Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Truck urmărește obiectivul unui transport complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 la nivel local. Producătorul demonstrează acest lucru cu un portofoliu larg de vehicule complet electrice la IAA Transportation 2022 de la Hanovra.

Vedeta standului Daimler Truck este camionul de mare tonaj pentru distanțe lungi Mercedes-Benz eActros LongHaul pe baterii, pe care producătorul îl prezintă pentru prima dată publicului. Modelul de serie eActros LongHaul are o autonomie de aproximativ 500 km cu o singură încărcare a bateriei și este capabil să se încarce cu 1 MW. Pregătirea pentru producția de serie este planificată pentru anul 2024.

O altă inovație prezentă la târg este Mercedes-Benz eActros 300 cu baterii electrice, în versiune autotractor, pentru transporturi flexibile de distribuție grea. În plus, Daimler Truck a anunțat modelul Mercedes-Benz eAtego electric pe baterii pentru segmentul de vehicule medii.

Ca un alt punct de atracție, producătorul prezintă la IAA FUSO Next Generation eCanter, un vehicul ușor, electric pe baterii, pentru sarcini ușoare – care își sărbătorește premiera europeană la IAA Transportation la doar 2 săptămâni după premiera sa mondială.

Până în 2030, vehiculele comerciale care sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 în timpul rulării ar trebui să reprezinte până la 60% din vânzările Daimler Truck pe piețele din UE30. Apariția Daimler Truck la IAA din acest an este prima sa apariție ca o companie DAX independentă.

În calitate de divizie a Daimler Truck, Daimler Buses, lider mondial în producția de autobuze, și-a stabilit, de asemenea, obiectivul de a avea un portofoliu de vehicule complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Daimler Buses își propune să ofere modele CO2-neutre în fiecare segment până în 2030. Pe lângă Mercedes-Benz eCitaro, un vehicul electric pe baterii, care este produs în serie din 2018, Daimler Buses intenționează să lanseze primul autobuz interurban complet electric începând cu 2025.

Primul autocar pur electric va urma de la sfârșitul acestui deceniu. În cadrul conferinței de presă de duminică seara, Daimler Buses a prezentat în premieră mondială următoarea generație a autocarelor Setra TopClass și ComfortClass cu un sistem de propulsie convențional eficient. Din punct de vedere al designului, aceste modele prezintă noua imagine a familiei și stabilesc standarde pentru sistemele de siguranță și asistență cu Active Brake Assist 5 standard și Active Drive Assist 2 opțional.

Martin Daum, CEO Daimler Truck: „De la ultima ediție a IAA, de acum 4 ani, am avansat cu viteză maximă în ceea ce privește tranziția către un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Anul acesta avem deja în portofoliu opt vehicule de serie pur electrice pe baterii. Cu toate acestea, nu este suficient doar să oferim vehiculele potrivite. Clienții noștri au nevoie, de asemenea, de o infrastructură adecvată. Suntem activi aici la o mare varietate de niveluri. Pentru o dezvoltare rapidă, este esențial ca întreaga industrie și guvernele să colaboreze.”

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Ne extindem continuu portofoliul de camioane electrice cu baterii. Ne concentrăm pe oferirea unor avantaje clare clienților noștri. Prin urmare, camioanele noastre electrice sunt proiectate special pentru e-mobilitate, ceea ce le conferă o mai bună manevrabilitate, eficiență energetică și durabilitate.”

Karl Deppen, CEO Daimler Truck Asia: „La FUSO, suntem lideri în electrificarea vehiculelor comerciale. De la introducerea seriei mici FUSO eCanter în urmă cu cinci ani, am acumulat o experiență vastă și feedback valoros din partea clienților care utilizează camioanele în operațiunile zilnice. Cu noua generație eCanter, oferim acum clienților noștri soluții de e-mobilitate personalizate pentru o gamă largă de aplicații. Făcând următorul pas prin extinderea portofoliului nostru de produse și prin intrarea în producția la scară largă, continuăm să fim lideri în transportul durabil al viitorului.”

Till Oberwörder, CEO Daimler Buses: „Am realizat deja multe în ceea ce privește electrificarea cu eCitaro și cu serviciile respective, inclusiv infrastructura, construcția, soluțiile IT și instruirea. Pe lângă progresul continuu al eCitaro, autobuzele interurbane și autocarele sunt acum în centrul activităților noastre de dezvoltare. Pentru aceasta, am definit o foaie de parcurs clară.”

Filiala Daimler Truck AG, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation va prezenta următoarea generație a modelului FUSO eCanter la IAA Transportation 2022 de la Hanovra, în perioada 20-25 septembrie.

La fel ca predecesorul său de serie mică, noul autocamion ușor, complet electric, este partenerul ideal pentru o gamă largă de utilizări – de la distribuție în mediul urban la amenajări peisagistice, folosire municipală, servicii de remorcare și chiar pentru unele sarcini de construcții. Prezentarea noii generații eCanter la Hanovra coincide cu lansarea sa în Europa.

