In Asia, vanzarile Mercedes-Benz au crescut anul trecut cu 12% la 147.900 de unitati, fata de 132.400 in 2017. Cu 40.000 de camioane vandute in Japania, nivelul a fost similar celui din 2017 (40.700 de unitati). In Japonia, Fuso a avut o cota de piata de 19,2%. Pe piata indoneziana, vanzarile au avut o crestere puternica de 52% (57.400 de unitati la nivelul lui noiembrie) fata de 37.600.
In India, vanzarile au fost impulsionate de o revenire semnificativa a cererii pentru camioane din gama medie si grea. Daimler India Commercial Vehicles (DICV) a vandut circa 20.500 de unitati in primele 11 luni ale anului trecut, o crestere de 35% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent (15.200). Daimler Trucks a mai atins un prag important, in septembrie 2018, cand a produs vehiculul cu numarul 100.000 in fabrica din Chennai. Pe langa camioanele BharatBenz pentru piata locala, fabrica din Chennai produce si modele pe care le exporta in peste 40 de piete la nivel mondial.
In China, cea mai mare piata mondiala de vehicule comerciale, Daimler detine 50% din joint-venture-ul Beijing Foton Daimler Automotive Co. Ltd. (BFDA), producatorul camioanelor Auman. Conform estimarilor, vanzarile Auman (95.100 in 2018) au fost sub nivelul anului precedent (104.600). In 2017, piata a beneficiat de evolutia economica favorabila, cat si de masuri de reinnoire a parcului de vehicule. De la infiintare, joint-venture-ul a vandut mai mult de 580.000 de camioane Auman.
In cadrul Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, Daimler Trucks a anuntat ca va investi 500 de milioane de euro in urmatorii ani pentru a crea 200 de locuri de munca pentru a-si sustine efortul global de a pune pe sosele camioane automatizate (SAE nivel 4) in decurs de un deceniu. In cazul vehiculelor comerciale, nivelul patru este pasul firesc dupa nivelul doi, crescand eficienta si productivitatea clientilor. Astfel, Daimler Trucks evita pasul intermediar (nivel 3) care nu vine nu prea multe beneficii pentru clienti care sa le compenseze costurile.
Tot in cadrul CES a avut loc lansarea in permiera mondiala a noului Freightliner Cascadia care ofera condus partial automat (nivel 2), fiind primul camion partial automat prezent pe drumurile din America de Nord.
Daimler Trucks este un pionier in dezvoltarea camioanelor automate. In 2014, Mercedes-Benz a prezentat Future Truck 2025, primul camion automatizat, fiind primul producator care a prezentat oportunitatile oferite de aceste vehicule.
„Ca lider al industriei, am fost un pionier in domeniul transportului automatizat. In 2015, Freightliner Inspiration Truck a obtinut prima licenta de circulatie pentru un vehicul utilitar automat. Acum mergem la nivelul urmator: suntem gata sa lansam noul Freightliner Cascadia, partial automatizat, in 2019, ca apoi sa abordam camioane extrem de automatizate. Testele de automatizate vor imbunatati siguranta, vor spori performanta logistica si vor contribui astfel la un viitor durabil al transportului“, a spus Martin Daum, membru al consiliului de administratie Daimler AG.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit