Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Faptul că Daimler Truck s-a separat de Mercedes-Benz Cars & Vans are implicații și asupra formulelor de finanțare pe care le oferă producătorul. În ceea ce privește Belgia, problema a fost rezolvată acum, deoarece Daimler Truck Financial Services tocmai și-a început activitatea în această țară.

Daimler Truck Financial Services a fost lansat la sfârșitul anului 2021 în Australia, Brazilia, Japonia, Canada, Mexic, Africa de Sud și Statele Unite, dar țările europene din jurul Germaniei – Belgia, Italia și Olanda – se numără printre primele țări europene care vor fi acoperite de acest serviciu. Germania și Franța, pe de altă parte, nu vor fi deservite până în 2023.

Pe lângă produsele tradiționale de finanțare, leasing și asigurare, va fi interesant de văzut dacă Daimler Trucks Financial Services (DTFS) va lansa în țara noastră noile soluții inovatoare care există deja în Japonia și Statele Unite. Aceste soluții sunt de tip „pay-as-you-drive” și, prin urmare, prețul lor depinde de utilizarea efectivă a vehiculului.

DTFS a lansat produsul Dynamic Lease în Japonia și în Statele Unite și va lansa produsul Dynamic Insurance în Statele Unite și în acest an. Aceste noi servicii sunt în mod evident legate de tranziția către mobilitatea electrică și ar putea fi extinse la reîncărcare, infrastructură electrică sau închirierea de baterii.

Daimler Truck și-a definitivat direcția strategică privind tehnologiile cu emisii zero și are o perspectivă duală asupra electrificării portofoliului, folosindu-se deopotrivă de propulsia pe baterie electrică și de cea cu hidrogen.

Implementarea tehnologiilor ține de activitatea și sarcinile foarte variate ale camioanelor, pentru că sistemele de propulsie cu hidrogen pot fi o soluție mai bună pentru aplicațiile flexibile și solicitante din segmentul transportului de mare tonaj și pe distanțe lungi, în timp ce camioanele electrice utilizează aceleași principii ca și în cazul camioanelor convenționale, arată compania într-un comunicat remis Tranzit.

Companiile de transport iau decizii raționale atunci când își aleg vehiculele, bazate pe utilizarea de zi cu zi, tonajul și autonomia, dar și pe costul total a automobilului. De aceea, Daimler Truck le va oferi în continuare clienților săi soluții optime de vehicule pentru toata gama de activități și preferințe.

În viitor, aproape nicio țară din lume nu va putea fi auto-suficientă în ceea ce privește producția de energie verde la prețuri competitive. Prin urmare, țările vor fi nevoite să tranzacționeze surse de energie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 la nivel mondial. Hidrogenul verde va juca un rol esențial în acest context și pornim de la premisa că va fi tranzacționat la prețuri foarte atractive în viitor.

De asemenea, există avantaje și în privința costurilor și a fezabilității tehnice a infrastructurii de hidrogen, cum ar fi autonomie extinsă, flexibilitate și timp de alimentare mai scurt pentru clienți. Astfel, camioanele pe hidrogen pot fi o opțiune viabilă pentru clienții noștri, mai ales în operațiunile dificile pe distanțe lungi și, mai ales, ținând cont de costul total al proprietății, chiar dacă eficiența energetică este mai scăzută. Când vorbim despre cea mai bună soluție pentru transport, eficiența energetică este un criteriu important”, a declarat Dr. Andreas Gorbach, Membru al Consiliului Director al Daimler Truck AG, Head of Truck Technology.

Un angajament puternic pentru hidrogen

Împreună cu Linde, Daimler Truck dezvoltă de ceva timp următoarea generație de tehnologii de realimentare cu hidrogen lichid pentru camioanele cu celule de combustibil. Prin această cooperare, partenerii își propun să ofere soluții de realimentare cu hidrogen cât mai simple și ușor de implementat. În ceea ce privește infrastructura pentru stațiile de alimentare cu hidrogen de-a lungul marilor rute de transport din Europa, compania intenționează să colaboreze cu companii precum Shell, BP și TotalEnergies. În plus, Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies și Volvo Group și-au asumat angajamentul de a lucra împreună pentru a crea condițiile necesare pentru introducerea camioanelor cu hidrogen la scară largă în Europa, în cadrul proiectului H2Accelerate (H2A).

cellcentric, un joint venture împreună cu Volvo Group pentru dezvoltarea de celule de combustibil

Totodată, alături de Volvo Group, producătorul german de camioane a înființat un joint venture numit cellcentric în 2021. Scopul este de a deveni unul dintre principalii producători de sisteme de celule de combustibil din lume și, în acest sens, compania intenționează să construiască una dintre cele mai mare unități de producție de serie din Europa începând cu 2025.

Daimler Truck implementează în mod constant o strategie duală

Vehiculele electrice Mercedes-Benz eCitaro și Mercedes-Benz eActros se produc în serie din 2018 și respectiv 2021. Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter și Freightliner eCascadia vor urma să intre în producția de serie spre finalul acestui an, dar există și alte vehicule în proiect. Prototipul cu celule de combustibil cu hidrogen Mercedes-Benz GenH2 face obiectul unor testări ample încă de anul trecut – atât pe pistele de testare interne, cât și pe drumurile publice. Scopul dezvoltării este atingerea unei autonomii de 1.000 de km și chiar mai mult pentru vehiculele produse în serie, lansarea producției fiind planificată pentru 2027.