În plus față de gama sa largă de utilizări, următoarea generație eCanter este caracterizată de un concept ecologic și economic. Introducerea noii generații eCanter reprezintă o etapă importantă în drumul Daimler Truck către dezvoltarea unei flote de vehicule neutră din punct de vedere al emisiilor CO2. Compania își propune ca, începând din 2039, să vândă numai vehicule ce nu emit CO2  în timpul funcționării, pe piețele din Europa, America de Nord și Japonia.

Variante noi pentru diferite nevoi ale clienților

Dezvoltarea noii generații eCanter este rezultatul a aproximativ cinci ani de operațiuni de succes ale clienților din întreaga lume, ca parte a unei producții de serie mică. Vehiculul le oferă clienților o gamă largă de variante diferite, permițând astfel o variabilitate și mai mare decât până acum, pentru diferite utilizări. Vehiculul este compatibil cu diferite caroserii, acoperind aproape toate cerințele relevante în industrie ale clienților din segmentul camioanelor ușoare între 4,25 și 8,55 tone și, astfel, va contribui și mai mult în viitor la un transport urban local fără emisii.

Ani de experiență în operațiuni la nivel mondial

De la lansarea modelului eCanter în 2017, FUSO, subsidiara Daimler Truck, a fost considerat un pionier în electrificarea camioanelor și a lucrat constant la implementarea unor soluții de transport sustenabile și neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2. eCanter este primul autocamion ușor, complet electric, produs în serie mică de Daimler Truck. În special în utilizarea urbană, vehiculul fără emisii locale își arată punctele forte în reducerea zgomotului și a vibrațiilor în comparație cu camioanele cu propulsie convențională. Clienții apreciază acest lucru pe rutele intra-urbane, în special atunci când autocamionul este utilizat noaptea și la primele ore ale dimineții.

În întreaga lume, mai multe sute de vehicule eCanter sunt acum în uz în operațiunile clienților – inclusiv unele dintre cele mai mari companii de logistică din Europa. Numai în Europa, eCanter este vândut în prezent în 13 piețe. În Europa, Japonia, Statele Unite, Australia și Noua Zeelandă, camioanele au parcurs în total aproximativ 5 milioane de kilometri – complet electric și, prin urmare, fără emisii locale.

Noua generație eCanter este pregătită să continue această poveste de succes. Succesorul beneficiază de cooperarea continuă cu clienții eCanter din ultimii ani, în numeroase piețe.  Feedback-ul clienților, precum și o evaluare continuă a datelor, cum ar fi timpii de conducere și de încărcare, transportul de marfă, topografia și temperatura, au ajutat la alinierea și mai bună a noii generații eCanterul la cerințele transportului efectiv de zi cu zi. Vehiculul va fi fabricat la uzinele FUSO din Tramagal (Portugalia) și Kawasaki (Japonia).

Povestea de succes FUSO Canter

Alături de eCanter și de modelul eCanter de ultimă generație, FUSO Canter cu propulsie convențională este deja cunoscut, de mai bine de o jumătate de secol, pentru variabilitatea, robustețea și fiabilitatea sa. Vehiculul este popular în întreaga lume și deține cele mai mari cote de piață în multe țări. Peste 4,5 milioane de vehicule Canter au fost vândute până în prezent, fiecare dintre acestea având ca unic scop să facă transportul pe toate continentele lumii mai eficient și mai economic pentru client. În fiecare an se construiesc aproximativ 100.000 de unități ale modelului Canter, care sunt vândute în întreaga lume. În 2021, FUSO a lansat noua generație Canter, cu caracteristici avansate de siguranță, confort și design.

În Europa, FUSO este prezentă în peste 30 de țări cu Canter în segmentul de 3,5t până la 8,55t. Sediul central de vânzări și post-vânzare este situat în Stuttgart. Canter este fabricat pentru piețele europene la Tramagal (Portugalia). Mai mult de jumătate din componentele și piesele utilizate într-un Canter provin din producția europeană. În întreaga Europa, peste 800 de puncte de service asigură mobilitatea clienților în orice moment.

FUSO, cea mai internațională marcă a grupului Daimler Truck Group

Mitsubishi Fuso Bus and Truck Cooperation (MFTBC) este o filială a Daimler Truck și unul dintre cei mai importanți producători de vehicule comerciale din Japonia. Marca emblematică FUSO este o emblemă a portofoliului Daimler Truck din Asia, cu o gamă completă de produse pentru o mare varietate de condiții de exploatare. Cu un confort de rulare excelent și sarcini utile flexibile, camioanele și autobuzele FUSO sunt adevărați profesioniști atunci când vine vorba de economie, confort și siguranță. Marca FUSO se mândrește cu o rețea extinsă de ateliere ce asigură serviciile post-vânzare și vânzările de piese de schimb în peste 170 de piețe din întreaga lume. Astfel, FUSO este cea mai cunoscută marcă internațional a Daimler Truck. În plus, MFTBC joacă un rol cheie în cadrul grupului ca centru de competență pentru vehiculele comerciale ușoare și tehnologii de propulsie de ultimă generație. Marca FUSO și-a sărbătorit cea de-a 90-a aniversare la începutul anului.