Din publicația Verkehrs Rundschau, care citează Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) și Oficiul Federal de Statistică (Destatis), aflăm că în decembrie 2022 numărul de kilometri parcurși de camioanele cu minimum patru axe pe drumurile germane cu taxă a scăzut cu 4,9% față de noiembrie – cea mai mare scădere lunară din aprilie 2020 încoace, când a început pandemia de Covid-19 – și cu 6,1% față de decembrie 2021.
Scăderea semnificativă este cauzată, printre altele, de debutul iernii și de ratele ridicate de îmbolnăvire, iar acest kilometraj oferă din timp indicii cu privire la evoluția industriei, nu doar la nivel național, ci și în unele state federale. În special în statele puternice industrial există o corelație clară între kilometrii parcurși de camioane pe autostrăzile cu taxă și cifra de afaceri din producție, iar în orașe și în statele mai puțin industriale corelația este mai slabă.
Cea mai mare scădere a kilometrajului cu taxă parcurs de camioane față de luna precedentă, de 6,5% după ajustarea calendaristică și sezonieră, a fost înregistrată în Saxonia Inferioară, urmată de Bavaria (-5,0%), Turingia (-4,8%) și Saxonia (-4,8%).
În plus, în Germania se măsoară, din aprilie 2022, numărul de intrări și ieșiri în/din țară. În decembrie 2022, totalul transportului internațional a scăzut cu 4,8% în termeni calendaristici și ajustați sezonier față de noiembrie 2022, iar cel mai mare declin l-au înregistrat cursele cross border către și dinspre Republica Cehă (-8,3%), urmate de cele spre Danemarca (-8,1%).
Pe 20 februarie, Danemarca a închis câteva puncte de trecere a frontierei cu Germania după ce, din cauza înăspririi controalelor, s-a ajuns la întârzieri foarte mari.
În prezent se mai pot folosi, așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, punctele de trecere de la Frøslev/Ellund (E45), Padborg și Sæd (deschise zi și noapte), Kruså (deschis zi și noapte, dar numai pentru vehicule mai ușoare de 3,5 t), și Pebersmark (deschis de la 10:00 la 18:00).
La Frøslev s-au format doar cozi de camioane, deci restul traficului nu este îngreunat.
Șoferii profesioniști încă sunt exceptați de la obligativitatea de a prezenta un test negativ Covid-19 (în afară de cei care trăiesc în Marea Britanie), dar cei care nu sunt rezidenți în Danemarca încă trebuie să se izoleze (chiar și numai în camion, dacă nu încalcă regulamentul privind timpul de condus odihnă) când nu lucrează.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit