Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producătorul de țeavă fără sudură Tenaris Silcotub are printre valorile sale, așa cum a explicat în cadrul conferinței anuale Arilog Anca Sălăjan (Waresouse & Logistics Operations Senior Manager), excelența operațională, deoarece compania multinațională din care face parte are ea însăși la bază acest concept. Iar pentru a atinge excelența operațională este nevoie de inovație și tehnologie. De aceea Tenaris Silcotub folosește roboți, coboți și numeroase alte echipamente care îi sporesc eficiența pe tot parcursul industrial.

Printre aspectele vizate în activitatea de logistică și depozitare din România se numără creșterea competitivității și rapidității și pregătirea pentru provocările ce apar, inclusiv pentru cele legate de sustenabilitate și folosirea judicioasă a resurselor. Deocamdată nu s-a reușit eliminarea completă a hârtiei din depozit, deși firma și-a luat angajamente legate de sustenabilitate, „Dar când am revizuit procesele interne pentru a atinge acest obiectiv am avut grijă să subliniem faptul că avem uneltele necesare pentru asta și că angajații din depozit, din întregul flux, continuă să exerseze practica electronică și digitală și nu se întorc la hârtie.“ În ceea ce privește sistemele și echipamentele electronice folosite în depozit pentru scanare, alocarea produselor în anumite locații și vizualizarea lor pe un panou de control, partea pozitivă, așa cum arată Anca Sălăjan, este că totul s-a făcut in-house, Tenaris Silcotub având o persoană dedicată care se ocupă de IT, care a stat la fața locului și a urmărit implementarea câteva luni. „Iar prezența fizică a acesteia a făcut ca lucrurile să se întâmple bine. De fiecare dată când apărea o eroare sau un mesaj nefamiliar pentru operatori era cineva acolo care să explice ce se întâmplă și ce trebuie făcut.“ În ceea ce privește livrările, proiectele nu au beneficiat de suport zilnic din partea unei persoane din IT, ci au fost sub formă de task force: compania presta unele activități, vedea că ERP funcționează și, când nu funcționa, anunța persoana responsabilă de IT și orice dezvoltare ulterioară includea și aceste aspecte.

Modivo a deschis relativ recent în România, în ianuarie 2022, primul său centru de e-fulfillment din afara Poloniei, astfel că acesta a avut de la început un nivel înalt de tehnologie. De altfel, compania se mândrește, așa cum a declarat Oana Ciortea, Contract Manager Modivo, cu ocazia Conferinței anuale Arilog, cu faptul că „are tehnologia gravată în ADN și că este revoluționară în multe domenii.“ Oricum în industria fashion inovația și tehnologia sunt obligatorii și pentru a avea performanță în operațiuni trebuie să folosește tehnologie avansată în transport și depozitare.

Centrul din România a beneficiat de experiența din Polonia, „unde depozitele au un nivel de echipare SF“, dispunând de conveioare, sortere, roboți care fac picking sau mașini automate de ambalare, „pe care sper să le avem și noi în România“. Chiar în perioada conferinței, la început de iunie, Modivo punea în funcțiune în România un conveior care ajută la eficientizarea operațiunilor de picking și sortare. Proiectul a fost coordonat de echipa de IT și de departamentul tehnic din Polonia, iar întârzierea în implementare a fost de cel mult o lună față de timpul estimat inițial, deoarece s-au făcut multe teste pentru a se asigura că la intrarea în exploatare totul funcționează bine din prima zi, „ceea ce s-a și întâmplat. Iar acum, la o săptămână de la Go-Live, facem doar mici ajustări și ne pregătim pentru faza a doua a implementării.“ Pentru a se ajunge ca totul să meargă atât de bine au fost numeroase întâlniri în care s-au evaluat fazele proiectului și a fost nevoie de susținerea operatorului care se ocupă de logistica din depozit, care a venit, la rândul său, cu sugestii, și a pregătit personalul pentru noua tehnologie. Și, pentru că un astfel de conveior se instalează în timp, angajații s-au putut obișnui cu el încă din timpul testelor, ceea ce a simplificat procesul.