Ca parte a unui program pilot, Daimler Trucks investeste constant in digitalizarea camioanelor pe care le produce. Ca urmare, soferii sunt usurati de stresul activitatii zilnice. Chiar si procesele de lucru devin mai eficiente si mai sigure. O zona de dezvoltare in acest context este capacitatea camioanelor de a comunica autonom cu alte mecanisme si de a desfasura tranzactii, precum platile. Prin conceptul nou creat de Truck-ID digital care are un „portofel“ (Truck Wallet) asociat, Daimler Trucks a conceput cerintele corespunzatoare unui proiect pilot. In cadrul proiectului a fost realizata o plata automata la o statie de incarcare electrica.
Prin conceptul Truck-ID, identificarea vehiculului se poate face cu usurinta ca si cum ar avea un card de identificare integrat si poate furniza o semnatura specifica pentru anumite procese. Truck Wallet functioneaza ca o platforma tehnologica pentru aplicatiile ce pot accesa cardul de identificare pentru diferite procese. Truck-ID si Truck Wallet, ambele in faza de prototip, sunt stocate ca program software criptat intr-un procesor criptografic.
Exact ca un portofel real, pe Truck Wallet se poate pune numerar sau chiar carduri de carburant, toate in forma digitala. Pe langa automatizarea proceselor, Truck-ID semneaza digital toate tranzactiile realizate cu ajutorul Truck Wallet. Camionul poate controla chiar si tranzactiile de tipul „pay-per-use“.
Daimler Trucks si-a deschis luna trecuta primul centru TruckStore Romania, ce beneficiaza de un stoc de peste 260 de unitati, din care 60% poarta simbolul marcii din Stuttgart, si vine in sprijinul clientilor cu servicii mai bune ce completeaza oferta de vehicule rulate, cel mai atractiv fiind garantia TruckStore. In conditiile in care stocurile la nivel european au ajuns la cel mai mare nivel de pana acum, cresterea vanzarilor de camioane rulate in cadrul Mercedes-Benz Romania a fost peste media pietei de camioane rulate, ajungand la aproape 700 de unitati in 2018, iar pentru acest an, daca nu se intampla nimic spectaculos pe piata – cum ar fi reglementarea Pachetului Mobilitate – compania se asteapta la un total de peste 800 de vehicule.
TruckStore, platforma dedicata vanzarilor de autovehicule comerciale grele rulate, a fost lansata la finalul lui iunie, intr-un cadru festiv alaturi de clienti si o parte a presei de specialitate. De fapt, brandul german a intrat pe piata noastra ca parte a procesului de rebranding al diviziei Autocamioane Rulate din cadrul Mercedes-Benz Romania, iar sediul din Chitila, judetul Ilfov, este acum punct de vanzari si servicii TruckStore. „Cea mai mare platforma dedicata vanzarilor de camioane rulate a fost infiintata in 2001, in Germania, si cuprinde acum 28 de locatii, cea mai recenta fiind cea din Romania. Deschiderea TruckStore este un pas extrem de important nu doar pentru extinderea retelei, dar si pentru sprijinul pe care divizia de camioane rulate il aduce vanzarilor de camioane noi. Decizia de a implementa brandul TruckStore in Romania face parte din strategia Daimler Trucks, cu scopul de a sustine si de a consolida pozitia de lider a Mercedes-Benz Romania pe piata vehiculelor comerciale grele. Nu in ultimul rand, un aport semnificativ la aceasta decizie l-au avut rezultatele din ultimii ani si cresterea impresionanta a volumului de vanzari realizat de echipa departamentului de camioane rulate“, a declarat Valeriu Zaharia, Managing Director Truck & Bus Mercedes-Benz Romania.
