Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker a integrat două FUSO eCanter în rețeaua sa de flote din Finlanda la începutul anului și operează zilnic camioanele electrice cu baterii de 7,5 tone într-una dintre cele mai reci regiuni din Europa.

În Kuusamo, în extremitatea nord-estică a Finlandei, zăpada are adesea o adâncime de câțiva metri între octombrie și aprilie, iar temperaturile de până la -30 de grade nu sunt neobișnuite. Pornind de la hub-ul DB SCHENKER din Kuusamo, eCanterul a efectuat aici livrări last mile de la începutul anului. În prezent, vehiculul este unul dintre cele mai nordice camioane electrice de la Daimler Truck în operațiunile clienților. Un alt eCanter este implementat în Oulu, la aproximativ 200 km sud-vest de Kuusamo.

DB SCHENKER a luat o decizie conștientă de a desfășura primele două vehicule ale actualului model eCanter în aceste două locații. Raino Mourujärvi, șeful zonei de terminale de la DB SCHENKER Northern Finland, este responsabil pentru toate clădirile, vehiculele și personalul pentru transportul terestru din nordul Finlandei.

Până în prezent, eCanter a demonstrat pe deplin acest lucru Sami Määtä, manager de terminal la hub-ul DB SCHENKER din Kuusamo și, de asemenea, șofer al eCanter, a parcurs deja peste 1200 km cu eCanterul în ultimele săptămâni, efectuând livrări către clienți. Un alt avantaj clar pentru este încărcarea direct în interiorul clădirii: în timp ce eCanterul își încarcă bateriile, angajatul DB SCHENKER planifică rutele pentru ziua respectivă sau poate încărca marfă în alte vehicule. Timpii de așteptare în timpul procesului de realimentare la o stație de alimentare sunt complet eliminați.

Datorită precondiționării electrice, vehiculul poate fi adus la temperatura de funcționare ideală înainte de a fi pus în funcțiune. Acest lucru este plăcut pentru șofer – mai ales în timpul iernii finlandeze – dar servește și la creșterea autonomiei și a duratei de viață a bateriei. Bineînțeles, această planificarea traseelor va deveni mai ușoară atunci când vehiculul va avea o autonomie mai mare în lunile mai calde. DB SCHENKER așteaptă cu nerăbdare lunile următoare și ar dori să acumuleze mai multă experiență cu vehiculul pe parcursul anului.

DB SCHENKER are mulți ani de experiență cu eCanter de la FUSO

DB SCHENKER a fost unul dintre primii clienți eCanter din Europa și a introdus predecesorul actualului model eCanter în flotele sale din Germania, Franța și alte țări europene în urmă cu mai mulți ani, începând cu Berlin în 2018. În prezent, 52 de FUSO eCanter (modelul actual și predecesorul său) operează pentru DB SCHENKER în Europa

Actualul eCanter, cu gama sa largă de variante, a făcut ca vehiculul să fie și mai atractiv pentru DB SCHENKER. Ampatamentul mai mare și sarcina utilă posibilă mai mare a modelului de 7,49 tone, precum și autonomia mai mare își dovedesc deja utilitatea în utilizare, după cum arată vehiculele din Kuusamo și Oulu.

Mobilitate electrică versatilă cu posibilități de utilizare nelimitate: FUSO eCanter

Pentru a răspunde și mai bine cerințelor clienților, FUSO a adus mai multe modificări la noua generație eCanter. În timp ce autocamionul electric anterior era disponibil doar în varianta de 7,49 tone cu un ampatament de 3.400 mm, clienții au acum posibilitatea de a alege între șase ampatamente cuprinse între 2500 și 4.750 mm și o greutate totală maximă a vehiculului de 4,25 până la 8,55 tone. Sarcina utilă a șasiului este de până la 5 tone. Noua generație eCanter este propulsată fie de un motor electric de 110 kW (variantele cu o greutate brută a vehiculului de 4,25 și 6 tone), fie de 129 kW (variantele cu o greutate brută a vehiculului de 7,49 și 8,55 tone) cu o transmisie optimizată și un cuplu de 430 Nm; viteza maximă este de 89 km/h (guvernată).

