Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Filiala Daimler Trucks din Japonia, Fuso, a prezentat recent la evenimentul „Fuso Future Innovation Lab”, desfasurat la sediul sau din Kawasaki, conceptul unui camion autonom de colectare a gunoiului, eCanter SensorCollect.

Fuso eCanter SensorCollect, conceput pe baza camionului electric eCanter, este un camion usor, fara emisii, de colectare a gunoiului. Operatorii care se deplaseaza alaturi de vehicul pot controla eCanter SensorCollect de la distanta, prin HMI wireless (Human Machine Interface). Echipat cu LiDAR, senzori ultrasonici si GPS de inalta precizie, camionul poate efectua in siguranta comenzi transmise de la distanta, detectand persoane sau obiecte din apropiere.

Aceste comenzi includ urmarirea operatorului, oprirea, evitarea obstacolelor si oprirea imediata daca o persoana sau un obiect se apropie de vehicul. Aceste functionalitati au rolul de a spori eficienta lucratorilor care colecteaza gunoiul.

Fuso eCanter SensorCollect este rezultatul unei abordari inovatoare de dezvoltare. Pe langa procesele conventionale de dezvoltare a produselor, Fuso a desfasurat o varietate de initiative in cadrul si in afara companiei, pentru a incuraja colaborari cu start-up-uri si pentru a colecta idei de produse inovatoare care sa abordeze nevoile si provocarile sociale. Pana acum, Fuso eCanter s-a dovedit a fi un vehicul de incredere in toate operatiunile clientilor, peste 160 de vehicule circuland in Japonia, Europa si SUA. In Europa, Fuso eCanter este deja operat in unsprezece orase din Germania, Marea Britanie, Franta, Portugalia, Irlanda, Olanda si Danemarca.

In al doilea trimestru al anului, vanzarile Grupului Daimler AG au scazut cu 34%, pana la 541.800 de autoturisme si vehicule comerciale, in timp ce veniturile au scazut semnificativ cu 29% pana la 30,2 miliarde EUR, potrivit raportului dat publicitatii de compania germana. 
Daimler a raportat rezultatele pentru al doilea trimestru, care s-a incheiat la 30 iunie 2020. Cifrele cheie au fost puternic influentate de pandemia corona si de scaderea rezultata a cererii de autovehicule, autoutilitare, camioane si autobuze. Daca in 2019 in aceeasi perioada au fost vandute 821.700 de unitati, in trimestrul doi anul acesta, Daimler a comercializat doar 541.800 de autoturisme si vehicule comerciale, cu 34% mai putin. De asemenea, veniturile au scazut cu 29% pana la 30,2 miliarde EUR (T2 2019: 42,7 miliarde EUR). EBIT-ul a fost minus 1.682 milioane EUR (T2 2019: minus 1.558 milioane EUR), in timp ce EBIT-ul ajustat, care reflecta afacerea de baza, a fost minus 708 milioane EUR (T2 2019: plus 2.447 milioane EUR). Compania a anuntat o pierdere neta de 1.906 milioane EUR (T2 2019: pierderi nete de 1.242 milioane EUR). 
Daca vanzarile diviziei Mercedes-Benz Cars & Vans au scazut cu 30% pana la 480.800 de vehicule in trimestrul doi, fata de 686.800 unitati vandute in perioada similara a anului trecut, vanzarile Daimler Trucks & Buses au aratat o scadere si mai drastica, de 55%, pana la 61.000 de unitati, fata de cele peste 134.000 anul trecut.