Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cea mai mare companie de transport bazată pe active din Europa, Girteka, anunță că, în pofida perturbărilor lanțului de aprovizionare global, veniturile din vânzări au crescut odată cu creșterea cererii de servicii de transport. Deși a existat o creștere a costurilor de operare, cum ar fi prețul combustibilului, la nivel de grup, veniturile din activitatea de transport au crescut cu peste 20% față de anul precedent.

Generarea de valoare pe termen lung pentru părțile interesate

Anul trecut, Girteka și-a schimbat structura organizațională pentru a se pregăti pentru o creștere ulterioară. Modificările care au avut loc în structura grupului vor asigura dezvoltarea durabilă a organizației, conducerea companiilor de transport fiind acum efectiv subordonată Girteka Holding, LLC.  

Girteka Holding anunță venituri din vânzări în 2021 de 1,437 miliarde de euro și a livrat un profit net înainte de impozitare de 77,9 milioane de euro. După ce s-a confruntat cu Covid-19, Brexit și cu perturbările din lanțul de aprovizionare, Girteka și-a regăsit impulsul pe măsură ce piața a devenit mai stabilă. În 2021, accentul a fost pus pe îmbunătățirea proceselor, pe progresul programului de digitalizare, pe creșterea flotei de camioane și a numărului de angajați pentru a putea susține creșterea și profitabilitatea.

„Girteka a sărbătorit anul trecut cea de-a 25-a aniversare; pornind de la un singur camion și primii 3 angajați, am ajuns să devenim cea mai importantă companie europeană de transport pe bază de active, cu cea mai mare flotă de camioane din Europa. Anul trecut am anunțat noul nostru țel strategic – să devenim una dintre cele mai importante 10 companii de logistică din Europa și am avut un an care ne-a adus mai aproape de visul nostru”, a declarat Edvardas Liachovičius, director executiv al Girteka.

Accent pe angajați

Cu scopul de a păstra actualii membri ai echipei și de a atrage noi membri, compania a investit mult în dezvoltarea angajaților. Academia de șoferi continuă să fie un mare motiv de mândrie pentru Girteka, cu peste 60.000 de cursuri de formare finalizate în 2021.

Girteka lucrează foarte mult în domeniul relațiilor cu angajații, 70% dintre actualii colegi recomandând prietenilor și rudelor lor să lucreze în cadrul companiei.

În 2021, Girteka a petrecut mult timp pregătindu-se pentru schimbările de reglementare ale CE care vor veni în 2022, odată cu cerințele Pachetului Mobilitate. Girteka a decis să își extindă operațiunile în Poznan, ca bază aproape de Europa de Vest și de țările nordice. Thermo-transit, compania deținută în totalitate de grupul Girteka, și-a extins capacitatea prin deschiderea de noi terminale în apropiere de Oslo, Norvegia și Padborg, Danemarca, pentru a oferi servicii mai bune clienților săi, ca urmare a creșterii atât a veniturilor, cât și a profitabilității.

În calitate de întreprindere responsabilă, Girteka este conștientă de responsabilitatea sa continuă pentru bunăstarea socială a populației pe care o deservește în calitate de clienți, colegi, parteneri și comunitate.

Un exemplu prin mesajul său cheie privind siguranța rutieră, colaborarea cu Federația lituaniană de înot pentru a atrage atenția asupra siguranței în apă și o concentrare continuă asupra sustenabilității și a centrării pe client.

Provocările legate de creșterea costurilor

La fel ca și alte companii de transport rutier în 2021, Girteka a văzut o industrie afectată de creșterea costurilor totale de operare, de lipsa șoferilor, de inflație și de disponibilitatea limitată a vehiculelor noi și second-hand.

În timp ce cel mai evident element al cărui preț a crescut în ultimul an este combustibilul, alte cheltuieli de operare au crescut și ele, de la salarii, costuri administrative, până la prețurile pentru repararea camioanelor și remorcilor, toate acestea adăugând presiune asupra performanței.

Girteka vede, de asemenea, deficitul de șoferi din întreaga Europa, care a arătat cât de crucială este această profesie pentru bunăstarea tuturor celor de pe continent, deoarece șoferii noștri au fost cei care au împiedicat întreruperea lanțurilor de aprovizionare.

Activități de sustenabilitate

Rețeaua feroviară intermodală Girteka a devenit din ce în ce mai puternică, oferind posibilitatea de a livra mărfuri cu camioane alimentate cu combustibili alternativi, pentru a reduce emisiile de CO2.

În general, compania a dublat cantitatea de FTL pe care a transportat-o în 2021 față de 2020, acoperind 5% din totalul kilometrilor noștri prin transport intermodal, acest lucru a permis economisirea a 14,4 milioane kg de CO2 în timpul anului.

Obiectivul Girteka este de a transporta 20% din kilometri pe distanțe lungi până în 2025 folosind rețeaua intermodală.

Transformarea digitală în logistică

În urmă cu mai bine de un an, Girteka a început să implementeze o viziune ambițioasă de dezvoltare a afacerii și își propune să își digitalizeze complet activitatea de logistică și toate operațiunile până în 2025, folosind SAP Business Technology Platform.

„Ne aflăm pe calea transformării digitale, iar Girteka a ales SAP ca partener pentru această călătorie. Ne propunem să devenim o companie de logistică bazată pe date și credem că SAP oferă cele mai bune instrumente pentru a ne ajuta să realizăm acest lucru”, spune Vytenis Šuklys, Chief Financial Officer la Girteka.

După ce în februarie, belgienii propuneau introducerea unui salariu minim pentru șoferi la nivel european, ca măsură de descurajare a importului de șoferi extra-comunitari, în urmă cu câteva zile propunerea revine în discuție, de astă dată din Austria, care intenționează să declare profesia de șofer de camion o ocupație deficitară.

Austriacum Fritz Gurgieser, președintele Forumului de tranzit Austria-Tirol, care pledează de ani de zile pentru un trafic mai scăzut de camioane grele, propune instituirea unui salariu minim uniform la nivelul Uniunii Europene pentru șoferii de camioane. Ca salariu minim lunar, Gurgieser propune între 2.500 și 3.000 de euro brut. Contextul cererii sale îl reprezintă eforturile actuale din Austria de a declara profesia de șofer de camion o ocupație deficitară.

Propunerea vine după ce în urmă cu mai bine de o lună, în cadrul reuniunii Consiliului pentru Transport, Telecomunicații și Energie de săptămâna trecută, delegația belgiană și-a exprimat îngrijorarea față de creșterea semnificativă a numărului șoferilor de camion din țări terțe angajați de companiile europene.

Într-o notă de informare atașată prezentării, membrii delegației afirmă că acești șoferi sunt folosiți într-o strategie deliberată de reducere a costurilor cu forța de muncă – o tactică despre care afirmă că, în cele din urmă, va face ca profesia de șofer de camion să fie mai puțin atractivă pentru cetățenii UE.

Afirmațiile belgienilor au provocat o dezbatere aprinsa în cadrul reuniunii pe marginea problemei deficitului de șoferi și a măsurilor prevăzute de Pachetul de Mobilitate.

Cifrele prezentate de delegația belgiană relevă faptul că numărul șoferilor de camion din țări terțe care lucrează în UE a crescut de cinci ori în ultimii opt ani; membrii delegației i-au acuzat deschis pe transportatorii din anumite state membre că recrutează în mod intenționat și strategic șoferi din țări terțe pentru a minimiza costurile cu forța de muncă. Belgienii mai afirmă că angajarea în masă a șoferilor din țări terțe pe salarii mici nu numai că nu rezolvă problema deficitului de șoferi la nivel european, dar o și exacerbează. “Motivele invocate adesea pentru recrutarea șoferilor din țări terțe sunt legate de deficitul de șoferi, o problemă cronică în UE, dar și în alte regiuni ale lumii, cum ar fi SUA. Credem, dimpotrivă, că ne confruntăm cu un fenomen care nu doar că nu rezolvă această problemă, ci o și înrăutățește, pentru că adesea acești șoferi acceptă salarii mici și condiții de muncă sub standard.”

În timpul întrunirii, ministrul belgian al transporturilor, Georges Gilkinet, a cerut să fie introdus un preț minim de transport rutier, dar și un salariu unitar la nivelul întregii Uniuni Europene pentru șoferii de camion: „Este timpul să ne gândim la un salariu minim pentru această profesie, dar și la prețuri minime aplicabile în transportul rutier. Prețurile de dumping practicate acum în transportul internațional de marfă trebuie să înceteze.”

Gilkinet a mai cerut Comisiei UE să monitorizeze tendința de recrutare a șoferilor din țările terțe și, dacă este necesar, să intervină cu reglementări stricte.

De cealaltă parte, asociația transportatorilor germani – BGL – crede că un salariu minim la nivelul UE nu ar fi fezabil, justificând acest punct de vedere cu negocierile dure care au dus la implementarea Pachetului Mobilitate. Cu toate acestea, BGL crede că e necesară impunerea unor standarde uniforme la nivelul taxării munci și aplicarea asigurărilor sociale.

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a recunoscut că numărul șoferilor din state terțe a crescut simțitor în ultimii ani, afirmând totodată că există riscul ca atât salariile, cât și condițiile de muncă ale șoferilor profesioniști din statele membre să aibă de suferit.