Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un Mercedes-Benz eActros 600 electric pe baterii și-a început recent activitatea de-a lungul drumului B462 din nordul Pădurii Negre pentru compania de logistică Fahrner. Ca parte a proiectului „eWayBWW” sub conducerea Ministerului Transporturilor din Baden-Württemberg, prototipul de camion electric aproape de serie este utilizat alături de camionul catenar de la un alt producător, în cadrul unei comparații tehnologice. Pentru această comparație, eActros 600 transportă produse din hârtie pe o distanță de aproximativ 18 km între fabricile de hârtie din Gernsbach-Obertsrot și locația logistică Fahrner din Kuppenheim, parcurgând aproximativ 220 km în fiecare zi. EActros 600 este încărcat peste noapte la o stație de încărcare care a fost instalată la depozitul Fahrner pe durata proiectului.

Daimler Truck nu intenționează să dezvolte camioane cu catenară. Pentru strategia sa privind vehiculele, producătorul mizează pe baterii și pe hidrogen, adică pe tehnologii de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 la nivel local, care pot fi implementate în mod flexibil.

Martin Daum, CEO al Daimler Truck AG: „Ne-am angajat în mod clar să îndeplinim obiectivele climatice. Pentru a atinge aceste obiective, politica și industria trebuie să se concentreze asupra acelor tehnologii care deschid cu adevărat calea către un transport fără emisii. Numai în acest fel putem asigura o utilizare eficientă a resurselor și bugetelor noastre. În ultimii ani, am reușit să punem pe șosele peste 6.000 de e-truck-uri, fiecare dintre ele lucrând în fiecare zi pentru clienții noștri. Modelul eActros 600, modelul chemat să concureze cu camionul catenar în comparația tehnologică, este primul nostru camion de transport pe distanțe lungi cu baterii electrice. De la începutul vânzărilor, la sfârșitul anului trecut, am primit deja peste 1.000 de comenzi fixe. Acest lucru arată că suntem pe drumul cel bun cu strategia noastră de propulsie. Suntem convinși că eActros 600 își va dovedi valoarea pe traseul Valea Murgtal.”

Independent de „eWayBWW”, Daimler Truck s-a aflat cu succes pe drumul B462 încă din 2019 cu diferite generații ale eActros electric pe baterii – de la primul prototip până la versiunea de serie a variantei de transport de distribuție eActros 300 – în diverse aplicații practice la compania de logistică Schmitt.

Mercedes-Benz eActros 600 în producția de serie

Capacitatea ridicată a bateriei, de peste 600 kWh – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în cadrul companiei, permit e-truck-ului să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară. Acest lucru înseamnă că eActros 600 va putea parcurge semnificativ mai mult de 1.000 km pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor prevăzute de lege pentru șoferi – chiar și fără încărcare MW (MCS).

Pe lângă încărcarea CCS cu până la 400 kW, eActros 600 va permite ulterior și încărcarea cu megawați. În luna aprilie a acestui an, dezvoltatorii de la Mercedes-Benz Trucks au încărcat cu succes pentru prima dată un prototip al eActros 600 la o stație de încărcare cu o putere de un megawatt la centrul intern de dezvoltare și testare din Wörth am Rhein. Clienții pot comanda o preinstalare pentru MCS. De îndată ce tehnologia MCS va deveni disponibilă și va fi standardizată la nivelul tuturor producătorilor, se intenționează ca aceasta să poată fi instalată ulterior pentru aceste modele timpurii ale eActros 600. Bateriile pot fi încărcate de la 20 la 80% în aproximativ 30 de minute la o stație de încărcare adecvată cu o putere de aproximativ un MW.

În ceea ce privește rentabilitatea pentru operatorii de flote, autocamionul electric este menit să stabilească noi standarde, înlocuind pe termen lung majoritatea autocamioanelor diesel în importantul segment de transport pe distanțe lungi. Nucleul conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi cu baterii electrice este acela de a oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia vehiculelor, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii. Lansarea producției de serie este planificată pentru sfârșitul anului 2024. Pe lângă unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce, de asemenea, variante rigide ale modelului eActros 600 încă de la lansarea pe piață, oferind clienților și alte aplicații posibile pentru transportul electric.

