Pe 10 ianuarie a avut loc etapa a șaptea a raliului Dakar, de la Ha’il la Sakaka, de 737 km, din care 471 km de secțiune specială. Victoria i-a revenit și de această dată lui Dmitry Sotnikov (Kamaz), la 3’23” de Airat Mardeev (Kamaz) și la 8’22” de Anton Shibalov, iar în clasamentul general cei trei continuă să se afle pe podium, dar în ordinea Sotnikov, Shibalov, la 45’56”, și Mardeev, la 1H05’06”.
După jumătatea raliului numărul concurenților scăzuse cu mai mult de un sfert. Etapa a șaptea a fost parte a maratonului din 2021, adică două etape la rând, de aproape 1.500 km în total, din care 830 km de cursă specială, între care mecanicii nu au fost prezenți lângă camioane, ci, în caz de daune, piloții trebuia să le rezolve singuri. Traseul etapei a șaptea a fost constituit 50% din nisip și dune – ude după ploaia de dimineață, ceea ce a dus la creșterea consumului de carburant chiar până la 200 l/100 km, mai ales spre finalul zilei – mărginite de munți, și s-a îndreptat spre cel mai nordic punct ce urma să fie atins în acest an, Sakaka City. Platourile cu nisip au permis o viteză de 140 km/h, dar apoi piloții au ajuns într-o albie secată de râu și pe teren mai dur, iar media a scăzut considerabil, mai ales că existau porțiuni unde era ușor să te rătăcești, și în a doua treime a traseului, pe dune, vehiculele puteau să rămână blocate sau chiar să se răstoarne.
Datorită clasării pe podium în etapa anterioară, piloții ruși Mardeev, Sotnikov și Shibalov au pornit la două minute unul de altul și la toate punctele de control primele trei camioane au fost Kamaz.
Luni, 11 ianuarie, se desfășoară a doua etapă a maratonului și a opta de la Dakar 2021, de la Sakaka la Neom, cu o lungime totală de 709 km, din care 375 km de cursă specială.
Pe 8 ianuarie s-a desfășurat etapa a șasea a raliului Dakar, de la Al Qaisumah la Ha’il, de 618 km, din care 448 km de cursă specială.
Victoria i-a revenit, pentru prima dată în acest an, lui Airat Mardeev (Kamaz), la 1’08” de Dmitry Sotnikov (Kamaz) și la 4’49” de Anton Shibalov (Kamaz). Martin Macik (IVECO), al treilea în clasamentul general după cinci etape, a ajuns al șaptelea, la 12’30” de lider, cedându-i astfel locul pe podium lui Mardeev. În rest, în clasamentul general continuă să conducă Sotnikov (Kamaz), la 37’34” de Shibalov și la 1H01’43” de Mardeev. Deci o etapă cu un podium integral Kamaz, la finalul căreia clasamentul general are în frunte trei echipaje Kamaz. Siarhei Viaxovich (MAZ), medaliatul cu bronz la Dakar 2020, a părăsit competiția după ce a petrecut aproape o zi în deșert încercând să repare cutia de viteze.
După o etapă, a cincea, dură pentru concurenți, în care navigația a fost loterie pură, nici a șasea zi nu a fost cu nimic mai ușoară. Vreme s-a schimbat pe măsură ce competiția se apropia de nordul Peninsulei Arabia, noaptea temperaturile scăzând până la 8-10 grade Celsius sau uneori chiar sub 0, ceea ce diminuează mult confortul piloților, câtă vreme aceștia dorm în corturi. Pentru că mulți dintre ei au sosit foarte târziu în etapa a cincea, organizatorii au decis să scurteze următoarea zi de concurs, decizie salutată mai ales de motocicliști, care în condițiile unei curse pe traseul inițial, foarte dificil și mai lung, ar fi riscat să petreacă noaptea în deșert.
90% din etapa a șasea a fost reprezentată de dune și porțiuni cu nisip și, cu cât se apropiau echipajele de Hail, cu atât erau mai înalți munții de nisip, atingând nivelul al treilea de dificultate. Dar pentru piloții Kamaz astfel de condiții sunt familiare, ceea ce s-a văzut în rezultatul de la finalul zilei. Până la jumătatea traseului doar 10 camioane erau la mai puțin de 10 minute de echipajele Kamaz, și cu cât se apropiau de destinație cu atât era mai greu de menținut ritmul. A doua parte a cursei speciale a fost mai calmă și rușii nu au făcut decât să-și păstreze avansul obținut deja.
Pe 9 ianuarie este zi de odihnă la Dakar, iar pe 10 ianuarie urmează etapa a șaptea, de la Ha’il la Sakaka, de 737 km, din care 471 km de secțiune specială.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit