A doua etapă a raliului Dakar s-a desfășurat pe 4 ianuarie, de la Bisha la Wadi Ad-Dawasir, pe un traseu cu o lungime totală de 685 km, din care 457 km de secțiune specială. Victoria i-a revenit, ca și în prima zi, lui Dmitry Sotnikov (Kamaz), care a trecut primul prin toate cele 10 puncte intermediare de control, pierzând ceva timp doar în încercarea de a urca o dună, la 3 km de start. El a fost urmat la 4’17” de Airat Mardeev (Kamaz) și la 6’30” de Siarhei Viazovich (MAZ), acesta din urmă având, ca și coechipierul său Aliaksei Vishneuski, probleme cu GPS-ul imediat după start. În consecință, Sotnikov conduce și în clasamentul general după două zile de raliu, la 17’14” de Viazovich și la 22’03” de Anton Shibalov (Kamaz), care în etapa a doua a fost al șaselea, la 14’14” de lider, după mai multe încercări de a trece o dună de înălțime medie și după ce a fost ajutat de cehul Martin Soltis (Buggyra) să revină pe traseu. Învingătorul din 2020, Andrey Karginov (Kamaz) a avut un start excelent, dar a avut din nou probleme tehnice: sistemul de umflare a roților spate s-a defectat, ceea ce nu s-a mai întâmplat niciodată cu noua generație de camioane Kamaz, așa cum declară reprezentanții echipei ruse, și ambele roți spate au explodat pe rând, ceea ce l-a lăsat fără roată de rezervă și l-a făcut să meargă cât se poate de prudent pe ultima porțiune. Ocupanții locurilor 2-9 erau după două etape la mai puțin de o oră de Sotnikov, iar de la locul al zecelea decalajul deja era mai mare de o oră.
Etapa a doua le-a adus concurenților un traseu cunoscut din 2020, prin Peninsula Arabia, cu primele dune întâlnite anul acesta și cu văi și platouri nisipoase, unde a fost nevoie nu doar de abilități deosebite de condus, ci și de experiența navigatorilor în a găsi drumul corect până la punctele de control. O secțiune de dune de 30 km, în prima treime a traseului, urmată de albiile secate de râuri de la jumătatea distanței, au limitat motoarele puternice, iar viteza a putut crește doar în a doua parte a traseului, unde au început pistele de nisip din canioane imense, formate din munți de piatră neagră.
Pe 5 ianuarie are loc etapa a treia, cu plecare și sosire la Wadi Ad-Dawasir, pe un traseul de 630 km, din care 403 km de cursă specială, în care, datorită traseului nisipos, sunt avantajați piloții rapizi.
Prima etapă a raliului Dakar s-a desfășurat pe 3 ianuarie, de la Jeddah la Bisha, pe un traseu total de 622 km, din care 277 km de secțiune specială – aproape toată pe suprafețe de pietriș care impuneau o atenție sporită pentru a menține anvelopele intacte – și 345 km de legătură. A fost o etapă în care din cauza nisipului, depășirile erau foarte dificile.
Încă de la primul punct de control Anton Shibalov (Kamaz) a avut cel mai bun timp, la peste un minut în fața principalilor săi urmăritori, însă a avut nevoie de circa 10 minute pentru a înlocui o anvelopă înțepată de o piatră mare pe care nu au văzut-o la timp și a mai pierdut alte cinci minute până a reușit să ajungă pe traseul corect.
Pilotul Kamaz care a preluat conducerea în acest moment a fost Airat Mardeev, dar din cauza unei probleme de navigație în a doua jumătate a cursei acesta a pierdut circa 25 de minute și ajuns la final abia al 10-lea.
Victoria în prima etapă a fost obținută totuși de un pilot Kamaz, Dmitry Sotnikov, care a avut un parcurs constant bun și a fost mereu în spatele colegilor săi ce au ocupat temporar poziția de lider. Locul al doilea a fost ocupat de Ales Loprais (din echipa Praga), la 7’56” de lider, iar Anton Shibalov a fost al treilea, la 8’7″ de lider. Învingătorul din etapa-prolog, Siarhei Viazovich (MAZ), a fost al patrulea, Martin Macik (Iveco), al cincilea, iar al șaselea a fost cilianul Ignasio Casale, care a trecut de la categoria ATV la camioane în 2021. Peste jumătate din cele 44 de echipaje înscrise în competiția camioanelor au avut de furcă în această etapă din cauza pietrelor și au ajuns la peste o oră și jumătate în spatele liderului. Printre cei care au avut probleme mari se numără și învingătorul din 2020 de la Dakar, Andrey Karginov (Kamaz), al cărui radiator s-a defectat la km 121, la impactul cu o piatră, fiind nevoie de circa 80 de minute pentru reparație.
Pe 4 ianuarie se desfășoară etapa a doua, de la Bisha la Wadi Ad-Dawasir, cu o lungime totală de 685 km, din care 457 km de secțiune specială.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit