Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Trucks testeaza impreuna cu clientii posibilele aplicatii in care mobilitatea electrica este viabila din punct de vedere economic si posibila fara o infrastructura publica. Cel mai recent exemplu este demararea unui test practic, in primavara acestui an, cu un model eActros complet electric pe drumul B462, langa Rastatt (Baden-Württemberg), impreuna cu firma de transport Logistik Schmitt. Cu un an inainte ca traseul sa intre in functiune pentru camioanele alimentate de linii catenare, vehiculul 25 t va acoperi o distanta zilnica de aproximativ 168 km in trei schimburi de operare, in regim silentios si fara emisii. In timp ce pregatirile pentru construirea infrastructurii necesare sunt inca in desfasurare, eActros este mobil cu bateria sa electrica flexibila si care necesita doar o infrastructura minima (o statie de incarcare). In etapa urmatoare, testele comparative vor fi efectuate cu eActros cu tonaj mai mare, pe linia-proiect eWayBW, in primavara lui 2020, dupa instalarea infrastructurii de linii catenare. Planificarea, aprobarea si construirea rutei pilot, in care, intre Kuppenheim si Gernsbach-Obertsrot, vor fi electrificate trei sectiuni cu linii suspendate, va costa 17,6 milioane de euro.
 

Livrarea modelului electric companiei Logistik Schmitt a avut loc cu ocazia conferintei anuale de presa a companiei Daimler Trucks, la Muzeul Unimog din Gaggenau. Compania va opera eActros in locul unui camion diesel conventional, pentru transportul carcaselor cutiilor de viteze de transmisie. eActros va fi testat pe aproximativ 7 km intr-un sistem solicitant cu trei schimburi intre depozitul Logistik Schmitt din Ötigheim si fabrica Mercedes-Benz Gaggenau din Rastatt. Traseul zilnic al camionului de 25 t acopera aproximativ 168 km. In etapa urmatoare, testele comparative vor fi realizate cu o versiune mai grea a eActros (tractor cu semiremorca). „eActros a fost lansat pe drumurile publice in iunie 2018 si a acoperit deja peste 30.000 km. Acum, parcurgerea celor aproape 200 km fara a incarca bateria se dovedeste absolut realista, iar cheltuielile legate de instalarea unei statii de incarcare la sediul fiecarui client sunt relativ scazute, deci exista toate semnele ca suntem pe drumul cel bun. Scopul nostru este de a avea in 2021 camioane de productie in serie, fara emisii si silentioase, care functioneaza in orase la acelasi nivel economic cu vehiculele diesel“, a mai spus Stefan Buchner, director Mercedes-Benz Trucks, completat de Rainer Schmitt, Executive Partner al Logistik Schmitt: „avand in vedere noile provocari din logistica, privim in mod constant catre inovatii, mai ales daca recunoastem potentialul lor. Traseul de la Ötigheim la Rastatt este ideal pentru aceasta misiune. eActros va fi implicat in operatii dificile in trei schimburi, deci sub stres continuu. Sistemul eActros actioneaza de-a lungul rutei ca un Actros conventional cu motor diesel, model ce va fi inlocuit pe viitor. Acest test ofera astfel o oportunitate excelenta de comparare.“

Daimler nu are planuri pentru camioane catenare
In prima faza a operatiunii, Logistik Schmitt integreaza un vehicul cu cutie mobila in flota companiei. Ansamblul eActros transporta pana la 12 t si parcurge 12 curse tur-retur pe zi. Bateriile sunt incarcate in timpul incarcarii sau descarcarii vehiculului, initial utilizandu-se o statie de incarcare mobila.
Incepand cu a doua faza a proiectului, camionul de 25 t va fi inlocuit cu o versiune avansata a camionului electric cu semiremorca. Cu acesta, Logistik Schmitt va livra componente de osii de-a lungul a 14 km, de la depozitul din Ötigheim la uzina Mercedes-Benz Gaggenau, in principal prin B462, ruta care se suprapune, in cea mai mare parte, cu cea pentru proiectul de catenare (camioane conectate la reteaua de alimentare ca un troleibuz). Aceasta testare in paralel a eActros si a camioanelor catenare va avea loc timp de aproximativ un an, in ideea de a furniza date importante si constatari necesare pentru compararea ambelor concepte.
In timpul celei de-a treia faze, ansamblul camion-semiremorca va calatori pe ruta catenara 1-2 saptamani, astfel incat sa se poata face o comparatie directa si pentru a se valida cea de-a doua faza. Vehiculul eActros va transporta rulouri de hartie de la fabricile din Gernsbach-Obertsrot la depozitul logistic Fahrner din Kuppenheim (18 km), in acelasi mod cu camioanele implicate in proiectul de linii catenare.
Oficialii Daimler au tinut sa precizeze ca, in calitate de producator mondial, lucreaza la solutii orientate spre viitor, care au un potential deosebit pentru implementarea la nivel mondial. Insa, din cauza costurilor ridicate de infrastructura, si avand in vedere si dezvoltarea rapida a bateriilor si a tehnologiei celulelor de combustibil, compania nu vede in acest moment un potential in implementarea si utilizarea liniilor de alimentare a camioanelor pe acelasi model cu troleibuzele.

2018 a fost cel mai de succes an din istoria companiei Daimler Trucks, cu vanzari, venituri si castiguri (EBIT) record. Divizia de camioane si-a majorat vanzarile cu 10%, comparativ cu 2017, pana la 517.300 de vehicule. Cu o cota de 38,3 miliarde de euro, veniturile au fost, de asemenea, semnificativ mai mari decat in anul precedent (2017: 35,8 miliarde de euro). EBIT-ul diviziei a atins un alt nivel record, de 2,753 milioane de euro in 2018, in crestere cu 16% fata de anul precedent. Tendinta pozitiva a fost in principal rezultatul vanzarilor mai mari ale unitatilor in regiunea NAFTA si implementarii sistematice a solutiilor de imbunatatire a eficientei. Pana la sfarsitul lui 2018, Daimler Trucks a obtinut imbunatatiri ale castigurilor de 1,4 miliarde de euro, care vor fi pe deplin eficiente in 2019.

Daimler Trucks este optimist, dar prudent, pentru 2019, anticipand o usoara crestere a vanzarilor – presupunand aceleasi conditii globale favorabile ale pietei – si are scopul de a obtine o rentabilitate a vanzarilor de 7-9% in anul fiscal actual. „In 2018 am profitat de avantul de pe pietele cheie si am obtinut noi maxime ale numarului de unitati vandute, ale veniturilor si castigurilor. Rezultatele din 2018 dovedesc faptul ca avem produsele si serviciile potrivite pentru cele mai diverse piete si regiuni. Clientii nostri misca lumea, iar sarcina noastra va fi sa le oferim cel mai bun sprijin posibil“, a ­declarat Martin Daum, membru al consiliului de administratie al Daimler AG, responsabil pentru Trucks & Buses.
Daimler Trucks este bine pozitionat in 2019 pe cele mai importante piete si regiuni din intreaga lume. In America de Nord, liderul necontestat este pe punctul de a lansa noul Freightliner Cascadia – primul camion produs in serie care poate fi condus partial automatizat in SUA. In Brazilia, Mercedes-Benz do Brasil este din nou lider si beneficiaza de o piata in revenire. Mercedes-Benz isi va consolida pozitia de lider si in Europa, prin lansarea noului Actros in iunie 2019. Cu BharatBenz, Daimler India Commercial Vehicles este singurul producator global care are succes pe piata indiana. De la inceputul productiei (2012), Daimler India a livrat peste 100.000 de camioane de la uzina din Chennai, fiecare al cincilea vehicul fiind livrat catre una din cele circa 50 de piete de export. Cu aproximativ 22.500 de unitati vandute anul trecut, India a fost una dintre cele cinci piete cele mai importante pentru Daimler Trucks. Daimler Trucks Asia isi va deschide noul centru de design la FUSO, in Tokyo, in martie 2019. Ca si marcile surori (Mercedes-Benz si Freightliner), FUSO Super Great va putea fi condus in mod partial automatizat (nivelul 2) incepand cu noiembrie. In China, cea mai mare piata de camioane din lume, Daimler Trucks si partenerul Foton au vandut anul trecut peste 100.000 de camioane fabricate local.