Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a noua a raliului Dakar, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, a avut 204 km de legătură și 287 km de cursă specială și i-a adus lui Eduard Nikolaev (Kamaz) a doua victorie din acest an, la 2’34” de Dmitry Sotnikov (Kamaz) și la 2’37” de Martin Macik (Big Shock Racing). Rezultatele strânse din această zi nu au dus la schimbări în partea superioară a clasamentului general, unde Sotnikov este în continuare primul, la 8’51” de Nikolaev și la 41’18” de Anton Shibalov (Kamaz). Alți doi piloți, Ales Loprais (Praga) și Andrey Karginov (Kamaz) sunt la mai puțin de două ore de lider și alți doi la mai puțin de trei ore, după care decalajul depășește patru ore.

Traseul acestei etape a fost împărțit în trei: 53% pe nisip, 33% pe pietriș și 14% prin dune mai mici decât în etapa anterioară și cu dificultate redusă. Prima jumătate a distanței a fost pe un platou vast și a condus caravana prin nisip, apoi prin văi și canioane cu treceri înguste, unde poziția vehiculelor trebuia ajustată la centimetru. Primele dune serioase au apărut după 140 km și au lăsat loc imediat unei porțiuni de 50 km unde navigația a fost dificilă din cauza numeroaselor văi și albii secate de râuri. Între km 200 și 220 au urmat alte dune dificile, după care echipajele au putut accelera pe porțiunea cu nisip din vale. O dificultate în plus a fost reprezentată de vântul puternic, care în unele locuri a șters toate urmele de pe nisip.

Învingătorul a fost decis abia la final, până atunci pozițiile piloților în clasament schimbându-se mereu. Andrey Karginov (Kamaz) a trebuit să oprească la jumătatea distanței, când era lider, pentru a înlocui o anvelopă înțepată, și a pierdut cinci minute, drept pentru care a ajuns pe locul al 13-lea, deoarece intervalul dintre piloți era foarte mic: la km 160 primele 16 echipaje erau separate de 10 minute. Janus Van Kasteren (echipa Gerard de Rooy) a fost, cu 80 km înainte de final, la mai puțin de un minut în spatele liderului, dar a pierdut 15 minute printre dune, căutând un punct de control, și nu numai că nu a câștigat, dar chiar a avut doar al 15-lea rezultat al zilei.

Cehul Martin Macik (Big Shock Racing), care a avut în 2021 cel mai bun an al carierei sale la Dakar, cu trei victorii de etapă și locul patru în clasamentul general, nu a mers la fel de bine în 2022, dar în etapa a noua a atacat puternic echipajele Kamaz și a fost în final al treilea. Etapa a zecea, de la Wadi ad-Dawasir la Bisha, are 375 km de cursă specială și un total de 759 km.

Etapa a opta a raliului Dakar din acest an s-a desfășurat pe ruta Al-Dawadimi-Wadi al-Dawasir, incluzând 435 km de legătură și 395 km de cursă specială (unul dintre cele mai lungi trasee din 2022), și i-a adus liderului clasamentului general, Dmitry Sotnikov (Kamaz) o nouă victorie, la 3’11” de Andrey Karginov (Kamaz) și la 6’11” de Eduard Nikolaev (Kamaz). Acesta din urmă continuă să fie al doilea în clasamentul general, la 11’25” în urma liderului, ei fiind urmați de Anton Shibalov (Kamaz), la 40’23” de lider. Ales Loprais (Praga) este singurul pilot care rupe rândurile rușilor, fiind al patrulea, la 1:29:27 de Sotnikov, iar Karginov este al cincilea, la 1:41:01. Încă doi piloți se află la distanță mai mică de trei ore de lider și încă unul la mai puțin de patru ore.

Relieful etapei a opta a fost foarte divers, incluzând o porțiune de nisip cu o trecere prin dune mici, drumuri înguste cu o mulțime de pietre și pietriș umed și apoi dune cu nivel de dificultate 2 și 3, unde o greșeală la apăsarea pedalei de accelerație sau de frână putea duce la blocare în nisip. Și navigația a fost complicată din cauza numeroaselor urme de pe nisip și din cauza schimbărilor frecvente de decor. Numeroase echipaje au primit penalizări mari, uneori de ordinul orelor, pentru că nu au trecut prin toate punctele de control, și numai 29 de camioane din 52 au ajuns la destinație într-un timp rezonabil – ceilalți au întârziat enorm.

Piloții Kamaz însă au mers constant bine, deși fiecare a avut câte un mic impediment. Shibalov nu a fost lăsat de o mașină să depășească, astfel că a trebuit să încetinească, pierzând timp mai ales când mașina nu a putut trece din prima o dună și camionul a trebuit să se învârtă în spatele ei. Nikolaev a avut probleme tehnice cu mecanismul de direcție încă din prima jumătate a cursei, iar pentru a încheia ziua în siguranță a decis să nu-și asume niciun risc și să meargă încet, decizie care s-a dovedit corectă. Iar Sotnikov nu a reușit nici el să treacă din prima de o dună de nivelul trei, cu nisip mult mai uscat și mai moale decât cel din etapa anterioară.

Etapa a noua, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, are 204 km de legătură și 287 km den cursă specială.

Etapa a noua, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, are 204 km de legătură și 287 km den cursă specială.