Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Raliul Dakar, cel mai dur maraton din lume, a fost întotdeauna un laborator deosebit de solicitant pentru constructorii care doresc să inoveze. Ca o progresie naturală și pentru a îndeplini tendințele actuale, raliul anual acționează ca un banc de testare excepțional pentru vehiculele hibride și electrice. În viitor, este probabil ca acestea să fie în centrul competiției la nivel înalt odată ce categorii distincte speciale au apărut în disciplină.

În urmă cu trei ani, pionierii echipei Acciona au completat Dakar cu un vehicul 100% electric. Deși au terminat pe ultimul loc în clasamentul general (60), echipajul argentinian al Ariel Jatón și Tito Rolón au reușit să ajungă la Buenos Aires după 9.000 km de drumuri și piste, părând să inspire pe drum alți pretendenți pentru o aventură electrică. Deși nu au reunit încă toate ingredientele tehnice pentru a lua o înclinație completă la competiția în cursă, două proiecte în desfășurare au fost prezentate la Dakar 2020 în Arabia Saudită. Echipa Spark Racing Technologies s-a aflat la Jeddah pentru a-și prezenta prima versiune a unui E-SUV numit Extreme-E Odyssey 21, care probabil va disputa competiții de raliuri pe termen mediu. În mod similar, o bicicletă electrică pregătită de atelierele specialiștilor în electricitate Tacita își propune să intre în Dakar 2021. Ambele proiecte au fost invitate să desfășoare demonstrații, la începutul raliului din ianuarie la marele premiu Qiddiya pentru finalul competiției pe 17 ianuarie.

Între timp, Gert Huzink’s se afla la volanul unui camion de curse Renault hibrid (numărul 507) pregătit de echipa sa Riwald, o firmă olandeză specializată în reciclarea deșeurilor și a materialelor. Echipa are ambiții de a pune unul dintre camioanele sale pe podiumul categoriei în următorii trei ani!

Raliul Dakar 2021 s-a încheiat cu etapa a 12-a, de la Yanbu la Jeddah, de 452 km, în care Martin Macik (IVECO) a obținut a treia sa victorie din acest an, fără ca asta să-l ajute însă să urce pe podium în clasamentul general, deoarece diferențele față de următorii clasați au fost infime: 4″ față de Dmitry Sotnikov (Kamaz), 1’00” față de Anton Shibalov (Kamaz), 4’28” față de Aliaksei Vishneuski (MAZ) și 4’46” față de Airat Mardeev (Kamaz). Astfel, învingător la Dakar 2021, pentru prima dată în cariera sa și pentru a 18-a oară pentru producătorul rus de camioane, este Sotnikov, care a condus încă de la prima etapă, fără ca poziția să-i pară vreodată amenințată până la final. Shibalov a fost al doilea (pentru a doua oară în carieră), la 41’38”, Mardeev al treilea, la 1H16’35”, iar Macik al patrulea, la 1H47’51”.

Imediat după startul etapei a 12-a, pe un platou cu nisip, au urmat dune cu nivel de dificultate doi și trei, adică un test serios pentru toți competitorii. A doua jumătate a traseului le-a permis navigatorilor să-și demonstreze abilitățile, din cauză că urmele de pe sol erau foarte greu de observat pe suprafețele cu pietre sau pietriș.

Kamaz a ocupat ultima dată primele trei locuri ale podiumului la ediția din 2015 și se mândrește cu faptul că și al patrulea echipaj a terminat raliului, Andrey Karginov fiind al șaptelea în clasamentul general.