Daimler Truck a încheiat anul financiar 2023 cu o performanță economică remarcabilă, în pofida condițiilor dificile actuale, a blocajelor de aprovizionare din regiunile cheie și a incertitudinilor geopolitice. Compania a beneficiat de o cerere puternică pe piețele sale cheie de vehicule comerciale și a înregistrat o creștere a vânzărilor unitare, a veniturilor, a EBIT și a fluxului de numerar liber în activitatea industrială.
Prin urmare, Consiliul de administrație și Comitetul general de întreprindere au decis împreună să plătească o primă de participare la profit în valoare de 7.000 de euro pentru angajații cu drepturi tarifare îndreptățiți. Bonusul se aplică la aproximativ 25.000 de angajați cu scară tarifară din Germania, care îl vor primi odată cu salariul din aprilie 2024.
„În 2023, Daimler Truck a demonstrat încă o dată că ne aflăm cu succes pe calea creșterii. Dorim să modelăm și să conducem transportul durabil al viitorului și transformarea industriei noastre. Angajații noștri joacă un rol fundamental – cu mare angajament și flexibilitate, colegii noștri au avut o contribuție semnificativă la anul record 2023. Dorim să le mulțumim angajaților noștri pentru această performanță remarcabilă cu bonusul de participare la profit “, spune Jürgen Hartwig, membru al Consiliului de Administrație al Daimler Truck AG, responsabil pentru Resurse Umane și Director de Muncă.
Michael Brecht, președintele Comitetului General de Întreprindere al Daimler Truck AG: “Aș dori să le mulțumesc tuturor angajaților Daimler Truck și în numele Comitetului General de Întreprindere pentru anul trecut. Angajații noștri sunt coloana vertebrală a succesului companiei. Munca și motivația lor sunt cele care fac posibile rezultate anuale bune precum cele din 2023. Prin urmare, este corect și potrivit ca ei să participe la acest succes prin intermediul unui bonus de participare la profit.” Plata bonusului de participare la profit pentru anul fiscal 2023 urmează o nouă logică de calcul asupra căreia conducerea companiei și comitetul general de întreprindere au convenit anul trecut. Aceasta se bazează pe modelul pentru manageri, care aliniază și mai strâns contribuția tuturor grupurilor de angajați la succesul economic al companiei. La Daimler Truck, există un bonus de participare la profit pentru angajații din scara tarifară încă din 1997. Anul trecut, angajații eligibili au primit un bonus de participare la profit de 6.300 de euro și un bonus de apreciere unic de 1.000 de euro.
Numărătoarea inversă a început: Începând cu iulie 2024, toate camioanele, autobuzele și autocarele de turism nou înmatriculate în UE vor trebui să respecte reglementările din Regulamentul general de siguranță actualizat (GSR). Regulamentele sunt deja în vigoare pentru noile modele de vehicule începând cu iulie 2022. GSR impune o serie întreagă de sisteme de asistență pentru șoferi pentru a spori și mai mult siguranța rutieră pentru toate părțile implicate. În special, sistemele electronice de asistență pot contribui, pe cât posibil, la împiedicarea ca momentele de neatenție datorate oboselii, stresului sau distragerii atenției să aibă consecințe grave. De acest lucru beneficiază nu numai șoferii și pasagerii de camioane sau autobuze și autocare de turism, ci și toți ceilalți participanți la trafic care călătoresc cu mașina, cu bicicleta sau pe jos.
Cu sisteme de asistență precum Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist, Active Drive Assist 3 sau Traffic Sign Assist, Daimler Truck îndeplinește cu prisosință aceste cerințe. Sistemele formează noul standard în toate variantele de vehicule și reprezintă o valoare adăugată suplimentară pentru eActros 600 și toate celelalte modele electrice cu baterii de la Mercedes-Benz Trucks, seria de modele Actros și aici și noua generație Actros L, seriile de modele Arocs, Atego și Econic, camioanele speciale Mercedes-Benz, precum și autocarele urbane, interurbane și de turism ale mărcilor Mercedes-Benz și Setra.
Rainer Müller-Finkeldei, șeful departamentului de dezvoltare a produselor Mercedes-Benz Trucks: “Regulamentul UE privind siguranța generală este un pas important către un condus fără accidente – “Viziunea noastră Zero”. Urmărim cu consecvență această cale de zeci de ani și acum stabilim noi standarde cu sistemele noastre îmbunătățite de asistență pentru siguranță. Și asta în vederea celei mai bune prevenții posibile a accidentelor, pentru a proteja șoferii și toți participanții la trafic.”
Accentul este pus pe toți utilizatorii drumurilor
În ultimii ani, conform cifrelor din baza de date CARE a UE, ocupanții autoturismelor, bicicliștii și pietonii au reprezentat împreună o medie de aproximativ 70% din totalul deceselor în accidente rutiere în care au fost implicate vehicule grele de marfă cu o greutate de 3,5 tone sau mai mare, ocupanții autoturismelor reprezentând aproape 50%.
12% dintre victimele accidentelor rutiere în astfel de accidente erau pasageri ai vehiculelor de marfă respective. În general, numărul de participanți la trafic uciși în aceste accidente a scăzut semnificativ în ultimii ani. Deși în 2011 se înregistrau încă 4.586 de decese în trafic în acest domeniu, această cifră a scăzut cu aproximativ 40 la sută, ajungând la 2.722 până în 2021, potrivit celor mai recente cifre ale Comisiei Europene. Aceasta corespunde la aproximativ 14 % din totalul deceselor în trafic din UE – un procent care a rămas mai mult sau mai puțin la acest nivel de ceva timp. Printre cele mai frecvente tipuri de accidente în UE se numără coliziunile din spate, în special la sfârșitul unui ambuteiaj, părăsirea involuntară a benzii de rulare, impacturile laterale în intersecții, coliziunile la întoarcere din cauza unghiului mort și accidentele cauzate de erori de depășire.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit