Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Trucks si Torc Robotics, parteneri in cadrul Daimler Trucks’ Autonomous Technology Group, extind testele in care sunt implicate camioane autonome (SAE Nivel 4) pe noi drumuri publice din SUA, pentru a continua eforturile de validare a acestei tehnologii. Folosirea camioanelor autonome in conditii reale permite colectarea unor tipuri de date mai relevante decat cele rezultate din simularile realizate pe computer sau din cursele pe sosele inchise.

Testele pe drumuri publice au inceput anul trecut in sudul Virginiei, unde are sediul central Torc si unde autoritatile si-au oferit sprijinul, dar unde exista si o infrastructura bine dezvoltata si un sistem de autostrazi ce permite echipelor sa faca teste riguroase.
Grupul va continua sa testeze urmatoarea generatie de software pentru condus automat in Virginia si va adauga noi sosele, astfel incat datele colectate sa fie relevante si sa permita o operare sigura a acestor camioane, deoarece, asa cum declara dr. Peter Vaughan Schmidt, seful Grupului pentru Tehnologie Autonoma din cadrul Daimler Trucks, „siguranta este principala noastra prioritate si, extinzand testele la noi sosele din SUA, putem invata mai multe, putem lucra cu diversi parteneri si putem aplica metodele noastre avansate de testare la noi medii, ceea ce ne permite atingerea scopului legat de siguranta“.
Daimler Trucks are zeci de ani de experienta in testarea si validarea robustetii, eficientei si sigurantei vehiculelor comerciale in intreaga lume, iar cu Active Drive Assist (din dotarea Mercedes-Benz Actros si Fuso Super Great) si Detroit Assurance 5.0 cu Active Lane Assist (care echipeaza Freightliner Cascadia) compania a adus in productia de serie optiuni partial automate, dupa care in 2019 Freightliner, liderul pietei de camioane din America de Nord, a lansat modelul automat Cascadia SAE Nivelul 2.
Iar sistemul de condus autonom Asimov de la Torc a fost testat pe drumuri publice fara sa existe vreun accident. Astfel ca prin colaborarea dintre cele doua companii si combinarea experientelor lor de testare a fost dezvoltat un instrument de validare complex si protocoale de siguranta pentru condusul autonom care sunt aliniate pe deplin cu politica federala privind testarea si implementarea camioanelor automate SAE Nivel 4.

Daimler Trucks a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 40,2 miliarde de euro, fata de 38,3 miliarde de euro in 2018, si un profit operational (EBIT) de 2,5 miliarde de euro, al treilea cel mai bun din istoria companiei, desi in scadere cu 11% fata de cel din anul anterior. Aceste valori il fac pe Martin Daum, presedintele bordului Daimler Trucks AG, sa spuna ca „2019 a fost un an foarte bun pentru Daimler, un an in care ne-am adaptat la schimbarile de pe piata si am redus si continuam sa reducem costurile si luam masuri de crestere a eficientei. Cheia succesului este puterea financiara care ne permite sa investim mult in teologii moderne, pentru a obtine o trecere sustenabil la transportul viitorului, fara emisii, automat si conectat.“


Concret, investitiile anuale in tehnologiile viitorului se vor ridica la circa 1,7 miliarde de euro in 2020 si 2021.
In al treilea trimestru din 2019, compania a inceput sa-si ajusteze capacitatea de productie, din cauza scaderii vanzarilor pe pietele sale principale, America de Nord, Europa si Japonia, iar de la 2020 se asteapta ca cererea de vehicule comerciale, care a fost mare in ultimii ani, sa continue sa se normalizeze, inclusiv din cauza conditiilor economice mai degraba nefavorabile de pe pietele sale principale.