Copenhaga, Danemarca – Compania A.P. Moller – Maersk (Maersk) a comandat șase nave container de dimensiuni medii – toate având motoare cu combustibil dublu, capabile să funcționeze cu metanol verde.
Navele au o capacitate de 9.000 TEU (containere standard) și vor fi construite de Yangzijiang Shipbuilding Group în China, urmând a fi livrate în perioada 2026-2027.
Maersk își continuă angajamentul de a comanda numai nave noi, care pot utiliza combustibili verzi.
Prima navă de containere cu metanol a fost comandată de Maersk în 2021, iar după doar doi ani, portofoliul global de comenzi se ridică la peste 100 de nave cu metanol
În prezent, prin comandarea a încă șase nave, Maersk are în comandă 25 de nave echipate cu metanol.
Navele vor avea motoare cu combustibil dublu, capabile să funcționeze atât cu metanol, cât și cu păcură. De asemenea, vor înlocui navele existente din flota Maersk și vor contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Se estimează că noile nave vor reduce emisiile anuale de CO₂ ale Maersk cu aproximativ 450.000 de tone pe an, atunci când vor funcționa cu metanol verde.
Obiectivul companiei este de a ajunge neutri în emisii de carbon până în 2040. Totodată, Maersk intenționează să contribuie în lupta împotriva schimbărilor climatice și să reducă impactul asupra mediului înconjurător.
Problema transportatorilor străini care continuă să ignore amenzile pentru parcarea neregulamentară în Danemarca a devenit din nou actuală după ce au fost publicate date noi referitoare la biletele neplătite.
Potrivit informațiilor furnizate de Mobility Watch, ministrul Transporturilor, Thomas Danielsen, a primit noi informații de la Agenția de Transport din Danemarca privind amenzile neplătite. Datele arată că din cele 11.116 cazuri în care vehiculele străine au fost amendate pentru încălcări legate de parcarea neregulamentară între 1 ianuarie 2019 și 2 mai 2023, 7.115 nu au fost încă plătite. Acest lucru înseamnă că 64% din amenzile pentru un interval de aproape 3 ani și jumătate se încadrează în această categorie.
Amenzile neplătite se ridică la o sumă de peste 14,5 milioane de coroane daneze, sau aproximativ 1,94 milioane de euro. Danielsen a cerut luarea măsurilor necesare pentru recuperarea acestor bani.
„Aceasta nu poate să se întâmple în altă parte și această situație este criticabilă în orice sens. De aceea am convocat toate partidele din Parlamentul danez pentru a prezenta unele propuneri referitoare la ce putem face pentru a sancționa încălcările”, a declarat ministrul, citat de Mobility Watch.
Agenția de Transport din Danemarca are un contract cu compania britanică Euro Parking Collection (EPC), responsabilă de colectarea amenzilor de la vehiculele străine. Cu toate acestea, așa cum arată cifrele de mai sus, aceștia au reușit să recupereze doar puțin peste o treime din sumă.
Transportatorii danezi sunt nemulțumiți de aceste cifre. Eric Joestigard, directorul DTL (Asociația daneză de transport mărfuri), a declarat pentru Mobility Watch:
„În ianuarie ne-am întâlnit cu ministrul Transporturilor, care ne-a promis că va acorda atenție acestei probleme. La fel a spus și predecesorul său, dar încă nu s-a întâmplat nimic. Aceasta durează de ani de zile, sunt bani care dispar din tezaurul danez.”
Joestigard consideră că banii colectați de EPC sunt „o picătură în ocean”. Potrivit reprezentantului, o soluție posibilă ar fi ca atunci când șoferul străin primește o amendă pentru parcarea neregulamentară și are o amendă neplătită anterioară în dosarul său, Agenția de Transport din Danemarca să aibă dreptul de a bloca vehiculul până când amenzile sunt plătite.
Danielsen afirmă că înăsprirea măsurilor este unul dintre instrumentele pe care guvernul le examinează, celălalt fiind creșterea colaborării cu alte țări pentru a facilita colectarea amenzilor neplătite.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit