La aproximativ un an de la ceremonia de inaugurare, Daimler Truck a deschis oficial Centrul de Tehnologie a Bateriilor (BTC) la uzina Mercedes-Benz din Mannheim pe 19 iulie.
Dezvoltarea produselor și proceselor Daimler Truck pentru vehiculele comerciale electrice cu baterii se desfășoară pe o suprafață de peste 10.000 mp: BTC combină dezvoltarea cu producția. Experții acumulează aici cunoștințe despre baterii și procesele lor de producție. În acest scop, vor fi create două zone de producție în BTC, care se numea încă InnoLab Battery la ceremonia de inaugurare. Pe de o parte, celulele vor fi produse aici pe o bază pilot pentru a acumula cunoștințe despre procese. Pe de altă parte, pachetele de baterii vor fi fabricate ca prototipuri pentru bancurile de testare și vehiculele de testare. Cu linia pilot pentru acumulatori, fabrica din Mannheim se pregătește pentru viitoarea producție în serie, care este planificată pentru a doua jumătate a deceniului, ca parte a introducerii noii generații de baterii litiu-ion în fabrică.
Andreas Gorbach, membru al Consiliului de administrație al Daimler Truck și responsabil pentru tehnologia camioanelor: „Deschiderea Centrului tehnologic pentru baterii este un pas important în ceea ce privește electrificarea portofoliului nostru de produse – și încă o piatră de hotar în istoria inovației la fabrica din Mannheim. Am decis să ne ocupăm noi înșine de asamblarea viitoarei generații de baterii și să păstrăm astfel o valoare adăugată importantă în cadrul companiei. În și pentru Europa, vom face acest lucru la uzina Mercedes-Benz din Mannheim și vom consolida astfel și mai mult viitorul locației.”
Centrul tehnologic pentru baterii în detaliu
Clădirea existentă cu numărul 18, care datează din 1952, este situată în centrul fabricii și acoperă o suprafață de 7.500 mp. În ultimele luni, aceasta a fost renovată și extinsă cu o anexă de 3.000 mp.
Peste 60 de mașini și sisteme noi sunt instalate în BTC, unde pot fi cartografiate procesele relevante pentru producția prototipică de celule și sisteme de baterii: Tehnologii de acoperire, procese de sudare, procese de asamblare și lipire.
BTC este împărțit în două zone. În zona celulelor, se obțin cunoștințe despre produse și procese privind fabricarea celulelor de baterii. Echipamentul oferă premisele pentru dobândirea de cunoștințe aprofundate privind chimia celulelor. De exemplu, acesta oferă posibilitatea de a experimenta diferite rețete în producția de pastă pentru baterii, cunoscută și sub denumirea de „slurry”.
Acest slurry este apoi utilizat pentru a produce prototipuri de celule de baterie, cea mai mică unitate a unei baterii. Fiecare celulă trece atât prin camere curate, cât și prin camere uscate, deoarece este foarte important să protejăm materialele sensibile de particulele de praf și de umiditate în timpul producției. În zona celulelor pot fi produse atât celule de tip pungă, cât și celule prismatice, două tipuri diferite de celule de baterie. Zona de celule este utilizată pentru a acumula experiență în procesul de fabricație și în scalarea unităților.
Experiența în asamblarea pachetelor de baterii este dobândită pe linia pilot pentru producția de pachete de baterii: Modulele de baterii, următoarea unitate mai mare din cadrul unei baterii, sunt fabricate din celule înainte ca pachetele de baterii să fie ulterior produse din aceste module. În câțiva ani, rezultatele acestei linii ar trebui să intre în producția de serie la sediul din Mannheim.
Michael Salmen, șef al departamentului de planificare a producției pentru baterii și BTC: „La Centrul tehnologic pentru baterii, ne dezvoltăm expertiza și aducem o contribuție directă la dezvoltarea și maturizarea viitoarelor produse cu prototipurile noastre. În același timp, dezvoltarea și planificarea producției lucrează în strânsă colaborare aici – ca o adevărată echipă!”