Daimler Truck introduce noua marcă TruckCharge în Europa. Acest nume reunește toate ofertele existente și viitoare ale companiei legate de e-infrastructură și de încărcarea camioanelor electrice, adică servicii de consultanță, hardware și servicii digitale. În acest fel, Daimler Truck intenționează să ofere clienților un pachet global eficient din punct de vedere al costurilor, de la generarea de energie până la operarea vehiculelor, permițându-le acestora să exploateze întregul potențial al electrificării. TruckCharge se adresează nu numai operatorilor de flote de camioane, ci și companiilor industriale care au o flotă de camioane proprie sau externalizată. Deoarece în general sunt utilizate vehicule de la diferiți producători de echipamente originale, TruckCharge este disponibil indiferent de marca camionului. Daimler Truck va lansa oficial TruckCharge la IAA Transportation de la Hanovra, în septembrie.

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Dorim să facem ca mobilitatea electronică să fie simplă și profitabilă pentru clienții noștri – și dincolo de achiziționarea de camioane electrice. Cu TruckCharge, reunim acum gama noastră de soluții sub un singur brand și plănuim să extindem continuu portofoliul.”

Îmbunătățirea costurilor totale ale operatorilor de flote

Serviciul de consultanță pentru operatorii de flote face parte din ecosistemul cuprinzător care vizează îmbunătățirea costurilor totale legate de camioanele electrice de la Daimler Truck. De ceva timp deja, experții companiei oferă asistență clienților de vehicule în electrificarea flotelor și a depozitelor lor. În acest context, accentul este pus pe consultanță privind camioanele electrice, precum și pe planificarea, construirea și proiectarea infrastructurii de încărcare a depourilor, alături de conectarea la rețea. În plus, consultanții Daimler Truck pot ajuta la identificarea oportunităților de finanțare publică pentru infrastructură și vehicule.

Stații de încărcare pentru depozitele clienților – servicii digitale

Daimler Truck oferă, de asemenea, clienților săi posibilitatea de a achiziționa stații de încărcare rapidă de la dealerii săi. Pachetul „Depot Charging” include consultanță, vânzări de hardware și servicii tehnice, precum și soluții de finanțare de la Daimler Truck Financial Services pentru infrastructura de încărcare. În plus, partenerii calificați Daimler Truck vor efectua instalarea la cerere. Scopul este de a asigura procese de încărcare fără probleme și un nivel ridicat de disponibilitate a vehiculelor. Primele proiecte pilot au fost lansate la sfârșitul lunii mai a acestui an în diverse reprezentanțe din Germania, iar extinderea are loc în prezent, urmând să se adauge treptat și alte țări europene. Alpitronic este partenerul strategic pentru stațiile de încărcare.

Serviciile digitale cuprind operarea parcului de vehicule, inclusiv gestionarea inteligentă a încărcării. Funcțiile de plată adecvate pentru încărcarea în afara depozitului („încărcare publică”) completează serviciile oferite.

Consultanță pentru electrificarea logisticii întreprinderilor industriale

Un număr tot mai mare de companii din sectorul industrial intenționează să pună în aplicare lanțuri de aprovizionare neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. În acest scop, experții Daimler Truck au dezvoltat o gamă specială de servicii de consultanță. Aceasta presupune evaluarea, împreună cu clienții, a traseelor care urmează să fie electrificate în domeniul logisticii de intrare și de ieșire și, în colaborare cu operatorii flotelor respective, elaborarea de planuri privind traseele optime cu punctele de încărcare corespunzătoare. Pe această bază, consultanții creează soluții de încărcare personalizate, atât pentru companiile industriale, cât și pentru cele de transport. Primul client în acest sens a fost Mercedes-Benz Group AG, în cooperare cu Große-Vehne ca partener logistic.