Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltarea şi implementarea tehnologiilor de propulsie alternativă este foarte costisitoare, iar constructorii de vehicule nu pot să o susţină singuri. Astfel, la evenimentul online organizat de Daimler Trucks pentru prezentarea strategiei sale de reducere a emisiilor de carbon şi de promovare a hidrogenului (H2) ca şi combustibil alternativ au fost prezenţi şi reprezentanţi ai autorităţilor federale germane.

„Operatorii de transport îşi doresc reducerea amprentei de carbon, însă nu au posibilitatea financiară de a-şi înlocui masiv flota de camioane diesel cu altele neutre din punct de vedere al emisiilor poluante.

Tocmai de aceea este nevoie de ajutorul şi de contribuţia statului”, a subliniat Martin Daumn, preşedintele consiliului de administraţie al Daimler Truck AG.

Guvernul Federal German a urmărit de mai mulţi ani oportunităţile în ceea ce priveşte propulsia de hidrogen şi a finanţat cercetarea în domeniu cu 60 milioane de euro până în prezent. Alte sume vor fi investite pe viitor pentru reducerea emisiilor de CO2, a declarat Andreas Scheuer, ministrul federal al Transporturilor şi Infrastructurii Digitale, prezent la eveniment. De altfel, până în 2030, o treime din camioanele din Germania trebuie să fie propulsate cu motoare electrice sau pe H2. Foarte important, 4.1 miliarde de euro urmează să fie alocaţi în această ţară pentru investiţii în infrastructură, respectiv în staţii de alimentare cu H2 pentru camioane şi autoturisme.

De asemenea, întrucât camioanele pe hidrogen şi cele pe baterii vor fi mereu mult mai scumpe decât cele diesel, este nevoie de o intervenţie politică susţinută pentru a descuraja utilizarea camioanelor convenţionale, prin taxe mai mari pentru acestea din urmă, inclusiv taxe de drum.

Daimler Trucks şi-a prezentat strategia privind dezvoltarea tehnologiilor alternative de propulsie, în cadrul unei conferinţe de presă organizată online la jumătatea lui septembrie, iar hidrogenul reprezintă cea mai viabilă soluţie pentru transportul pe distanţe lungi, graţie autonomiei crescute pe care o asigură comparativ cu energia electrică.

Modelul eActros cu pachet de baterii, destinat distribuţiei urbane şi având o autonomie de 200 km, va intra deja de anul viitor în producţia de serie. Separat, Daimler mai pregăteşte versiunea eActros LongHaul, de asemenea pe baterii, prezentată acum în premieră, care va avea o autonomie de 500 km şi va intra în fabricaţie din 2024, precum şi camionul pe hidrogen GenH2, care va putea acoperi distanţe şi de 1.000 km. Acesta din urmă va începe testele practice la clienţi din 2023, producţia de serie fiind planificată după 2025.

Toate camioanele electrice produse de Daimler Trucks vor avea la bază platforma ePowertrain, atât pentru versiunile pe baterii, cât şi pentru cele cu tehnologie de celule de H2.