Etapa a 11-a a raliului Dakar s-a desfășurat între Shaybah și Empty Quarter Marathon, pe un traseu total de 427 km, din care 274 km de cursă specială și 153 km de legătură. A fost ziua mult așteptată a plonjării în Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume) și a apropierii de tabăra pregătită pentru etapa maraton, în care se știe că piloții nu au lângă ele echipele de asistență și sunt nevoiți să rezolve singuri orice problemă tehnică ar avea. Prin dunele și chott-urile gigantice din această etapă, concurenții au avut ocazia să atingă limitele maxime autorizate de viteză de 170 km/h pentru autovehicule și 160n km/h pentru motociclete.
În întrecerea camioanelor, victoria i-a revenit lui Martin van den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco), la 18’08” de Martin Macik (MM Technology) și la 18’18” de Pascal de Baar (Riwald Dakar Team). Iar liderul clasamentului general după 10 etape, Janus van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco) a fost la și la 21’29” de învingător.
În urma acestor rezultate, în clasamentul general conduce în continuare Janus van Kasteren, la diferență infimă, de 1’12”, de Martin van den Brink și la 47’46” de Martin Macik. Iar al patrulea clasat, Jaroslav Valtr, este deja la peste două ore și jumătate de lider.
Etapa a zecea a raliului Dakar s-a desfășurat între Haradh și Shaybah, pe un traseu cu lungime totală de 624 km, din care 114 km de cursă specială și 510 km de legătură, dominat din nou de dunele din Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume), unde piloții petrec anul acesta patru zile.
În competiția camioanelor, învingător în etapa a zecea a fost, pentru prima dată de când concurează la camioane, Pascal de Baar (Riwald Dakar Team), fost motociclist, la 22 de secunde de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 1’12” de Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco).
Liderul clasamentului general, Ales Loprais, s-a retras din competiție în urma unui accident care a dus la moartea unui spectator italian, astfel că acum pe primul loc este Janus van Kasteren, urmat la 22’41” de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 51’07” de Martin Macik (MM Technology). Începând de la locul al patrulea distanța față de lider este de peste două ore, deci în absența unui incident spectaculos – care nu este exclus la Dakar, după cum s-a văzut în etapa a zecea chiar în cazul liderului – podiumul pare deja conturat pe măsură ce ne apropiem de finalul Dakar 2023.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit