În calitate de două companii de top din industria vehiculelor comerciale, Volvo Group și Daimler Truck împărtășesc ambiția de a conduce transformarea digitală către vehiculele comerciale grele definite prin software. Pentru a-și amplifica eforturile, cele două companii au ajuns la un acord preliminar pentru a înființa o societate mixtă pentru a dezvolta o platformă comună de vehicule definite prin software și un sistem de operare dedicat pentru camioane, oferind astfel baza pentru viitoarele vehicule comerciale definite prin software. Intenția este de a face din noua societate mixtă un dezvoltator de top de hardware și software standardizat. Această bază tehnică va permite apoi Volvo Group și Daimler Truck și, eventual, altor parteneri să ofere caracteristici digitale diferențiate pentru vehiculele sale, îmbunătățind în cele din urmă eficiența și experiența clienților.
Volvo Group și Daimler Truck intenționează să fie parteneri în proporție de 50/50 în cadrul întreprinderii comune, care va funcționa ca o entitate independentă, Volvo Group și Daimler Truck continuând să fie concurenți în toate celelalte domenii de activitate. În contextul investițiilor deja mari în transformarea către tehnologii de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2, cooperarea în dezvoltarea tehnologiei digitale a devenit și mai vitală pentru a îndeplini cât mai bine obiectivele de dezvoltare și așteptările clienților într-un interval de timp fezabil.
Martin Lundstedt, președinte și CEO al Volvo Group, adaugă: „Volvo Group și Daimler Truck sunt două companii mari în mod individual. Acum ne unim forțele pentru a accelera beneficiile pentru clienți pe care le va aduce o platformă de camioane definită prin software. Având în vedere transformarea rapidă a industriei noastre, este logic să colaborăm pentru a accelera dezvoltarea, a crește volumele și a împărți costurile. Autocamioanele de mare tonaj definite prin software reprezintă o schimbare de paradigmă în transformarea industriei noastre. Transformarea autocamionului într-un dispozitiv programabil, cu hardware și sistem de operare standardizate pentru actualizări rapide ale produselor, va oferi ambelor companii posibilitatea de a crea valoare pentru clienții noștri și pentru clienții lor, prin servicii și soluții digitale diferențiatoare. Parteneriatul este cu adevărat noua conducere.”
Martin Daum, directorul general al Daimler Truck, comentează: „Daimler Truck: „La fel de importantă ca și transformarea către tehnologii de propulsie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 este digitalizarea în vehicul. Dezvoltarea unei platforme comune de vehicule definite prin software cu Volvo Group ne va permite să transformăm vehiculele noastre într-un dispozitiv programabil. Ne va permite să construim caracteristici digitale diferențiatoare pentru vehicule cu o viteză și o eficiență semnificativ mai mari pentru clienții noștri de camioane și autobuze din întreaga lume. Împreună cu Grupul Volvo putem dezvolta un sistem de operare pentru camioane de referință și putem stabili un standard în industrie.”
Întreprinderea comună va avea sediul în Gothenburg, Suedia, și va încorpora activele și resursele existente ale ambelor companii în noua organizație. Obiectivul ambilor acționari este de a stabili standardul industriei pentru un sistem de operare pentru autocamioane și de a oferi produsele sale și altor producători de echipamente originale. În acest scop, societatea mixtă va furniza o platformă comună de dezvoltare ca serviciu, pe care clienții săi pot construi straturi software diferențiatoare.
Prin urmare, Volvo Group și Daimler Truck vor rămâne concurenți acerbi și vor continua să își diferențieze ofertele complete de produse și servicii, inclusiv soluțiile lor digitale respective. Ambele companii vor furniza propriile aplicații pentru utilizatorul final pe platforma pentru a oferi clienților lor caracteristici digitale diferențiate pentru vehicule. Acordul preliminar semnat în prezent nu are caracter obligatoriu. Un acord final este așteptat în cursul acestui an, cu obiectivul de a încheia tranzacția finală în primul trimestru al anului 2025, sub rezerva examinării și aprobărilor necesare din partea autorităților respective.
Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu zero emisii și de creștere a siguranței rutiere prin combinarea propulsiei electrice pe baterii și a tehnologiei de conducere autonomă integrată – într-un singur autotractor, Freightliner eCascadia.