În funcție de ampatament, sunt disponibile trei pachete de baterii diferite: S, M și L. Bateriile utilizează tehnologia celulelor de fosfat de litiu și fier (LFP) Acestea se caracterizează în primul rând printr-o durată de viață lungă și mai multă energie utilizabilă. Pachetul de baterii din varianta S are o capacitate nominală de 41 kWh și permite o autonomie de până la 70 km. În varianta M, capacitatea nominală este de 83 kWh, iar autonomia este de până la 140 km. Varianta L, cel mai puternic pachet, oferă o capacitate nominală de 124 kWh și o autonomie de până la 200 km. Aceasta este mult mai mult decât distanța parcursă de obicei pe zi în traficul de distribuție ușoară. Autonomia poate fi mărită și mai mult prin recuperare, ceea ce minimizează, de asemenea, pauzele de încărcare. În ceea ce privește încărcarea bateriilor, eCanterul de nouă generație este compatibil cu toate tensiunile principale de pe principalele piețe. Unitatea de încărcare acceptă încărcarea atât cu curent alternativ (AC), cât și cu curent continuu (DC). Standardul de încărcare este Combined Charging System CCS, iar încărcarea este posibilă la o putere de până la 104 kW. Încărcarea rapidă în curent continuu de la 20 la 80 % din capacitate este posibilă în aproximativ 24 (S), 26 (M) și 39 de minute (L), în funcție de pachetul de baterii (până la 70 kW pentru bateria S și până la 104 kW pentru bateriile M și L). Încărcarea cu curent alternativ (11 și 22 kW) durează între aproximativ patru și șase ore, în funcție de pachetul de baterii.

Daimler Truck Holding AG a înregistrat rezultate la nivel record în ceea ce privește veniturile, EBIT (profitul înainte de dobânzi și impozite), rentabilitatea ajustată a vânzărilor (ROS) și fluxul de numerar liber industrial în 2023 și își continuă drumul pe calea îmbunătățirii în continuare a profitabilității generale a Grupului în vederea atingerii ambiției din 2025. Daimler Truck a beneficiat de o cerere puternică pe piețele sale cheie de vehicule comerciale și și-a crescut în continuare vânzările unitare, veniturile, EBIT, fluxul de numerar liber industrial (FCF) și profitul pe acțiune (EPS).

Cu 526.053 de unități, în 2023 au fost vândute cu 1% mai multe camioane și autobuze la nivel mondial față de nivelul anului precedent (520.291 de unități) – în ciuda blocajelor de aprovizionare, care au împiedicat vânzări și mai mari. Compania a vândut 3.443 de camioane și autobuze cu emisii zero, cu 277% mai multe decât în anul precedent (914 unități). Susținute de îmbunătățirea prețurilor nete, precum și de efectele pozitive ale volumului și ale mixului de produse în vânzările de unități, veniturile Grupului au crescut cu 10%, ajungând la un nivel record de 55,9 miliarde de euro în 2023 (anul precedent: 50,9 miliarde de euro).

Anul 2023 a înregistrat, de asemenea, o evoluție foarte pozitivă în ceea ce privește câștigurile și rentabilitatea vânzărilor, determinată în continuare de rezultatele financiare solide din trimestrul al patrulea. EBIT-ul ajustat a sărit cu 39% în 2023, ajungând la un nivel record de 5,489 milioane de euro (2022: 3,959 milioane de euro). Cu un vârf de 10,6% în T4, ROS ajustat al Activității Industriale a ajuns la 9,9% în întregul an 2023 (2022: 7,7%). Fluxul de numerar liber al Daimler Truck al Activității Industriale a crescut cu 61%, ajungând la 2.811 milioane de euro în anul de raportare (2022: 1.746 milioane de euro). Profitul pe acțiune (EPS) s-a ridicat la 4,62 euro, în creștere cu 43% față de 2022. Pe fondul unui comportament normalizat al comenzilor, comenzile primite în 2023 au scăzut cu 18% față de nivelul ridicat din anul precedent.

