Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a cincea a raliului Dakar, tot o buclă având plecarea la Ha’il și întoarcerea în aceeași localitate, ca și etapa a patra, a totalizat 545,04 km, din care 373 km de cursă specială, de data aceasta la sud de oraș, pe un traseu acoperit 100% de nisip, care pe mari porțiuni off-road a pus din nou la încercare navigatorii, mai ales când trebuiau să aleagă direcția și solul era dificil din cauza ploilor recente.

În cursa camioanelor, Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga) a obținut a doua sa victorie din acest an, la 16 secunde de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 3’24” de Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco). Astfel, cehul Loprais rămâne liderul clasamentului general, la 15’22” de Martin Vandenbrink și la 51’58” de Janus Van Kasteren.

Etapa a patra a raliului Dakar, o buclă având plecarea la Ha’il și întoarcerea în aceeași localitate, a totalizat 574,01 km, din care 425 km de cursă specială, și s-a desfășurat la altitudine mare, care nu a scăzut niciodată sub 800 m, și uneori a urcat până la 1.300 m. Vremea a fost rece, iar ploaia din ziua precedentă a schimbat semnificativ natura terenului, dar nu și frumusețea canioanelor și platourilor de pe traseul special. Și de această dată navigarea a fost una dintre provocări, ca și dunele numeroase.

În cursa pentru camioane, Martin Macik (MM Technology) a obținut a treia victorie de la această ediție, la 8’50” de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 9’22” de liderul clasamentului general după trei etape, Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), care își menține această poziție. El este urmat de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco), la 15’06”, și de Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra ZM Racing), la 34’09”, în timp ce Martin Macik, aflat la a noua participare ca pilot la Dakar, urcă un loc, până pe al patrulea, fiind încă în urmă din cauza probleme de frânare din etapa a doua.

O consolare pentru el ar putea fi aceea că și liderul clasamentului provizoriu, Ales Loprais, este tot ceh, această țară având o tradiție frumoasă la acest raliu, cu 35 de etape câștigate de-a lungul timpului, dintre care 16 de către Karel Loprais, care a obținut și șase titluri.