Prototipul se bazează pe un Freightliner eCascadia electric pe baterii în serie este echipat cu software-ul de conducere autonomă Torc și cu cea mai recentă tehnologie de senzori și calculatoare care să asigure un nivel de autonomie de nivel 4. Torc Robotics este filiala independentă a Daimler Truck pentru tehnologia de conducere virtuală autonomă. Deși este încă un proiect de cercetare și de inginerie avansată, vehiculul autonom are potențialul de a evolua într-o platformă modulară, scalabilă, pentru o utilizare flexibilă în diferite aplicații de transport rutier, cu propulsii diferite. Scopul este de a oferi clienților posibilitatea de a alege vehiculele potrivite pentru nevoile lor specifice de afaceri și de transport.
Joanna Buttler, șefa grupului Global Autonomous Technology Group din cadrul Daimler Truck, a spus: „Împreună cu Torc, facem progrese semnificative în vederea introducerii camioanelor autonome în SUA până în 2027. Deși vizăm camioanele autonome cu tehnologie de propulsie convențională pentru această primă lansare pe piață, privim întotdeauna mai departe în viitor. Vom folosi o abordare iterativă pentru dezvoltarea, testarea și optimizarea tehnologiei autonome-electrice, explorând în același timp cele mai promițătoare cazuri de utilizare în colaborare cu clienții noștri de flote.”
Specificații tehnice: Îmbinarea a ceea ce este mai bun din ambele lumi
Freightliner eCascadia, liderul din industrie în materie de vehicule electrice cu baterii a intrat în producție în 2022 și a ajuns acum la 6 milioane de mile în condiții reale în peste 55 de flote din Statele Unite Acest camion de clasa 8 cu emisii zero este conceput pentru a oferi o productivitate optimă pentru flotele care doresc să treacă la tractoare eficiente, cu emisii zero. Bateria poate fi reîncărcată până la o capacitate de 80% în doar 90 de minute. Sunt disponibile mai multe opțiuni de baterie și axă de tracțiune, care oferă o autonomie tipică de 155, 220 sau 230 de mile, în funcție de configurația specifică. Freightliner eCascadia este echipat cu trenul de rulare exclusiv Detroit ePowertrain, care oferă performanță, eficiență și fiabilitate Pentru un plus de siguranță pe șosea, eCascadia vine, de asemenea, echipat standard cu suita de sisteme de siguranță Detroit Assurance, inclusiv Active Brake Assist 5.
Pentru prima dată, setul de senzori autonomi și puterea de calcul, testat în prezent pe modelul Cascadia diesel autonom, este împachetat pentru a se potrivi configurației mai mici a cabinei de zi a modelului eCascadia electric pe baterii. Pentru a asigura o răcire adecvată, echipa de ingineri de la Daimler Truck North America a dezvoltat un prototip avansat de răcire cu aer pentru unitatea de calcul, poziționată eficient între scaunele șoferului și pasagerului. Un software personalizat oferă sistemului autonom interfețe de control și feedback cu privire la starea vehiculului. Capacul barei de senzori proiectat în cadrul companiei, care încorporează camere, senzori lidar și senzori radar, îmbunătățește performanța aerodinamică, oferind în același timp o mai bună protecție împotriva deteriorării și murdăririi. Patru baterii suplimentare de 12 V oferă suficientă energie de înaltă tensiune pentru a asigura o funcționare neîntreruptă și o eficiență și siguranță sporite.
Prototipul autonom eCascadia oferă o imagine a viitoarelor cazuri de utilizare autonomă, inclusiv a rutelor mai scurte și repetabile, cu utilizarea unei infrastructuri cu emisii zero. În funcție de aplicație, viitoarele camioane autonome ar putea fi, de asemenea, alimentate cu tehnologii de propulsie pe bază de hidrogen.
În aplicația hub-to-hub testată în prezent, intenția camionului este de a conduce în mod autonom între centrele de marfă de-a lungul coridoarelor de autostradă din SUA. Prin identificarea sinergiilor dintre emisiile zero și infrastructura autonomă într-un scenariu viitor, infrastructura de încărcare și centrele de marfă autonome ar putea fi combinate pentru a încărca simultan, sporind și mai mult eficiența pentru transportatori. Daimler Truck a subliniat că va profita de oportunitatea de piață extrem de scalabilă și profitabilă pe care se așteaptă să o ofere conducerea autonomă și că se așteaptă ca transportul rutier autonom să genereze venituri de 3 miliarde de euro și un EBIT de peste 1 miliard de euro încă din 2030.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit