Schenker a avut în 2023 în România o pierdere de 29.343.390 de euro, acesta fiind singura pierdere înregistrată de companie în ultimii ani. Urmează în clasamentul pierderilor pe 2023 pe care le-au avut firmele de logistică din țara noastră Raben, liderul din 2022, cu o pierdere mai mică decât în anul anterior (1,52, față de 2,15 milioane de euro). Însă în cazul acestei companii vorbim de pierderi și în 2019-2021. Raben și-a crescut constant cifra de afaceri în cei șase ani de prezență pe piața din România, datorită creșterii numărului de centre de cross dock și a volumelor – cu circa 40%/an – dar profit încă nu a obținut, deoarece e greu de colectat în țara noastră mărfuri pentru export. Însă compania, care se axează preponderent pe transport de grupaje și vrea să dezvolte și Contract Logistics, estimează că va ajunge în curând, într-un an-doi, la profit. Fiind însă vorba despre un operator relativ nou pe piața noastră, se află în plină dezvoltare și nu a fost afectat de scăderile de volume pe care le au mulți dintre competitori.
Rohlig Suus Logistics este a treia, cu pierdere de 624.646 de euro, iar în 2022 a fost a 13-a, Mateo Tour este a patra, iar în 2022 a fost a noua, Romfracht este a cincea și nu a avut pierderi în niciun alt an din 2019 încoace, iar Ekol este a șasea, după ce în 2022, cu o pierdere mai mare, fusese a șaptea. Urmează patru firme care în 2020-2022 au fost pe plus: GP Intermodal, Sovtrans, DHL și Daio Logistik Line.
Alte 10 firme au avut pierderi de peste 100.000 de euro, alte 16 de peste 10.000 de euro, și alte patru, pierderi mai mici.
Ocupanta locului al treilea după pierderile din 2022, Haemmerling Group Logistic, a avut o pierdere mult mai mică în 2023 (134.915 euro, față de 1.135.205), deci nu mai este printre „fruntașe“, și la fel Nordic Logistic, pe locul al șaselea în 2022, cu 782.138 de euro, și în afara clasamentului în 2023, când pierderea a fost de 150.064 de euro, Englmayer, care a fost a opta în 2022, dar în 2023 a avut profit de 150.666 de euro, FM, care în 2022 a fost a 11-a, iar în 2023 a avut profit de 116.438 de euro, PG Complex Invest, a 12-a în 2022, dar cu profit de 332.797 de euro în 2023, Kami Europa, a 14-a în 2022 și cu profit de 290.992 de euro în 2023, și ILR Logistica, pe locul al 15-lea în 2022 și cu profit de 39.330 de euro în 2023.
Sursă foto: DB Schenker
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit