Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
La jumatatea lunii trecute, Daimler Trucks a lansat oficial eTrucks Charging Initiative, care isi propune sa sprijine cumparatorii de vehicule electrice concentrandu-se initial asupra posibilitatii de a le incarca la depozitele beneficiarilor de transport si vizand apoi crearea unei retele mai largi de solutii de alimentare cu electricitate. Compania este un pionier in ceea ce priveste mobilitatea electrica nu doar pentru ca ofera deja in intreaga lume camioane electrice, ci si pentru ca isi propune sa sprijine dezvoltarea unui ecosistem holistic ce include consultanta pentru clientii care le achizitioneaza si infrastructura.
 
In acest sens, Daimler a infiintat E-Mobility Group, care a lansat anul trecut un ecosistem ce consta din trei domenii de interes. In primul rand, este important sa se determine, impreuna cu clientul, pentru ce aplicatie si pe ce drumuri se pot folosi in prezent camioane electrice, si in acest sens Grupul ofera trei aplicatii gratuite eTruck Ready, ce pornesc de la rutele existente pentru a determina un profil realist al folosirii vehiculelor grele electrice. Al doilea punct de interes este reprezentat de incarcarea lor, si aici este important sa se analizeze depozitele logistice si ideile legate de infrastructura cea mai potrivita, inclusiv solutiile inteligente de incarcare. Iar al treilea domeniu se refera la optimizarea costului total de operare.

Daimler Trucks isi propune sa scada costurile de productie fixe si variabile din Europa cu circa 550 de milioane de euro pana la final de 2022, prin continuarea cresterii eficientei, deoarece, in ciuda eforturilor facute deja in acest sens, profitabilitatea sa nu este inca satisfacatoare. Concret, initiativa STREAM 2 vrea sa diminueze cu 300 de milioane de euro pana in 2022 costurile cu personalul, pe baza unor masuri negociate deja cu reprezentantii angajatilor din Germania. In plus, tot pana la final de 2022 costurile variabile vor fi scazute cu 250 de milioane de euro.

In acelasi timp, in centrul strategiei Daimler delegate de sustenabilitate una dintre tinte este aceea ca pana in 2022 toate fabricile sale europene sa produca fara CO2 si sa foloseasca energie din surse regenerabile.
In ceea ce priveste emisiile rezultate din operarea autovehiculelor, compania vrea ca pana in 2029 sa ofere in America de Nord, Europa si Japonia numai utilitare noi fara CO2. Ca etape intermediare, in a doua jumatate a acestui an va include in productia de serie camioane cu celule electrice si hidrogen, iar pana in 2022 portofoliu de vehicule de serie oferite pe principalele piete va include modele cu tren de rulare cu baterii electrice, astfel incat pana in 2050 transportul rutier sa se faca fara emisii de CO2.