Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lipsa de componente electronice continuă să rămână unul dintre factorii perturbatori în zona de supply chain pentru producția de vehicule, însă în următoarea perioadă presiunea va scădea, pe măsură ce volumele încep să revină și apar anunțuri de creare de noi capacități de producție în afara Asiei, a afirmat Daniel Enache, Supply Chain Global Access Range Manager Dacia, cu ocazia conferinței anuale ARILOG, eveniment care a prilejuit aniversarea a 20 de ani ai asociației.

Flexibilitatea și inovația, dar în principal dorința oamenilor de a se reinventa și a-și îmbunătăți astfel procesele de performanță au reprezentat soluțiile folosite de Dacia și de Grupul Renault pentru a putea face față provocărilor noului context de business al ultimilor doi ani și jumătate. Acest lucru a fost evidențiat de Daniel Enache, Supply Chain Global Access Range Manager Dacia, în prezentarea „O nouă normalitate în Supply Chain Automotive“, susținută marți, 17 mai, la evenimentul ARILOGMastering the Supply Chain Business.

Dintre toate problemele cu care s-a confruntat industria de Automotive – indisponibilitatea forței de muncă în anumite perioade, atât în zona de producție, cât și în cea de supply chain, creșteri de prețuri la materia primă, în special la metal și plastic, sau perturbarea capacităților de transport, cea mai mare presiune a fost, și continuă să fie, legată de lipsa de componente electronice. Așa cum a explicat specialistul Dacia, predictibilitatea unor volume din perspectiva acestui deficit a fost destul de greu de gestionat, însă în spate există „o întreagă echipă care animă furnizorii, intermediarii, transportatorii etc., astfel încât consumatorul să nu simtă presiunea acestei lipse de componente“. În opinia lui Daniel Enache, pornind de la o stare de fapt – pandemia COVID-19, la situația actuală au concurat mai mulți factori, inclusiv o subevaluare a volumelor de producție în 2020 din partea producătorilor de automobile. 

Vestea bună, a mai spusSupply Chain Manager-ul Dacia, este că lucrurile se vor îmbunătăți în perioada care urmează. „Estimăm că această criză se va atenua în perioada următoare. Treptat, volumele încep să revină spre zona de întâlnire cu cererea, sperăm să crească și capacitățile, mai ales că sunt și ceva anunțuri de construcție pentru noi fabrici de componente electronice în afara Asiei, în special în Europa, unde ne interesează cel mai mult.“

Pe lângă îmbunătățiri în zona operațională, Dacia și-a concentrat eforturile și în dezvoltarea de noi servicii cu valoare adăugată pentru clienții finali și a oferit programul Fast Track prin intermediul căruia poate oferi o anumită configurație, de echipare superioară, în maximum 20 de zile de la plasarea comenzii. „Practic este vorba despre un parteneriat în care clientul renunță la posibilitatea personalizării vehiculului dorit și optează pentru acest vehicul predictibil din punct de vedere al constructorului în a fi produs. În acest fel, mașina este livrată în maximul 20 de zile“, a explicat Daniel Enache, care a precizat că angajamentul țintește un obiectiv de 100% și presupune o logistică foarte bine pusă la punct, în care presiunea este prezentă pe tot lanțul de aprovizionare.

Mai multe despre evenimentul ARILOG și viziunea Dacia asupra noii normalități din Supply Chain Automotive veți putea citi în noul număr Tranzit – ediția de Iunie.