Daimler Truck continuă să lucreze în mod constant pentru a-și îndeplini ambițiile strategice, atât pentru a conduce transformarea industriei către un transport cu emisii zero, cât și pentru a fi lider în ceea ce privește profitabilitatea susținută. În 2023, compania a atins etape importante de-a lungul acestei călătorii. Atât lansările de produse și servicii, cât și proiectele strategice, cum ar fi asocierile în participațiune pentru producția de celule de baterii cu Accelera by Cummins și PACCAR și Greenlane pentru o rețea publică de încărcare și alimentare cu hidrogen în America de Nord, ilustrează ambiția Daimler Truck de a fi un stimulator al industriei.

În 2023, Daimler Truck și-a extins portofoliul global de produse la zece modele diferite cu emisii zero. În America de Nord, a fost lansat Freightliner eM2, un model nou și complet electric, destinat aplicațiilor de livrare urbană. În Europa, autocamionul electric cu baterii pentru distanțe lungi Mercedes-Benz eActros 600 și-a sărbătorit premiera mondială. FUSO, filiala asiatică a Daimler Truck, a înmânat primele unități ale FUSO Next Generation eCanter unor clienți renumiți, precum gigantul japonez din domeniul comerțului cu amănuntul Yamato, și a lansat în SUA camioanele RIZON pentru sarcini medii, electrice și cu baterii. Odată cu cursa record, aclamată de public, a camionului Mercedes-Benz GenH2 cu pile de combustie, care a parcurs 1.047 km cu un singur plin de hidrogen lichid, Daimler Truck a marcat o altă etapă importantă în strategia sa dublă de a oferi clienților atât camioane cu baterii, cât și camioane alimentate cu hidrogen.

Cu modelul Mercedes-Benz eCitaro cu pile de combustie, Daimler Buses a introdus primul autobuz electric de serie cu pile de combustie ca prelungitor de autonomie, oferind o autonomie mare și o capacitate mare de pasageri. Noul Setra MultiClass 500 LE a fost lansat în 2023 pentru a stabili noi standarde pentru autobuzele interurbane cu intrare redusă. Daimler Truck Financial Services și-a finalizat lansarea inițială la nivel global cu începerea operațiunilor în Franța în 2023. Segmentul a demarat, de asemenea, o cooperare în România și este acum activ în 17 piețe din întreaga lume cu servicii financiare și de mobilitate. Cu un volum de contracte de 28,3 miliarde de euro, segmentul este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare pentru vehicule comerciale din lume.

Perspective pentru anul 2024

Din cauza condițiilor economice dificile continue și a lipsei efectelor de recuperare a decalajelor, Daimler Truck se așteaptă ca principalele piețe de camioane să revină la niveluri normale în 2024. Din perspectiva actuală, Grupul anticipează că piața camioanelor grele din America de Nord se va situa între 280.000 și 320.000 de unități (între -16% și -3% față de 2023), iar piața camioanelor grele din regiunea EU30 se va ridica între 260.000 și 300.000 de unități (între -24% și -12% față de 2023). Daimler Truck anticipează vânzări de unități în 2024 într-un interval cuprins între 490.000 și 510.000 de unități (2023: 526.053 de unități).

Grupul se așteaptă ca veniturile sale să se situeze între 52 și 54 de miliarde de euro în cadrul Industrial Business și între 55 și 57 de miliarde de euro la nivel de Grup. Daimler Truck se așteaptă ca EBIT-ul său ajustat să fie la nivelul anului precedent. Se anticipează că ROS ajustat al Activității Industriale va fi cuprins între 9,0% și 10,5%. Daimler Truck se așteaptă la o ușoară creștere pentru fluxul de numerar liber al activității industriale în 2024.