Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La Dakar 2023, care va începe pe 31 decembrie în deșerturile saudite, titlul la categoria camioane va fi disputat de 56 de echipaje, printre care de această dată nu se vor număra piloții ruși de la Kamaz, care la ediția anterioară au ocupat primele patru locuri în clasamentul general.

Competiția este deci deschisă, printre favoriți numărându-se echipajele olandeze (în frunte cu Janus van Kasteren, liderul echipei De Rooy, care s-a clasat pe locul al 6-lea în 2021 și al 5-lea în 2022, cu învingătorul de la W2RC, Kees Koolen, și cu Martin Van den Brink și fiul său Mitchel) și cehe (mai ales Martin Macik și Ales Loprais).

La prima vedere, cred organizatorii, cel mai convingător concurent ar fi Martin Macik, clasat de patru ori în primele șapte locuri la ultimele cinci ediții (locul 4 în 2021), care va pilota noul Iveco dezvoltat în atelierele sale.

Janus van Kasteren a fost al cincilea, Vick Versteijnen, al optulea, iar Mitchel van den Brink, cu cel mai rapid camion de asistență, a fost al zecelea. Ei au concurat la volanul a două IVECO Powerstar și al unui IVECO Trakker care au dovedit încă o dată performanțele deosebite și fiabilitate modelelor producătorului italian.

În ultima etapă a raliului din acest an, de la Bisha la Jeddah, care a avut 680 km în total, din care 164 km de cursă specială, Vick Versteijnen, conducând un Powerstar, a fost cel mai rapid pilot al echipei și a ocupat locul al șaselea. Janus van Kasteren a jucat un rol tactic, deschizând drumul pentru el, astfel încât să fie mai puțin afectat de nisip, apoi s-a concentrat asupra terminării cursei și și-a asigurat locul al cincilea în clasamentul general. Iar Mitchel van den Brink a avut o performanță foarte bună conducând camionul de asistență și a depășit așteptările inițiale, intrând și el în Top 10.