BTC ca element important pentru viitorul sitului din Mannheim
Bruno Buschbacher, președinte al comitetului de întreprindere Mercedes-Benz Plant Mannheim: „Centrul tehnologic pentru baterii este o parte strategică importantă a transformării uzinei noastre tradiționale de motoare către motoare fără emisii. Pe de o parte, vom continua să construim motoare la Mannheim pentru o lungă perioadă de timp, dar, în același timp, cu BTC creăm baza pentru producția viitoare în serie a sistemelor de baterii. Acest lucru va asigura locurile de muncă și locația în ansamblu. În cadrul comitetelor de întreprindere vom depune eforturi pentru a asigura punerea în aplicare și proiectarea responsabilă din punct de vedere social a acestei viziuni pentru viitor – deoarece credem că acest lucru nu este o concluzie inevitabilă.”
În total, aproximativ 100 de angajați lucrează la BTC. Pentru a oferi angajaților mai mult spațiu pentru creativitate, productivitate și eficiență, a fost ales un concept modern de birou cu zone de lucru diferite. Clădirea BTC are aproximativ 400 mp de spații verzi pe fațadă, care sunt distribuite prin elemente de ecologizare individuale montate pe pereți verticali. Pe lângă un acoperiș verde extins, pe noua clădire există și sisteme fotovoltaice, care furnizează suficientă energie pentru a alimenta aproximativ 50 de case individuale.
Accelera by Cummins, Daimler Trucks & Buses US Holding LLC și PACCAR au finalizat formarea societății lor mixte, cunoscută acum sub numele de Amplify Cell Technologies, pentru a localiza producția de celule de baterii și lanțul de aprovizionare cu baterii în Statele Unite. Această colaborare strategică va avansa tehnologia cu emisii zero pentru vehiculele comerciale electrice și aplicațiile industriale. Amplify va începe în curând construcția unei fabrici de 21 GWh în Marshall County, Miss, cu potențial de extindere ulterioară, pe măsură ce cererea crește. Se preconizează că fabrica va crea peste 2.000 de locuri de muncă în industria de producție din SUA și vizează începerea operațiunilor de producție în 2027.
Amplify Cell Technologies l-a numit pe Kel Kearns în funcția de director executiv. Kearns va conduce Amplify în producția de celule de baterii litiu-fier-fosfat (LFP) diferențiate care creează valoare pentru clienții de vehicule comerciale din America de Nord. Cariera lui Kearns se întinde pe mai multe decenii, deținând diverse roluri în industriile auto și de producție, cea mai recentă responsabilitate a sa fiind axată pe producția de vehicule electrice la scară largă.
Accelera, Daimler Truck și PACCAR dețin fiecare câte 30% din această afacere. EVE Energy este partenerul tehnologic, cu o participație de 10%, și contribuie la această afacere cu expertiza sa în domeniul designului și fabricării de celule de baterii, lider în industrie. EVE Energy este lider mondial în domeniul tehnologiei de fabricare a celulelor de baterii LFP pentru industria auto.
„Soluțiile de energie ale Cummins se află în centrul economiei și avem responsabilitatea de a ne decarboniza într-un mod care să răspundă nevoilor variate ale clienților noștri, în timp ce aceștia navighează în tranziția energetică”, a declarat Jennifer Rumsey, președinte și director executiv al Cummins Inc. „Amplify Cell Technologies va permite companiei Accelera by Cummins și partenerilor noștri să ofere soluții care servesc cel mai bine clienților noștri și planetei. Acesta este un pas semnificativ înainte, în timp ce conducem industria noastră în următoarea eră a energiei mai inteligente și mai curate.”
„Amplify Cell Technologies va permite companiei PACCAR să ofere clienților trenuri de propulsie electrice cu baterii de calitate superioară, eficiente din punct de vedere al costurilor, care să le satisfacă nevoile operaționale și de sustenabilitate”, a declarat Preston Feight, director executiv al PACCAR. „Suntem încântați să începem această aventură interesantă cu acești parteneri de clasă mondială.”
John O’Leary, președinte și director executiv al Daimler Truck North America, a declarat: „Pentru Daimler Truck, o concentrare strictă asupra costurilor și o alocare inteligentă a capitalului sunt pârghiile cheie pentru a reuși pe calea către un transport cu adevărat durabil. Acest parteneriat permite economii de scară dincolo de Daimler Truck. Este o piesă cheie de puzzle a strategiei noastre de industrializare a bateriilor, asigurând accesul la tehnologia corectă a celulelor de baterii la costul și la momentul potrivit pentru clienții noștri.” Accelera by Cummins, Daimler Truck și PACCAR conduc tranziția sectorului vehiculelor comerciale către tehnologiile cu emisii zero. Partenerii s-au angajat să reducă emisiile de carbon în concordanță cu Acordul climatic de la Paris.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit