bursa de la Shenzhen.

„Viziunea noastră este ca tehnologia bateriilor de cea mai înaltă calitate, produsă la nivel local, să îmbunătățească operațiunile clienților noștri și să îi ajute să își atingă obiectivele operaționale și de mediu”, a declarat Preston Feight, director executiv al PACCAR.Martin Daum, directorul general al Daimler Truck, a declarat: „Pentru Daimler Truck, parteneriatele și o concentrare strictă asupra costurilor și alocarea inteligentă a capitalului sunt pârghiile cheie pentru a reuși pe calea spre un transport durabil. Această societate mixtă planificată permite realizarea unor economii de scară dincolo de Daimler Truck. Este o piesă cheie de puzzle a strategiei noastre de industrializare a bateriilor, asigurând accesul la tehnologia corectă a celulelor de baterii la un cost corect.”

Daimler Truck și-a prezentat de curând rezultatele financiare pentru primul semestru din 2023 și a anunțat creșteri ale vânzărilor pe toate segmentele de vehicule, până la 131.888 de unități în trimestrul al doilea al anului, față de 120.961 în perioada similară din 2022, deci cu 9% mai mari. Veniturile au crescut și ele semnificativ în T2 2023, de la 12,1 la 13,9 miliarde de euro, susținute de vânzările mai mari, de prețul net bun și de optimizarea activității post-vânzare. Și la fel și EBIT ajustat, de la 1.010 la 1.428 de milioane de euro, deci cu 41%, și profitul net, de la 946 la 1.004 milioane de euro.

Așadar, așa cum subliniază Jochen Goetz, CFO Daimler Truck, este vorba de performanțe care au depășit așteptările pieței, cu atât mai mult cu cât compania a obținut, pentru prima dată, o rentabilitate ajustată record a vânzărilor din sectorul industrial, de peste 10%, ca urmare a angajamentului său de a-și crește profitabilitatea.

De aceea Daimler Truck poate afirma că și-a continuat creșterea durabilă și profitabilitatea, iar CEO-ul său, Martin Daum, a declarat că, în aceste condiții, au fost modificate în plus previziunile pentru 2023, care ar urma să fie un nou an record, au fost reconfirmate ambițiile pentru 2025 și a fost anunțat un plan de profitabilitate și mai ambițios pentru 2030.

Principalele evenimente din 2023 au fost semnarea, de către Daimler Truck și Toyota Motor Corporation, a unui memorandum privind intenția de a combina activitatea Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation și Hino Motors, restructurarea Mercedes-Benz Trucks în Brazilia, unde numărul de locații va fi redus de la trei la două, creșterea vânzărilor și producției datorită îmbunătățirii lanțurilor de aprovizionare, prezentarea camioanelor electrice RIZON și Freightliner eM2 pentru piața din SUA și premiera mondială, la Global Public Transport Summit 2023, a Mercedes-Benz eCitaro cu pilă de combustie și cu autonomie sporită. Activitatea Daimler Truck se va axa pe șase piloni principali: creșterea profitabilității prin implementarea unor măsuri interne de creștere a rezilienței, îmbunătățirea serviciilor, care să le aducă și clienților valoare adăugată mai mare, apariția de platforme globale pentru vehiculele cu combustie internă și pentru cele cu emisii zero, creșterea profitabilității pe segmentul greu, oferirea de camioane autonome și transformarea sustenabilă conform ESG.