Compania a anunțat, pe 3 februarie, o schimbare importantă în structura sa, menită să maximizeze potențialul de dezvoltare al tuturor diviziilor într-un viitor care aparține vehiculelor cu zero emisii și care se bazează foarte mult pe folosirea softurilor. Concret, Consiliul de Supraveghere și Consiliul de Administrație al Daimler au convenit să evalueze activitatea diviziilor Truck și Bus și să înceapă pregătirile pentru listarea lor separată. Intenția este ca o participație semnificativă în Daimler Trucks să fie distribuită acționarilor Daimler, iar Daimler Trucks să aibă o conducere complet independentă, inclusiv un președinte independent al Consiliului de Supraveghere, și să se califice ca societate DAX. Tranzacția și listarea Daimler Truck la bursa din Frankfurt se așteaptă să fie realizate înainte de sfârșitul lu 2021, iar la momentul potrivit Daimler se va numit Mercedes-Benz.
Acesta este un moment istoric pentru companie, așa cum declară Ola Källenius, președintele Consiliului de Management al Daimler și al Mercedes-Benz, reprezentând începutul unei schimbări profunde. Mercedes-Benz Cars & Vans și Daimler Trucks & Buses sunt divizii diferite, având fiecare clienții săi, tehnologiile sale și nevoile sale de capital, și activează în industrii care trec prin schimbări tehnologice și structurale majore, astfel că vor putea lucra mult mai eficient ca entități independente, cu lichidități nete mari și eliberate de constrângerile unei structuri comune.
Ca parte a unei structuri corporative mai concentrate, și Mercedes-Benz și Daimler Trucks vor fi susținute și de entități dedicate serviciilor financiare și de mobilitate, pentru a putea însoți vânzările cu soluții de finanțare dedicate. În acest proces, compania intenționează să atribuie resurse și echipe de la Daimler Mobility atât pentru Mercedes-Benz, cât și pentru Daimler Trucks.
Daimler a raportat rezultate bune pe primele trei trimestre ale anului, ca urmare a portofoliului de produse de înaltă calitate și revenirii de pe numeroase piețe, dar și datorită unei discipline bune a costurilor și măsurilor luate pentru păstrarea lichidităților. Dar transformarea companiei este o cursă pe distanță lungă, deci procesul trebuie continuat, așa cum declară Harald Wilhelm, membru al Bordului Daimler AG și responsabil pentru Finanțe & Control în cadrul Daimler Mobility.
Compania a vândut în total 772.000 de autovehicule, față de 839.300 în perioada similară din 2019, obținând o cifră de afaceri de 40,3 miliarde de euro, față de 43,3 în 2019, și un profit brut de 2,2 miliarde de euro, față de 1,8 în 2019.
Vânzările diviziei Mercedes-Benz Cars & Vans au scăzut cu 4% față de primele trei trimestre din 2019, până la 673.400 de unități, dar EBIT ajustat a crescut de la 1,868 la 2,417 milioane de euro, ca urmare a prețurilor mai bune și a reducerii semnificative a costurilor fixe. Pe de altă parte, veniturile au fost afectate negativ de cheltuielile cu restructurarea, de 297 de milioane de euro, care includ programul de optimizare a costurilor (229 de milioane de euro) și cheltuielile pentru ajustarea și realinierea capacităților din rețeaua globală de producție, în paralel cu intenția de a vinde fabrica din Hambach (Franța) – ambele inițiative vor reduce costurile fixe pe termen mediu și lung.
Divizia Daimler Trucks & Buses a avut vânzări cu 26% mai mici decât în 2019, până la 99.300 de vehicule, iar EBIT ajustat a fost de 603 milioane de euro, față de 838 de milioane de euro în primele trei trimestre din 2019. Veniturile au fost afectate negativ de contractarea piețelor din cauza pandemiei Covid-19, iar măsurile luate au scăzut costurile în toate zonele operaționale. Costurile fixe au fost reduse semnificativ, ceea ce a avut impact vizibil asupra veniturilor. Totuși, această divizie a avut o creștere importantă a comenzilor în cele mai multe regiuni cheie față de primul trimestru al anului și față de trimestru al treilea din 2019 în Europa și America de Nord.
În ceea ce privește noua divizie Daimler Mobility, cifra de afaceri a crescut de la 18,3 la 18,7 miliarde de euro, iar EBIT ajustat de la 469 la 601 milioane de euro. Rezultatele mai bune s-au datorat mai ales măsurilor de optimizare a costurilor. Mai mult, ca urmare a răspunsului din prima jumătate a anului la pandemia Covid-19, nu au fost necesare adăugiri la provizioanele privind riscul de credit în al treilea trimestru al anului.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit