Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a șaptea a raliului Dakar 2022, cu plecare de la Riyadh și sosire la Al Dawadimi, a măsurat 299 km de legătură și 402 km de cursă specială și i-a adus lui Anton Shibalov (Kamaz) prima victorie din acest an, urmat la 1’37” de Eduard Nikolaev (Kamaz) și la 4’25” de Martin Van Dern Brink (IVECO), unul dintre puținii piloți în afara celor de la Kamaz care au reușit să urce pe podium în etapele de până acum. În clasamentul general continuă să conducă Dmitry Sotnikov (Kamaz, care în etapa a șaptea a fost al cincilea, la 6’52” de lider), urmat de Nikolaev, la 5’14”, și de Shibalov, la 31’25”. Alți patru piloți au ajuns la mai puțin de două ore de lider, iar următorul deja este la mai mult de trei ore.

Camioanele Kamaz nu au avut nevoie de intervenții tehnice majore în ziua de pauză, ci doar de verificare și de înlocuirea unor consumabile.

În etapa a șaptea – a cărei lungime totală de 701 km o face a cincea din raliul din acest an, și a cărei specială de 402 km este cea mai lungă din a doua etapă a raliului și a treia din întreaga competiție – concurenții s-au îndreptat spre vestul Arabiei Saudite. Încă din primii 10 km, ei au dat de pietre mici și ascuțite sau mari, existând deci riscul de înțepare a anvelopelor. După care s-a ajuns pe o porțiune de peste 100 km de dune de nisip, în care unele vehicule au rămas blocate, inclusiv cel al lui Janus Van Kasteren, al patrulea în clasamentul general după prima jumătate a Dakar 2022, al cărui camion s-a răsturnat și a fost nevoie de ajutorul unui coleg de echipă pentru a-l repune pe poziție după 20 de minute. După porțiunea cu dune concurenții au mers 60 km pe asfalt și și-au mai tras sufletul, apoi au ajuns pe un platou cu secțiuni înguste și suprafețe cu pietre, unde au putut accelera din nou. Dar nu toți au reușit să atingă viteza maximă, din cauză că nisipul fin îi împiedica pe cei aflați mai în spate să facă depășiri. Și numai pe ultimii 100 km ai etapei speciale a început din nou o porțiune cu nisip și dune și apoi s-a ajuns într-o vale cu numeroase albii secate de râuri), unde au avut din nou ocazia să-și demonstreze abilitățile.

Unele echipaje, inclusiv cele ale lui Sotnikov și Nikolaev, nu au reușit să ia din prima punctele de control, iar Karginov a pierdut și el timp la un moment dat căutând direcția corectă. Nikolaev avea să declare, la finalul cursei, că a fost cea mai dificilă etapă din acest an, inclusiv din punct de vedere psihologic, din cauza navigației. Și cine s-a putut orientat cel mai repede a ajuns primul.

După etapa a șaptea, cinci camioane IVECO erau în Top 10.

Etapa a opta se desfășoară de la Al-Dawadimi la Wadi al-Dawasir.

Etapa a șasea a Dakar 2022, tot cu plecare de la Riyadh și întoarcere la Riyadh, ca și a cincea, a avut 216 km de legătură și 408 km de cursă specială. Andrey Karginov (Kamaz) a obținut o nouă victorie, la 9″ de Dmitry Sotnikov (Kamaz) și la 45″ de Eduard Nikolaev (Kamaz). Astfel, după șase etape, înainte de ziua de pauză, Sotnikov continua să fie primul în clasamentul general, urmat la 10’29” de Nikolaev și la 38’17” de Anton Shibalov. Aceștia sunt, de altfel, singurii piloți aflați la mai puțin de o oră distanță de lider, alți patru fiind la mai puțin de două ore și alți doi la mai puțin de trei ore.

Etapa a șasea a fost oprită înainte la primul punct de neutralizare, din cauza ploii care căzuse recent și făcuse foarte dificile condițiile de drum, astfel că rezultatele s-au bazat pe timpul obținut după 101 km. Prima ei parte a fost o provocare pentru navigatorii de la categoriile autoturisme și camioane, după 72 km echipajele au dat de o porțiune de legătură de mare viteză și după o treime de distanță au întâlnit o suprafață cu pietre, prin canioane. Pe ultimii 40 km, organizatorii i-au purtat pe concurenți printre dune cu nivel de dificultate unu și doi, iar cei experimentați au avut aici ocazia de a câștiga minutele pe care le-au pierdut anterior și de a schimba situația în favoarea lor.

Karginov a declarat, la finalul etapei, că greul a căzut pe navigatori și că, mai ales fiind primul în cursă, a fost mai dificil pentru el. Pentru următorii a fost mai simplu, deoarece au văzut urmele primilor și s-au ghidat după ele. Rusul a încercat să meargă cât mai repede, deși nimeni nu știa ce îl așteaptă în găurile și canalele cu noroi: dacă erau pietre sau nu. Totuși, el nu a avut niciun incident până aproape de linia de final, când a pierdut 30 de secunde căutând direcția bună – ceea ce, totuși, nu a fost o pierdere mare. Echipajele au întâlnit pe drum și cămile, ceea ce putea fi periculos, dar au căutat să conducă la distanță cât mai mare de ele. Datorită acestei victorii, Karginov a redus mult decalajul din clasamentul general față de Janus van Kasteren (la volanul IVECO), acesta pierzând mai mult de o oră față de Sotnikov.

Nici Nikolaev nu a avut probleme majore, doar o anvelopă înțepată ușor undeva la km 100, pe care nici nu a fost nevoie să o schimbe, dar Anton Shibalov (Kamaz) a trebuit să înlocuiască două pneuri.

Faptul că 18 echipaje erau, după 157 km, la distanță de 11’30” de lider, arată cât de strânsă a fost această etapă și cât de mult costă la Dakar orice greșeală.

Etapa a șasea a fost urmată de o zi de odihnă, raliul ajungând, astfel, la jumătatea sa.