Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Șeful portului Hamburg și al departamentului de logistică a cerut suspendarea interdicției actuale de circulație a camioanelor în zilele de duminică, din cauza aglomerației de containere. „Problema noastră în acest moment este că multe companii întârzie să își ridice containerele. Containerele obișnuiau să stea la noi timp de una sau două zile. Acum stau cinci zile și considerabil mai mult”, a declarat Angela Titzrath pentru Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Pe lângă consecințele pandemiei și ale blocadei temporare a Canalului Suez la sfârșitul lunii martie 2021, războiul din Ucraina are, de asemenea, un impact direct asupra colectării containerelor în Hamburg: potrivit raportului, există un deficit de 100.000 de șoferi de camion din Ucraina și Belarus.

Potrivit managerului, timpul de așteptare pentru ca navele să intre în portul Hamburg este în prezent de 10 zile. Dar următoarea povară este deja previzibilă: potrivit lui Titzrath, în 6 până la 8 săptămâni vor sosi navele care au fost reținute în metropola economică chineză Shanghai din cauza blocării stricte a coronavirusului.

În condițiile crizei de șoferi profesioniști, atragerea tinerilor și a femeilor spre această meserie este un obiectiv important în multe țări europene, și în acest context asociația olandeză de transport și logistică TLN relatează că însăși Regina Máxima a făcut de curând o vizită de lucru dedicată femeilor din transporturi, la Rijschool E&R Opleidingen din Nieuwegein, la invitația institutului Transport și Logistică (STL).

Cu această ocazie, femeile au vorbit despre motivul pentru care au ales această profesie și despre cum este, ca femeie, să fii șofer de camion, iar la finalul vizitei regina a urcat la volan și a condus pe o distanță scurtă, sub îndrumarea unui instructor.

Tot acum, Regina Máxima a vorbit cu femeile tinere care se pregăteau să devină șoferițe de camion, după care urmau să-și facă rapid intrarea în această industrie, a asistat la o demonstrație cu un stivuitor, ca parte a cursului de condus pe care șoferii îl urmează pentru formarea lor profesională, și a stat de vorbă cu femei care mergeau deja în curse ca șoferi secundari, fiind începătoare în domeniu. Interesante sunt și meseriile pe care aceste persoane le-au avut înainte de a se pregăti să devină șoferi profesioniști: bijutier sau lucrător în fabrici de cipuri.

Directorul STL a declarat cu această ocazie că dorința de a atrage mai multe femei în logistică și transport este unul dintre motivele pentru care s-a semnat Carta Diversității și că vizita reginei are o valoare deosebită într-un context în care procentul femeilor în domeniu crește în toată Olanda, dar are nevoie să crească și pe viitor.

O cauză importantă a deficitului de șoferi profesioniști din Olanda este îmbătrânirea celor care lucrează în domeniu și deci necesitatea înlocuirii lor. Conform estimărilor, va fi nevoie de 7.800 de noi șoferi profesioniști în fiecare an în următoarea perioadă, și pentru atragerea lor sunt gândite tot felul de strategii, inclusiv oferirea posibilității de a lucra cu program scurt sau flexibil, pentru ca grupuri tot mai mari de oameni să considere această meserie una interesantă, prin faptul că oferă libertate, independență și siguranța locului de muncă.