Prin includerea Romaniei in reteaua internationala TruckStore, au mai explicat oficialii companiei, clientii au acces la un portofoliu variat de vehicule multibrand, de diverse tipuri si vechimi, de la autotractoare pana la remorci si semiremorci rulate. Cele 260 de unitati aflate in parcul auto din apropierea Bucurestiului sunt clasificate in trei categorii, in functie de raportul calitate/pret: Gold, Silver si Bronze. Cu o vechime nu mai mare de sase ani, cele mai multe vehicule sunt din categoria Silver, iar unele dintre ele beneficiaza, printre altele, inclusiv de garantia TruckStore, precum si de inspectie tehnica in conformitate cu standardele companiei. Aceasta garantie, valabila pentru grupul motopropulsor, minimizeaza riscul de pierderi in cazul avariilor neasteptate, dupa cum au mai spus aceleasi surse. Astfel, camioanele care au inclus acest beneficiu, valabil pe intreg teritoriul UE, cu o procedura de accesare simpla si lipsita de birocratie, pot accesa centrul de revendicare a garantiei, disponibil 24/24, 7/7. „Este suficient ca soferul sa se prezinte cu cardul de garantie in orice unitate de service (Mercedes-Benz sau non Mercedes-Benz). Ulterior, formalitatile sunt preluate de catre asistentii din call center, unde exista si vorbitori de limba romana. Foarte important este faptul ca nu exista limitare a rulajului in utilizarea vehiculului in tot acest timp“, a punctat Virgil Titirisca, Used Trucks Manager Mercedes-Benz Romania, care a explicat faptul ca vehiculele sunt evaluate, fiindu-le oferita garantie pe o perioada de 6, 12 sau 24 de luni. Odata cu inaugurarea sediului din Chitila, a devenit disponibila in limba romana si platforma online www.truckstore.com, prin intermediul careia stocul national de autovehicule TruckStore este actualizat in timp real. La nivel international, stocul este de peste 8.000 de unitati. Odata cu Romania, prezenta europeana a brandului TruckStore a crescut la 15 tari, in timp ce volumul de vanzari este de peste 20.000 de camioane pe an, depasind o cifra de afaceri de 600 de milioane de euro.
Oficialii Mercedes-Benz Romania au mai declarat despre noul brand ca ofera o gama larga de servicii pentru nevoile clientilor sai, de la achizitie de camioane, servicii financiare si trade-in, pana la suport pentru clientii din afara Romaniei, care pot achizitiona camioane de la TruckStore Romania, acestia beneficiind de servicii de suport, ce acopera toate procedurile si formalitatile necesare pentru export. „Volumele noastre de vanzari au crescut constant in ultimii ani, insa ne-am dorit ca ele sa fie acoperite de un standard inalt de calitate, nu numai in ceea ce priveste camionul, dar si pachetul de servicii care il insoteste. Iar conceptul TruckStore a venit ca o manusa peste dorinta noastra“, a mai spus Virgil Titirisca.
Buy-back-ul, o necesitate
Implementata inca din 2008, vanzarea de camioane rulate in cadrul Mercedes-Benz Romania s-a dezvoltat ca un centru de profit independent, dar cu din ce in ce mai multa putere in ultimii ani, sprijinind activ vanzarea de camioane noi prin procesul de trade-in. Un alt instrument care faciliteaza achizitia de camioane noi este procesul de buy-back, despre care oficialul TruckStore spune ca este un instrument obligatoriu in portofoliul oricarei companii din industrie. „Vorbim strict de vehicule cu o vechime de 3-5 ani. De obicei sunt flote mari, configuratii identice“, a explicat Virgil Titirisca. Acesta se asteapta ca in 2020 numarul vehiculelor preluate de la clienti sa fie si mai mare decat in acest an.
Trade-in pentru camioane rulate
Alimentarea stocului de rulate in cadrul Mercedes-Benz Romania se face inclusiv prin achizitii libere, dar si printr-o alta metoda prin care compania incearca sa stimuleze vanzarile: trade-in la camioane rulate. Aceasta solutie vine in intampinarea nevoilor clientilor, incercand sa minimizeze efectele crizei de soferi si a legilor tot mai aspre la nivel european. Transportatorii care aleg acum sa investeasca in flota o fac in special pentru reinnoiri, schimbandu-si camioanele vechi cu unele tot rulate, dar mai noi. „Ca reactie la acest trend al pietei, am introdus sistemul prin care vindem un camion rulat mai nou la schimb cu un camion rulat vechi. Iar aceasta strategie ne-a ajutat pentru acesti clienti, care acum reprezinta circa 20% din totalul vanzarilor de camioane rulate“, a mai afirmat directorul Used Trucks. Vehiculele achizitionate de la clienti trec printr-un proces de verificare si evaluare amanuntita, in urma caruia camioanele sunt clasificate in cele trei categorii specifice TruckStore, iar cele care nu indeplinesc standardele brandului german sunt directionate catre companiile de dezmembrari.
Peste 800 de unitati la finalul anului!
In opinia lui Virgil Titirisca, piata de camioane rulate din Romania a ajuns la circa 24.000 de unitati (50% importuri aflate la prima inmatriculare, restul fiind reinmatriculari) si merge pe un trend liniar in ultimii ani, cu o usoara crestere in acest an, sustinuta de oferta avantajoasa existenta la acest moment. Ceea ce s-a schimbat insa este cerinta clientilor, care isi doresc camioane din ce in ce mai noi. Pentru anul in curs, TruckStore Romania se asteapta la o crestere a vanzarilor de circa 20%, pana la peste 800 de unitati, avand ca obiectiv depasirea pragului de 1.000 de vehicule rulate vandute in urmatorii ani.